2 weken road trip!

Laat hier weten waar jouw mooie plekjes zijn om te rijden

the moose

Re: 2 weken road trip!

Bericht door the moose » 09 jul 2017 12:07

wat je ook kan doen is een fietsendrager ombouwen tot steun.
Ik heb dit gedaan bij mijn reservewielhouder.

Groetjes Martijn
Afbeelding
THE MOOSE IS LOOSE

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 22 jul 2017 23:07

Beste buggyvrienden, de trip is begonnen!!

Gister zouden we ff de buggy ophalen en thuis gaan inpakken, maar dat werd nog bijna een hele dag sleutelen... goed begin dus :cry:

Vanmorgen dus alles ingepakt en het paste zowaar nog ook, soort van...
Eerst nog ff langs berkel en roderijs om wat versnellingsbak en motor olie te halen. Net voordat we er waren viel hij stil... nergens stroom... ff wat gerommelt aan de draden en allees deed het weer en verder nergens last van gehad!

Vandaag bijna alleen maar snelweg gehad en daar wordt je toch wel een beetje gek van, je haren worden het door de wind net niet uittrokken en dat 4 a 5 uu lang, heerlijk!
Wij zijn iets ten noord oosten van koblens.
Morgen naar Offemburg en dan het zwartewoud in, en toevallig weet ik daar de weg!
Na morgen geen snelweg meer en alleen maar binnen door, zin an!!

Het onweer is onderweg maar we hebben de buggy goed ingepakt.

Gr Jens

Afbeelding
Afbeelding
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 23 jul 2017 15:45

Ha Jens, veel succes en mooie kilometers toegewenst! {-06

Het zou mooi zijn wanneer het lukt om de foto's 'rechtop' te plaatsen. Scheelt mij wat nekkrampen... :wink:

EDIT: Aangepast door admin ;) Ze staan nu recht :)

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 23 jul 2017 23:13

Vandaag weer een lange rit gehad van dik 380 km, vandaag hebben we met dak dicht gereden en de "deuren" en ook in, dat schilt een hoop wind lawaai, maar het zicht wordt er niet beter van... ohja en ik ben al snip verkouden.

We slapen bij vrienden in het zwartewoud, prachtige weggetjes hier en heerlijke Schnitsels!

Vanaf morge gaan we ECHT rijden, snelwegen ben ik nu wel zat.AfbeeldingAfbeelding
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

makkie

Bericht door makkie » 24 jul 2017 06:26

en nu maaR DUIMEN VOOR DAKLOOS WEER
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 26 jul 2017 22:00

Goeiedag daar zijn we weer na ff geen internet

Vanuit de hooischuur zijn me doorgereden naar Titisee (kennissen van vrienden) daar kregen we gelijk avond eten, een eigen kamer met verwarming (buiten was het maar 9 graden... brrr) en zelfs ontbeit, voor niks!
De weg er naar Titisee was leuk maar niet echt spannand.

Vanuit Titisee zijn we Zwiterland in gegaan.
We mijden alle snelwegen, binnendoor is veel leuker!
Eerst had ik de navi ingesteld op Engelberg, maarja dat dal liep dood en er was geen camping... toen er maar omheen en hebben we een camping gevonden in Giswil. Gelukkig de tent droog opkunnen zetten ( het had de hele dag geregent).
Savond was het droog en zijn we de Panoramastraße gaan rijde, wat een prachtige weg met idd een prachtig panorama!!!
Snachts hebben we alleen maar regen gehad en we weten dus ook dat de tent niet helemaal waterdicht is...

Vandaag hebben we de Brünigpass, Grimselpass en de Nufenenstrasse gereden, dat was echt antastisch waanzinnig super!!

We hebben in 1 dag, zeik regen, vrieskou (2500m), hele dicht mist, sneeuw en 30 graden gehad! Doe dat maar is na ;) 8-)

We zitten nu in Ponte Tresa in Italtië, op loop afstand van de zwiterse grens.

Vanmiddag ergens halverwegen een pas kwamen er ineens vonkjes onder het dashboard vandaan... de stangen van de ruitenwisser schuurden langs een stroomdraad... ff alles vrijgemaakt en ingetapt en hop weer verder!
De buggy houd zich uitstekend en strekt het aardig.
Maar hij loopt was te rijk en naar beneden is het net een machine geweer zovel klappen en herrie dat eruit komt. Hij heeft dus nog wat afstelling nodig.

Dat was het weer voor vandaag, straks ff maar paar mooie passen zoeken en morgen eindelijk dakloos!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

makkie

Bericht door makkie » 27 jul 2017 06:14

mooie plaatjes.ga zo door
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Leo Hoeben
Contacteer:

Bericht door Leo Hoeben » 27 jul 2017 08:06

Geweldig.
Geniet er van .

Mvrgr Leo
Buggy's have more fun
Afbeelding

Ron
Contacteer:

Bericht door Ron » 27 jul 2017 10:45

Mooi verslag en ik kijk al uit naar het volgende {-13

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 27 jul 2017 22:18

Nou daar komt hij!

Vandaag zijn we van Ponte Tresa richting het Como meer. Mooie weg maar niet overdreven spannend. Langs het Como meer heb je een aantal mooi dorpjes met typische Italiaanse smalle straatjes.
Na het Cono zijn we wat de hoogte ingegaan om vervolgens door een heel groot dal naar de Stelvio pas te rijden.
Na een poos gingen de kleine weggetje over in een provinciale weg waar je 90 moch. Die weg ging vervolgens steigen en hebben we 20km tunnel gereden... dat was alleen maar volgas in 4de versnelling anders zakte we teveel terug, voelde niet echt fijn.

Toen we eindelijk die ellendige tunnels uit waren begon het weer leuk te worden (en ik reed!), het begon redelijk rustig maar was al snel steil en haarspeltig!
Het beesie trok het primaa in zn 2, 3 viel niet eens te proberen.

Na heel wat bochten waren we helaas boven dachten we, maar gelukkig kwam er nog meer! Uiteindelijk waren we boven op 2700m!
De weg naar beneden was wat snaller en misschien nog wel steiler, maar wat een ongelofelijke vergezichten!!

Naar benenden ging weer als een machinegeweer en hij liep toch niet helemaal lkkr.
Vanavond heb ik hem wat anders afgestelt en hij trekt beter, maar onderin wil hij echt nog niet lekker, morgen nog maar wat proberen.

We staan nu op een hele mooie camping langs de stelvio!
Het begint nu helaas wat te regenen dus maar kijken wat het morgen brengtAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 28 jul 2017 22:36

Goeieavond vanuit Pitze (Oostenrijk)

Na een ijskoude nacht gingen we "ff" boodschappen doen... we hadden de buggy gisteravond wat anders afgestelt en op het ritje maar de supermarkt wilde we kijken wat het preciese resultaat was en het nog wat te verbeteren, maar dat liep toch ff anders...
Na het boodschappen doen willen hij helemaal niet meer starten, er kwamen steeds 2 ploffen uit maar hij sloeg niet aan.
Eerst dachten we verzopen, maar na een poos volgas starten deed hij nogsteeds niks...
Dan maar duwen, gelukkig liep het wat naar beneden, maar we kregen hem niet aan de gang.
Onderaan het dorp zat een kleine garage en daar dus maar ff gevraagt of hij kon helpen.
Hij sprak alleen Italiaans maar gelukkig kon zijn zoon ook duits! Hij nam alle tijd en had er gelukkig verstand van, na veel dingen te hebbem geprobeert wisten we dat hij niet vonkte omdat het schoefje van de contactpunt niet vast zat, daardoor os hij dus gaan verschijven.
We hebben er gelijk maar nieuwe ingezet voor de zekerheid.
De monteur heeft de ontsteking ook afgestelt, maar die mag nog iets vroeger denken we.
Hij loopt nu echt als een raket en trekt veel harden dan eerst! Toch weer +10 pk ;)

Nadat we eindelijk alles hadden ingepakt gingen we om 1 uur de Stelvio weer op, helaas wat langzamer verkeer en druk maarja het blijft gaaf!
Boven op de Stelvio zijn we rechtsaf naar Zwiterland gegaan, een hele mooie rustige smalle afdaling.

Daarna zijn we een paar keer de grenzen overgestoken en stukken mooi bochtig gereden.
Toen we stopte om te eten kwamen er gelijk mensen kijken wat het was en wat we deden, erg leuk!

Na wat N wegen gingen we een klein dorpje in en via een smalle slingerweg naar boven, heel rustig en leuke korte bochten.

We zitten nu op een camping vlak bij Pitze, het is lkkr weer dus we hebben helemaal niks te klagen!

Ohja en we kwamen hier nog een anders buggy tegen!
Op het grind is het toch ff leuk om een rondje te glijden :P AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 29 jul 2017 20:57

Mooi om dit te volgen. Ben in juni ook in dit gebied geweest ( zonder buggy).
Fijne vakantie nog!!
GP MK1 project

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 29 jul 2017 21:14

Mooi om te lezen. Ben hier vroeger ook wel geweest/ Leuk om weer te herkennen
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 29 jul 2017 22:02

Ben ik weer met een update!

Vandaag zijn we om 12 uur pas gaan rijden omdat het goed warm was dus rustig aan.
Vanuit de camping in Pitze zijn we iets verder het dal ingereden om naar via een leuke slinger weg omhoog het dal weer te verlaten naar Jerzens.
Toen een klein stukje dal om vervolgens weer omhoog te gaan, een mooi pas met boven op het dorp kühtai en een groot skigebied waar een een hardloop cross bezich was. Op de hele tocht naar boven geen pik tegen gekomen en eenmaal boven waren er honderen mensen...
Aan de andere kant weer naar beneden richting Innsbruck ( we haden al ruim 2 uur gereden, wat gaat de tijd hard met die leuke wegen) net voor Innsbruck hebben we de 177 richting Mittenwald genomen.
Klein stukje maar hoor, want er zijn veel leukere tussen door wegen!
Daarna zijn we richting Garmisch-Partenkirchen gegaan.
Toen waar is gaan kijken voor een camping, bij de Zugspitze een grote gevonden, maar daar moch de buggy niet bij de tent, dus op naar de volgende.

We zitten nu in Oberammergau, mooi camping en het kost bijna niks!
6 jaar geleden ben ik in het naast geleden dorpje 2 weken op gevakantie geweest, dus daar ff gekeken om ik nog dingen erkende en ff foto gemaakt van het huis ;)

Nu zitten we maar in de tent en hopen dat de regenbui zonder al te veel nattigheid overtrekt...

Morgen gaan we weer richting zwiterland om nog wat passen mee te pakken, we gaan langzaam weer richting huis.
We hebben er inmiddels ruim 2000km opzitten!!

Over 2 jaar wil ik dit zkr nog een keer gaan doen, maar dan mss iets meer voorbereiding :)
En met meer auto's!
Buggyvrienden Roadtrip??? ;) AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 30 jul 2017 21:27

Goeieavond,

Vanmorgen was het nog ff de vraag of we dakloos konden, maar het weer knapte steeds meer op smorgens, dus gelukkig dakloos!
We om 11 uur vertrokken uit Oberammergau en hebben we vanaf Ettal de Plansee landesstrasse/L255 gereden, het was gee echt pas maar wel mooi slingerend door het dal, met als hoogte punt een prachtig meer!
Ik had smorgens al gekeken wat een leuke was, maar daar stond dus file...

Toen maar een andere pas gereden (de 198 - 200- 193 en daarna de L51) en die was absolut de moeite waard! Wat een prachtige bochten, vergezichten en gwn idioot mooi!

Daarna zijn we maar de bodensee reden en nu net noorden van de bodensee weer op een camping.

Morgen rijden we weer naar Oberentersbach (vlak bij Offemburg) en daar blijven we 3 nachten/2 dagen.
We gaan daar zkr wel rijden, brandenkopf omhoog en er is nog veel meer leuks.
Donderdag rijden we richting Chimay en dan vrijdag naar huis.

Tot nu toe vindt ik het echt geweldig, en heel mooi om de buggy zover te brengen!AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Plaats reactie