Vakantie perikelen

Laat hier weten waar jouw mooie plekjes zijn om te rijden

Plaats reactie
mikage
Contacteer:

Vakantie perikelen

Bericht door mikage » 31 jul 2012 22:45

In en ander topic heb ik al gezegd dat ik op vakantie was in zd-limburg. Vandaag een tochtje langs de Ourthe gemaakt en op de terugweg even in Verviers geweest. Dat was een fout. Een grote fout.

Wij waren op weg naar restaurant de 'Gouden Bogen' (McDonalds voor de minder chique eters) en kwamen door een barricade op weg daar naar toe door een wijk met veel 'buitenlandse Belgen'. Er was veel volk op straat. Er reden veel politie voertuigen. De sfeer werd hoe langer hoe meer beklemmend. Maar omdat TomTom (Navigon bij mij) mij toch naar de McD wilde brengen werd ik steeds dieper die wijk in gebracht. Omkeren kon niet goed want alles was één-richting verkeer, dus moest ik doorrijden. Bij McD aangekomen bleek die niet per auto bereikbaar. De hele sfeer in de stad voelde pertinent niet goed. Dus hebben we besloten terug te keren en 'zonder eten naar bed te gaan'. Helaas moesten wij toen weer door diezelfde wijk. Dat was de tweede keer dat wij daar doorheen reden. Het volk was losser om zo maar te zeggen. En op een gegeven moment werd er met stenen naar de Buggie gegooid. Ik heb dus schade, maar vond het verstandiger snel door te rijden en mij maar als een angsthaas te gedragen. En ja, je bent bang als je weet dat het niet goed is. 't Is een incident. Dat weet ik ook wel. Maar het is wel vreemd dat je in je eigen Europa niet meer veilig bent. Ook niet op vakantie als je daar totaal niet mee bezig bent.

Verviers: Mooie stad, maar mijdt de foute wijken.
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

budspencer

Re: Vakantie perikelen

Bericht door budspencer » 31 jul 2012 23:14

Wat een trieste bedoeling...................

Troost je maar met de gedachte dat het puur afgunst/jaloezie is, en dat jij de trotse bezitter van de buggy bent. Schade is nooit leuk, maar wel te herstellen. De geestesziekte bij de daders is helaas ongeneselijk.

Sterkte ermee en zie het maar als een compliment. {-06

Bovi

Bericht door Bovi » 31 jul 2012 23:37

Angst zit in bijna iedereen Mikage en daar waar ut niet in zit zit duidelijk iets niet goed in zijn hoofd.
Je hebt verstandig gehandeld, beter un beetje schade aan de Buggy dan dat jij in de kreukels gemept wordt.
In groepsverband doen mensen soms rare dingen.
Ik had ook door gereden en je hoeft je zelf echt geen angsthaas te noemen of je moet dit als je nieuwe nickname willen gebruiken :wink:
wie goed doet die goed ontmoet

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 01 aug 2012 08:07

Wat een belachelijke situatie, normaal gesproken reageert echt iedereen enthousiast op een buggy, echt triest. Verstandige keuze hoor, dat doorrijden. Hoop dat de rest van je vakantie wel weer plezier oplevert en je dit snel achter je kunt laten.

Gotnos

Bericht door Gotnos » 01 aug 2012 08:36

Idd wat enorm triest! en wat zul je je bang gevoeld hebben in zo'n beklemmende sfeer....Juiste keuze hoor met piepende bandjes zo snel mogelijk weg wezen....er liggen meer helden op het kerkhof...

Hans

Bericht door Hans » 01 aug 2012 17:20

Toch maar lekker in zuid limburg blijven dan, ik hoop dat je niet al te veel schade hebt door deze
toestand.
Gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 01 aug 2012 22:36

Bedankt voor alle morele steun! Ook voor de bevestiging van doorrijden. Onwillekeurig denk je "had ik maar..." en voel je je laf. Maar nu is er alleen wat lak schade en niet lichamelijke schade. Da's winst.
Vandaag naar Monschau en de Ruhrbachsee in de Eifel geweest. Een aanrader voor bochtenwerk en klimmen. Daarmee vergeet ik al heel snel nare gedachten en geniet volop. Open dak. Haarspeldbocht en klimmen maar. Heerlijk. Nog een paar dagen en dan zit het er weer op.

Afbeelding

alex
Contacteer:

Bericht door alex » 01 aug 2012 23:23

Wat wonen er toch een hoop gekken op deze wereld.

Goed gedaan, gewoon gas geven.
stoppen was nog meer ellende geweest, zeker in het buitenland !!

Geniet nog van de vakantie, maar dat zal wel lukken.

Wim

Bericht door Wim » 04 aug 2012 10:10

Wat en situatie, zo zie je maar de een heeft alles de ander niets.........dat wringt!

Mikage gelukkig heb je een mooié buggy waar je van geniet! En verstandig mee bent doorgereden.

Die andere type's hebben schijnbaar slechts stenen waarmee ze kunnen gooién.

Gr Wim.

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 15 aug 2012 00:21

Gert schreef:Heb je misschien onderweg nog foto's gemaakt? Een foto van een Ruska Classica in Monschau lijkt me zeker de moeite waard
Filmpje ook goed? Kijk hier

(NB:heb nog steeds geen goede camera positie gevonden. film schud door bevestiging aan raamframe)

Afbeelding

Hans

Bericht door Hans » 15 aug 2012 10:43

Toch een geweldig mooi filmpje Mikage ondanks een klein beetje trillen, kan je
wel goed zien dat het echt is, mooie afdaling!!
Ook zou ik het leuk vinden als je Zondag nog naar de Veluwerit kunt komen
het word een prachtig weekend dus je bent van harte welkom, ook de hond
kan mee naar de locatie de drinkbakjes zijn geregeld, misschien tot Zondag.
Gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

makkie

Bericht door makkie » 15 aug 2012 20:29

ha...met zo'n afdaling ben je vast blij dat je remmen werken
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Hans

Bericht door Hans » 15 aug 2012 21:17

inderdaad Makkie die zul jij dus wel gedaan hebben voor Mikage
Afbeelding
It's a Bruvo

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 15 aug 2012 21:27

Ha, Makkie. Inderdaad. En wat me nog het meest blij maakt is de volgorde: De keurmeester test en zorgt ongewild voor een defect. Makkie steekt direct alle energie in de broodnodige reparatie om mij zo snel als mogelijk weer op weg te helpen. En ik test in alle rust op de mooiste plekken van Nederland, België, Luxemburg en Duitsland of de reparatie wel aan de gestelde eisen voldoet. Waarna op een terrasje bij een Weizenbier en een broodje het resultaat doorgenomen wordt. "Hmmm... Eigenlijk ben ik nog niet helemaal zeker. Nog maar een beetje meer testen dus". Over enkele maanden :lol: zal ik een rapportje indienen.

Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 15 aug 2012 22:10

Leuk filmpje Mikage en ut verbaasd mij wel dat ik maar 2 motorrijders zag tijdens je afdaling :?
Ook un erg leuke caravan komt er even aan.
Veel plezier nog met testen daaro. :wink: {-23
wie goed doet die goed ontmoet

Plaats reactie