Carburateurs

Heb je vragen op technisch gebied, stel ze hier.
Bezig met een project? Houd ons op de hoogte.
Plaats reactie
Bovi

Carburateurs

Bericht door Bovi » 28 apr 2010 23:27

Tsja en nog un vraag.
Ik heb ut idee dat de automatische choke blijft hangen aangezien de motor nog al "zwaar" loopt en ook naar benzine stinkt.
Is dit un eenvoudig euvel wat un eenvoudige jongen (ikke dus) zo kan oplossen of is ut advies afblijven en als gestolen opgeven?

Over gestolen gesproken waar kan ik de Luggie laten taxeren voor de verzekering?
Zijn er nog adressen die hiero goed aangeschreven staan?

Groet`n.
wie goed doet die goed ontmoet

casper

Bericht door casper » 29 apr 2010 20:26

Zou het een idee zijn om een taxeur naar de vechtdal rit te laten komen? mijne moet ook nog, misschien kunnen wij dan een korting bedingen?

De choke kan je makkelijk controleren. De choke werkt electrisch en behoort na ongeveer 1.30 minuut er af te zijn. Luchtfilter er af (misschien een spiegeltje er bij zo dat je in de carb kan kijken, of anders kan je het ook volelen)Haal even het stekkertje los wat vd ontsteking naar de bobine loopt en zet dan het contact aan. De choke is de bovenste klep die is dus bij een koude motor dicht en door een electrischwarmte elementje wordt hij geopend. Dus doe dit bij een koud blok en na 1.30 minuut moet hij dus open zijn. Het valt te verstellen en hiervoor hoef je geen monteur te wezen. Maar controleer het eerst even

Oja voordat je dit doet eerst een keer volgas geven want dan springt de choke in. Suc6

Casper
Afbeelding

makkie

Bericht door makkie » 29 apr 2010 20:53

lijkt mij ook wel wat...lekker volelen :D
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 29 apr 2010 21:46

Kijk dat zijn nog eens tips en dat kan ik gewoon nog zelf ook.

Dank u

Bovi

Bericht door Bovi » 01 mei 2010 21:04

Halloa Casper

Vandaag de boel even losgedraaid, op kontakt, keer vol gas en kijken, kijken, kijken, kijken nou na 3 uur riep mijn vrouw mij voor de koffie en was dur nog geen ene klep veranderd.
Dus mijn vermoeden was denk ik juist en nu eens zien hoe dit opgelost gaat worden.

Nogmaals hulde voor deze tip.

Plaats reactie