Hoi Wim
Ik ben met deze Kever bij de RDW gewest ivm wijzenging van de spoorbreedte.
Nadat ik een paar jaar alles op papier had uitgezocht hoe ik mbv zoveel mogelijk originele (niet veranderde/aangepaste) onderdelen deze kever zo breed mogelijk kon krijgen heb ik de RW een mail gestuurd met mijn bouw plannen en welke onderdelen ik ging gebruiken. Daarbij de vraag gesteld of dat deze ombouw/herkeuring in Veldhoven beoordeeld/gekeurd kon worden of dat dit in Lelystad op de testbaan moest gebeuren.
Hier op kreeg ik het antwoord dat dit gewoon in Veldhoven gekeurd kon worden.
Na ombouw van de assen dus naar de RDW in Veldhoven geweest. Daar twijfelde ze of ze hem konden keuren of dt ik naar het IKS in Lelystad moest. hun de mail laten lezen dat deze keuring volgens het IKS gewoon in Veldhoven gekeurd kon worden. dus dat probleem was opgelost.
Tevens had ik heel veel foto's van de ombouw en vooral van de aanpassingingen die je niet meer ziet (bv as verstevegingen) bij me. welke ze aandachtig bekeken hebben.
Wel hebben ze met drie man bijna een uur lang onder en om de Kever gelopen maar niet 1 foto gemaakt!!
Dit hebben ze overigens nog nooit bij een van mijn 5 keuringen bij hun gedaan!!
En al hadden ze het wel gedaan dan was dit nog geen probleem. Voor ombouw naar Baja is geen herkeuring nodig.
Uitlaat is niets over omschreven zolang deze maar gasdicht is en niet teveel geluid geeft.
Herkeuring na carrosserie wijzenging is nodig als het basis voertuig niet meer als zodanig herkenbaar is of construktie technische is aangepast.
En dat gebeurd bij een Baja ombouw niet.
Dus doe niets verkeerd en ja word "gek"/verbaast nagekeken als ik met dit ding door Eindhoven rij
Valt idd behoorlijk op
Die APK was gewoon een reguliere APK keuring bij een plaatselijke garage, Niet bij de RDW!
Geloof het of niet.. Maar er zat nog apk op de kever tot 9 Maart en die bleef gewoon geldig na de spoorbreedte keuring!!
En bij die garage ( waar ik altijd met al mijn auto's naar toe ga) viel de motor dus stil tijdens de CO meting.
verder niets met schouw of zo te maken.