[Wilcoivette] GP Mk1 project

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2321
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door scrapheap » 15 sep 2018 23:13

Zover ik gehoord hebt horen de Glijstenen bij de as!
Of de originele van de as gebruiken of nieuwe plaatsen.
Schijnt met de slijtage tov elkaar (as en stenen)te maken te hebben!
Precies weet ik het ook niet maar dat heb ik ooit te horen gekregen toen ik zelf naar andere assen aan het kijken was.
Informeer anders eens hierover op de keversite. Daar zullen ze het beslist weten!
Let overigens wel op met velgen die naar binnen verbreed zijn.
Door de smallere assen komen doe eerder tegen de veerplaten!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilcoivette
Berichten: 310
Lid geworden op: 31 mar 2013 12:13
Locatie: Goor ( hof van Twente)

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wilcoivette » 27 sep 2018 20:48

Een beetje tijd gevonden voor de buggy. Afbouwen gaat redelijk voorspoedig.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GP MK1 project

Gebruikersavatar
J3NS
Berichten: 219
Lid geworden op: 26 apr 2016 15:02
Locatie: Sassenheim

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door J3NS » 28 sep 2018 05:30

Wauw ziet er echt goed uit!
Wil hem graag int echt zien als die af is!

Als ik jou zo bezig zie, wil ik ook weer verder met de mijne...
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Gebruikersavatar
makkie
Berichten: 2055
Lid geworden op: 18 mar 2009 21:53
Locatie: meppel

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door makkie » 28 sep 2018 05:37

laat je niet tegen houden jens.
afbouwen vind ik altijd mooi werk,je ziet het groeien
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 1988
Lid geworden op: 01 jan 2010 12:09

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wim » 01 okt 2018 13:24

Dit word een top buggy {-06
Kleur ziet er ook geweldig uit met die flakes.
Een opmerking moet kunnen denk ik, waarom voor gekozen om het filter naast de body te plaatsen?
Is er te weinig ruimte onder de body, voor een plat filter.

Gebruikersavatar
Wilcoivette
Berichten: 310
Lid geworden op: 31 mar 2013 12:13
Locatie: Goor ( hof van Twente)

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wilcoivette » 01 okt 2018 15:56

Wim schreef:
01 okt 2018 13:24
Een opmerking moet kunnen denk ik, waarom voor gekozen om het filter naast de body te plaatsen?
Is er te weinig ruimte onder de body, voor een plat filter.
Wim , een op of aanmerking mag altijd. {-07
Er is inderdaad te weinig ruimte voor een plat filter , vandaar deze (creatieve) oplossing :wink:
GP MK1 project

Gebruikersavatar
64 Notch
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 dec 2011 18:22
Locatie: Hoek

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door 64 Notch » 01 okt 2018 22:48

Zelf zou ik ook zoeken om een filter onder de body te krijgen, we zitten hier in Nederland. Je kunt altijd zo'n aanzuigbuis van een Bus gebruiken.
Afbeelding

en waarom worden die onderste stukjes koelbeplating weggelaten ? Je bent zeker niet de eerste die dat doet en waarschijnlijk ook niet de laatste, maar waarom :? Volkswagen heeft die dingen er met een bewust doel opgezet.
Voor de rest zeker zo doorgaan, ziet er verder goed uit {-06
Let there be Green

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2321
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door scrapheap » 01 okt 2018 23:20

Ook ik rij bewust zonder de onderste lucht gelijders met mijn Rail!
En wel met de gedachte dat er dan ook geen vuil/modder op kan blijven liggen.
Mijn mening is er een verschil tussen een open kever motor en eenin een kever.
Een kever motor in een standaard kever is voorzien van alle mogelijke manieren en beplating om de motorfan alleen koele lucht te kunnen laten aan zuigen en de opgewarmde koellucht onder de kever uit te blazen
Staat een kever zonder die voorzieningen stil dan gaat alle warme lucht naar boven en dus de motor ruimte in.
Zowel de opgewarmde koellucht als de warmte die de gehele uitlaat afgeeft!
Bij een Buggy/Baja hangt de motor geheel open.
Dus om te beginnen heeft de uitlaat temp al heel veel minder invloed op de koel lucht, maar ook de manier waarop koele lucht aan gezogen kan worden!

Dat lucht filter... weet het niet!
Weet wel dat water injectie meer vermogen geeft!

Verwacht geen probleem behalve dat er wat meer vuil van de achterband opgezogen zou kunnen worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilcoivette
Berichten: 310
Lid geworden op: 31 mar 2013 12:13
Locatie: Goor ( hof van Twente)

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wilcoivette » 02 okt 2018 17:02

64 Notch schreef:
01 okt 2018 22:48
Zelf zou ik ook zoeken om een filter onder de body te krijgen, we zitten hier in Nederland. Je kunt altijd zo'n aanzuigbuis van een Bus gebruiken.
Afbeelding
Deze aanzuigbuis heb ik gemonteerd , daar zit een 180 graden RVS bocht op , dan het filter.
Reden waarom ik het filter buiten de body maak : Als ik deze onder de body maak , zuigt deze (denk ik)warme lucht aan van het blok en de uitlaat , wat onder de body zit. En ik vind het wel 'cool' lijken 8)
(volgens mij hebben we het hier al eens eerder over gehad in dit forum)


64 Notch schreef:
01 okt 2018 22:48
en waarom worden die onderste stukjes koelbeplating weggelaten ?

Geen idee! open motor koelt beter? door rijwind?
GP MK1 project

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2321
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door scrapheap » 02 okt 2018 17:46

De functie van die onderste plaatjes is de opgewarmde koellucht naar achter onder de kever uit te blazen.
Zitten deze er bij een kever niet onder dan blijft de warme lucht onder de motorruimte hangen.
Die luchtgeleidings platen worden bijeen kever ook nog eens door de kachelpotten afgesloten. Dat gebeurd bij een Buggy/Baja ook niet. Dus de functie van die luchtgeleidingsplaten is naar mijn mening al veel minder als ze er wel op zouden zitten.
Daarbij komt bij een kever de nieuwe koele lucht door het rooster onder het achterraam. Bij een Buggy/Baja hangt de motor vrij en komt de lucht veel makkelijker bij de motor.
Bij een kever is de motorruimte ook af geschermd met veel extra beplating om de warme lucht van onder de kever uit de motor ruimte te houden.
Die zitten er bij een Buggy/Baja ook niet op.
Nogmaals mijn mening..
Ik verwacht dat ze geen/zeer weinig bijdrage leveren aan een koelere motor als deze vrij hangt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
64 Notch
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 dec 2011 18:22
Locatie: Hoek

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door 64 Notch » 02 okt 2018 20:08

Ik bedoel eigenlijk die kleine plaatjes die onder de bovenste cilinderbeplating vallen.

Afbeelding

Zelf heb ik indertijd de type 3 beplating daar gemonteerd. De beplating onder de cilinders/koppen kan je inderdaad wel weglaten. Als je geen kachelpotten gebruikt en een uitlaat hebt die langs de zijkanten loopt, liggen de stoterstangpijpjes onbeschermd.
Zelf heb ik een luchtfilter gehad onder de "achterbank" van de buggy met aanzuigslangen naar de 2 carburateurs (Alfa filterhuis).
Let there be Green

Gebruikersavatar
Wilcoivette
Berichten: 310
Lid geworden op: 31 mar 2013 12:13
Locatie: Goor ( hof van Twente)

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wilcoivette » 11 okt 2018 22:20

Druk met de bedrading.......


Afbeelding


Afbeelding
GP MK1 project

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2321
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door scrapheap » 12 okt 2018 00:16

Goed bezig geweest.!
Je bent duidelijk ook werkzaam in de elektrotechniek :mrgreen:

En ja je zal zeker reacties krijgen over dat het geen "echte auto kleurendraad" zijn..
Maar aangezien ongeveer 12% van de mannen in Nederland kleurenblind is vind ik ook de zwarte draden met nummertjes ook makkelijker! (ben overigens zelf niet kleurenblind)
Is net wat je gewend bent {-06
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 1988
Lid geworden op: 01 jan 2010 12:09

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wim » 14 okt 2018 14:11

Ach ja die kleuren lijkt nergens naar..........
Als het maar werkt he, das de hoofdzaak {-06

En Wilco als je heel zeker bent van je zaak, en weet dat alles goed is aan gesloten.
Kun je de draad bomen omwikkelen met tape, hier voor is speciaal linnen voor te verkrijgen.

Wel even een paar extra losse draden bij in tapen voor het geval dat......
Bv plaatsen van extra accessoires die je later nog eens wild plaatsen.

Ga zo door kun je volgende zomer rijden het word dan mooi weer. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wilcoivette
Berichten: 310
Lid geworden op: 31 mar 2013 12:13
Locatie: Goor ( hof van Twente)

[Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wilcoivette » 25 okt 2018 22:20

Bedrading klaar...
Tank geplaatst , ‘motorkap’ geplaatst (allen nog vastzetten) , koplampen gemonteerd , voorbumper met nummerplaat , GP embleem geplaatst....

Afbeelding


Afbeelding
GP MK1 project

Plaats reactie