En wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan? III

Heb je vragen op technisch gebied, stel ze hier.
Bezig met een project? Houd ons op de hoogte.
Bovi

Bericht door Bovi » 18 mei 2011 22:08

Vandaag nog eventjes bezig geweest met un plaatje van traanplaat waar de radio in komt.
Heb goede hoop dat die voor zondag gereed is zo niet de radio speelt wel in ieder geval dan maar iets voorzichtiger door de bocht :lol:
wie goed doet die goed ontmoet

scrapheap

Bericht door scrapheap » 18 mei 2011 23:29

Ron schreef:Motortje sputterde de laatste week een beetje tegen

Eergisteren de kontaktpuntjes opnieuw afgesteld deze stonden te nauw
Effe gereden maar wel beter maar nog niet het resultaat wat ik wilde
Kwam effe langs bij Bugsbenny en daar even de verdelerkap eraf gehaald
Kontaktpunten waren geoxideerd dus deze zo goed als het kon even weer schoon gemaakt
In de loop van de avond weer naar huis maar wel weer wat beter maar helaas nog niet optimaal
Vandaag de verdelerkap eraf en een nieuwe geplaatst
Zag dat ook 1 bougiekabel begon te oxioderen dus deze ook direkt schoongemaakt en ingespoten

Motor effe gestart en hij liep zeker in een koude start al heel veel beter ( eigenlijk heb ik nu al het volste vertrouwen )
Door het wisselvallige weer nog niet kunnen proefrijden :?

Tevens de bestuurdersstoel beter vast gedraaid en nu geborgd
Na ± ieder ½ jaar effe vastdraaien maar hoop nu dat dat verleden tijd is

Gr. Ron

Om dat oxioderen tegen te gaan kan je de aansluitgaten op je verdelerkap vol zuurvrije vaseline duwen.
Dan de kabels er in en er kan geen vocht meer bij dus ook geen oxidatie... Werkt perfect kan ik uit ervaring vertellen :D

Verder vandaag een setje schijven/spindels en remkauwen in Best opgehaald :D :D
Dus ook op deze manier... Gert Bedankt {:1969

Robert Jan
Afbeelding

Wim

Irriteren!

Bericht door Wim » 21 mei 2011 20:03

Vandaag in de nopjes , morgen een leuke rit alles voor in orde gemaakt, even tanken.
Bij de pomp weer starten niks niks NIKS, wel start motor die doet ook wel aanslaande motor maar niet lopen alleen sputeren....daarvoor gewoon gestart :roll:
Accu bijn leeg gestart, naar huis bellen met triangel de bug naar huis gehaald.
Garage gebeld,waar die normaal is voor onderhoud gaat net dicht.
Irritatie wat nu verzopen?
Nee de bougie's zijn netjes droog
Nadenken, een collega met veel kennis van boxers gebeld, die was gelukkig thuis.
kwam snel even friemelen benzine was er, er was wel stroom bij ontsteking ,en een vonk........
Ter sprake kwam dat ik een uur daarvoor oude benzien uit reserve kan in de tank heb gegooid....
Hij chekken hoe de onsteking stond, precies op 0/0 wat vroeger gezet, met een electronische onsteking was dat beter .
Proefrijden goed, maar hij vond de motor schraal afgesteld, bougie's vond hij ook te schraal, dus ook stationait toerental opgeschroeft, hij had een leuk dingetje zelf gemaakt, eenvoudige toerenteller wat hij door middel van krokodilen klemmetjes aansloot op ontsteking, bobine en massa.
weet je in elk geval wat de motor doet zei die, alleen gehoor is niet alles, maar ook zien.
Ikke blij motor trekt weer lekker fel, maar ik weet dus nu als je motor niet optimaal is afgesteld, en de brandstof is niet 100%
Kunnen dit soort problemen zich dus voordoen.
Weer wat geleerd, bewaar benzine niet te lang.

Hopenlijk gaat morgen als van ouds alles weer lekker met de boxer.

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 29 mei 2011 17:10

Vandaag met A.J.ee de hunebedrit 2011 uitgezet! Meer info volgt snel, maar ik mag wel alvast verklappen ....dat het een mooie rit wordt 8)

Sjees

bezigheden

Bericht door Sjees » 31 mei 2011 22:21

so,moest me er even voor opladen ,
de traanplaat aan de pedaalzijde
maar is uiteindelijk gelukt,ben wel beurs en blauw aan alle kanten ,maar het zit redelijk naar wens.

verder de buggy nog keertje uitgedept ,,hij was op sommige plekken nog nat :shock:

paar kleine aanpassingen gemaakt ,bij plekken waar het hout en tapijt tegen elkaar zit ,want dat blijft dus nat.
nu kan ie lekker doorluchten.

ook nog het olievulpijp potje doorgelast ,zodat die niet meer lekt/zweet op zijn felsrand

picture pedalen setje

Afbeelding
Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 31 mei 2011 22:23

Puik gemaakt hoor en ja bloed zweet en traanplaat he :wink:

Sjees

Bericht door Sjees » 31 mei 2011 22:44

ja klopt,
donder en geweld ,het is vrij dik ,en moest een gegolfd verzet in ,soort S ,,huis tuin en keuken gestampt met een houte paal.

overgings dit is de bewuste traan plaat van Ron die via Bovi in zeewolde is gekomen.
heeft ff geduurt voor de bewerking ,maar ben er zeer blij mee

bovi ook naar hoogeveen by the way ?
Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 31 mei 2011 22:50

Sjees schreef:bovi ook naar hoogeveen by the way ?
Die kans is aanwezig :wink:

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 01 jun 2011 22:10

Vandaag bij Makkie geweest en een nieuwe ontstekings-unit en een nieuwe wisselstroom dynamo laten plaatsen.
Niet gehinderd door een 3-tal toeschouwers (waaronder ik) die met een niet alflatende stroom van 'opbouwende' kritiek licht op de zaak wierpen ging Makkie onverstoorbaar door.
Zoals gewoonlijk vielen de dingen waarover je vooraf wat zorgen had weer eens mee. Iets heel simpels als een ontstekings-unit plaatsen (de ene eruit, de andere erin) liep natuurlijk voor geen meter. Zelfs met gepaste aandrang van een hamer wenste de ontsteking niet te passen. Oorzaak: Het rubber afdichtings-ringetje.

Het afstellen van de nieuwe componenten ging alsvolgt:
Na een draai aan de nieuwe ontststeking zei Makkie: "Zo lijkt hij mij wel goed te staan. We zullen eens starten". Met deze zwiep en uitspraak was de ontsteking dus perfect afgesteld. Er is nog met de stroboscoop gekeken, maar fine-tuning zou de boel alleen maar slechter hebben gemaakt.

Moraal: De hand van een meester verloochent zich niet

Makkie: Bedankt voor je werk!
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

Roel

Bericht door Roel » 02 jun 2011 08:44

Hahaha, mooi verhaal! :D
AfbeeldingAfbeelding

Hans

Bericht door Hans » 02 jun 2011 10:33

M&M= Meester Makkie, komt vanzelf goed Mark!! {:2068
Gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

makkie

Bericht door makkie » 02 jun 2011 19:54

weer die hand oplegging he,vandaag heb ik niets gedaan in de werkplaats maar gewoon genoten van een hobby auto....oldtimer auto's en vliegtuigen in hoogeveen...was leuk....stond zelfs al een blauwe buggy toen ik aankwam
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 02 jun 2011 21:57

Ha ha nou die hand moet ook maar eens op die dubbele van mij dan, zal hem eerst morgen er nog even afhalen en schoonmaken want ut loopt nu maar op 2 manieren mooi en dat is of stationair of volgas.
Ja ja dat laatste is wel mooi maar ik vind toeren ook leuk hoor.
Word vervolgd

Sjees

ey

Bericht door Sjees » 02 jun 2011 22:02

jeps,weer 300kms erbij op het vw tellertje

wat een top dag ,mooie opkomst daar

zag je nog wegrijden makkie,vloot nog ,maar je hoorde het denk ik niet door de zware dreunende diesel
Afbeelding

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 02 jun 2011 23:34

Omdat de Oude schicht niet harder wil dan 90 km per uur, horten en stoten, moet eerst daar naar gekeken worden ( alleen met kijken word hij niet beter..) tot ik echt met de grote mannen mee kan doen...

Dus heb ik een emmer sop genomen, een scheut in de bug en de modderzooi schoongemaakt...je moet je wel in allerlei gekke bochten wringen om ergens bij te kunnen...
daarna heb ik de losse zittingen ingespoten met spuitlijm....in laten trekken en de delen aangedrukt..dat zit ook vast.

Op Ebay had ik een embeem met VW en vleugels besteld ( china ) en een soort Hoodornament met VW, en deze de vleugels op de "grill" Boven Classica geplakt en het VW bij het raam omdat de neus in een puntje loopt en je te weinig grip hebt..

Gesloten