[Bbart] Bermuda / K&S buggy

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
stefan

Re: Bart's Bermuda / K&S

Bericht door stefan » 24 mar 2015 20:21

Ik ben net van de lijstje af ......

?
?
?
?
?
? Heb behang gekocht
Afbeelding

Bbart

Bericht door Bbart » 24 mar 2015 20:23

:lol:
stefan schreef:Ik ben net van de lijstje af ......

?
?
?
?
?
? Heb behang gekocht

Bbart

Bericht door Bbart » 07 mei 2015 14:51

Aangezien ik echt niet kon rijden met die irritante rammel toch maar eens het front er af gesleuteld om dit aan te treffen .... :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gelijk de tank er uitgehaald om voorbereidingen te gaan treffen voor het verstevigingsframe voor de neus.
Tevens een mooi moment om te gaan passen en meten voor het nieuwe tandheugel stuurhuis.
Afbeelding

Is dit verontrustend? Een scheur in de middentunnel ter plaatse van het handremgat.
Afbeelding

En omdat het natuurlijk wel 'mijn' buggy moet worden maar eens begonnen met een leuk setje nieuwe stoelen.
Stoelen hebben een verstelbare rugleuning met verwarming en massage {-06
Beide stoelen worden nu verstelbaar in lengte en gelijk een stukje verder naar achteren ivm mijn lengte.
Afbeelding
Afbeelding

Wim

Bericht door Wim » 07 mei 2015 15:10

Die spaghetti brei ziet er best nog wel geordend uit, bij mij was het toen de kap er afging een grote draad kluwen.
De kap van schrik er toen opgedaan, later eens mee bezig gegaan is nog niet hoe die zijn moet :oops:

Jou buggy is ingekort? Hoe ver zit die scheur van het deel af waar die weer aan elkaar is gelast!
Maak alvast het een en ander weer in orde, gewoon glad afwerken.
Een apk keurmeester die graag loopt te zeiken kan het jou hier verdraaid lastig mee maken, denk ik.

Bbart

Bericht door Bbart » 07 mei 2015 15:58

Wim schreef:Die spaghetti brei ziet er best nog wel geordend uit, bij mij was het toen de kap er afging een grote draad kluwen.
De kap van schrik er toen opgedaan, later eens mee bezig gegaan is nog niet hoe die zijn moet :oops:

Jou buggy is ingekort? Hoe ver zit die scheur van het deel af waar die weer aan elkaar is gelast!
Maak alvast het een en ander weer in orde, gewoon glad afwerken.
Een apk keurmeester die graag loopt te zeiken kan het jou hier verdraaid lastig mee maken, denk ik.
Spaghetti zit wel netjes vast ja.... Maar vraag me serieus waar al die draden voor nodig zijn....

Die tunnel doe ik nu niks aan, voor de volgende APK (over twee jaar) is dat zeker opgelost want het hele chassis gaat deze winter op de schop.

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 07 mei 2015 18:01

De bedrading : ik vind dat er wel erg veel verbindingen in zitten , welke voor een slechte overgang (dus storing) kunnen zorgen. Zelf moet ik de gehele bedrading nog maken , maar ik hoop niet zoveel verbindingen te krijgen. Als er een zekering door is , moet je dan de gehel neus eraf halen, of kun je er op een andere manier bij?

Dat scheurtje: ik zou t toch dichtlassen , om verder scheuren tegen te gaan. Misschien moet je de bodem extra verstevigen.

Stoelen: zien er goed uit , kun je me t nr van deze FK stoelen geven? Passen ze verder goed?

Verder : succes met de verbouwing! , ik blijf t volgen.....
GP MK1 project

Bbart

Bericht door Bbart » 08 mei 2015 13:00

Wilcoivette schreef:De bedrading : ik vind dat er wel erg veel verbindingen in zitten , welke voor een slechte overgang (dus storing) kunnen zorgen. Zelf moet ik de gehele bedrading nog maken , maar ik hoop niet zoveel verbindingen te krijgen. Als er een zekering door is , moet je dan de gehel neus eraf halen, of kun je er op een andere manier bij?

Dat scheurtje: ik zou t toch dichtlassen , om verder scheuren tegen te gaan. Misschien moet je de bodem extra verstevigen.

Stoelen: zien er goed uit , kun je me t nr van deze FK stoelen geven? Passen ze verder goed?

Verder : succes met de verbouwing! , ik blijf t volgen.....
1 FKRSE897/898 FKRSE897/898 Sportsitz Set Comfort Kunstleder schwarz 282,90 EUR 282,90 EUR 19%

Heb ze via ebay in duitsland besteld, gratis thuisbezorgd. (in duitsland)

Ze passen vooralsnog, maar ik wil ze maximaal naar achteren en dan moeten ze wel iets hoger dan de oude stoelen.
Vanwege mijn lengte is dat ook niet zo erg, dat zit namelijk ook wat lekkerder dan zo vlak op de bodem.

Bbart

Bericht door Bbart » 13 mei 2015 12:22

Gisteren alvast even een kleine 'upgrade' opgehaald.
Afbeelding

Met wondermiddel:
Afbeelding

En een reeds compleet geprepareerde 'subarugears' versnellingsbak er bij.
Afbeelding
Afbeelding

Dat worden nog een paar leuke sleuteluurtjes komende winter.. {-06

makkie

Bericht door makkie » 13 mei 2015 19:43

mooi spul,ga je eerst wel rijden deze zomer?
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Bbart

Bericht door Bbart » 13 mei 2015 20:20

makkie schreef:mooi spul,ga je eerst wel rijden deze zomer?
Dat is wel de bedoeling Makkie, maar die rammelende neus en de speling op het stuur waren echt onacceptabel voor mij. Dus nu ff steun onder de neus gemaakt en met collega aan het werk voor een tandheugelstuurhuis van een polo er op te bouwen.

En natuurlijk de stoelen nog er in zetten.

Hopelijk snel de weg op, want het is nu toch echt buggy weer.

stefan

Bericht door stefan » 13 mei 2015 22:51

Daar word ik vrolijk van
Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 14 mei 2015 12:07

Gelijk heb je om eerst lekker te gaan rijden..

En dat scheuren van de tunnel... Dat doen veel buggychassis..
Als je er wat aan gaat doen dan gelijk een versteviging overheen lassen..
Nu zou ik zelf er ook nog snel wat aan doen tegen verder scheuren..
Om dit te voorkomen even en 2 tot 3mm gaatje boren op het uiterste punt van de scheur...
dan scheurt hij niet verder...
Afbeelding

Wim

Bericht door Wim » 14 mei 2015 19:37

@ RJ dat van dat gaatje boren verklaar dat eens nader?
Als er een maal werking in de tunnel zit, dan kan die ondanks dat gaatje echt verder scheuren, mijn mening.
De zwakte van het materiaal geeft vaak de stekte aan!

scrapheap

Bericht door scrapheap » 14 mei 2015 20:56

een scheur in metaal begint altijd als en haarscheur die langzaam aan verder gaat..
zolang er dus een haarscheur in het metaal zit gaat de scheur verder..

En op het eind van die scheur in de tunnel is de scheur net zo klein als een haarscheur..

Op het moment dat je op het echte einde van die scheur )einden haarscheur' een gaatje boor zit er geen haarscheur meer in het metaal maar is het gewoon het eindenvan de vorm..
en scheurt de scheur dus niet verder..

Werkt overigens niet alleen in metaal maar ook in alle kunsstoffen ..scheur...gaatje boren en hij gaat niet verder..

Google maar eens {-07
Afbeelding

Bbart

Bericht door Bbart » 14 mei 2015 20:57

Wim schreef:@ RJ dat van dat gaatje boren verklaar dat eens nader?
Als er een maal werking in de tunnel zit, dan kan die ondanks dat gaatje echt verder scheuren, mijn mening.
De zwakte van het materiaal geeft vaak de stekte aan!

Door het boren van een gaatje beeindig je de 'scheur' en gaat het niet snel meer doorscheuren.
Dat werkt sowieso.

Wat beter werkt is de oorzaak van de scheur oplossen en de bodem verstevigen tegen torsie.
Verstevigen begint aankomende winter, een gaatje boren en even de scheur lassen ga ik een dezer dagen wel even doen nu toch alles gestript is.

Plaats reactie