Gaskabel

Heb je vragen op technisch gebied, stel ze hier.
Bezig met een project? Houd ons op de hoogte.
Plaats reactie
Tappie
Rit organisator

Gaskabel

Bericht door Tappie » 02 nov 2009 20:13

Wie kan mij helpen bij het volgende probleem;

Intrappen van het gaspedaal gaat erg zwaar en het gas blijft hangen. M.i is het een kabelprobleem, aangezien de bediening van mijn enkele Webers prima functioneert.

Is er mogelijke sprake van een knik in de gaskabel?

Moet ik soms misschien iets smeren en waar?

Als ik de gaskabel moet vervangen, hoe ga ik dan te werk en is de klus eenvoudig? Hoe stel ik e.e.a. af?

Is een gaskabel universeel qua dikte? Een buurman heeft er nog een paar liggen, lengte 2,5 mtr per stuk.

MVG
Tappie

BugsBenny
Contacteer:

Bericht door BugsBenny » 02 nov 2009 20:35

Zit waarschijnlijk in het pedaal, zelfde probleem gehad met de blauwe zweed van Gert.
BugsBenny
Afbeelding

Tappie
Rit organisator

Bericht door Tappie » 02 nov 2009 20:59

Hoi Bugsbenny,

Wat bedoel je met je antwoord en hoe heb jij het opgelost?

BugsBenny
Contacteer:

Bericht door BugsBenny » 02 nov 2009 21:05

Sorry, ik bedenk net dat het bij Gert het rempedaal was (is ook al weer een poosje geleden :oops: ). Die was gewoon vast gaan zitten door aangekoekt vet en wat roest. Pedaalset er uit gehaald en alles gedemonteerd, schoon gemaakt en weer in elkaar gezet met schoon vet. Liep daarna weer lekker soepel. Gaspedaal is toen ook los geweest maar had niet jouw probleem.
BugsBenny
Afbeelding

Tappie
Rit organisator

Bericht door Tappie » 08 nov 2009 14:40

Ik ben erachter wat het probleem is.

Door de kabel los te halen werd duidelijk dat de kabel moeilijk heen en weer te bewegen was, dus de kabel was aan slijtage onderhevig, waardoor vervanging noodzakelijk was.

FF wezen shoppen bij Hot Rod, gelijk maar 2 kabels aangeschaft, waarvan 1 reserve, alsmede een gaskabel buitenkabel, welke aanwezig is tussen de chassistunnel en de motor.

Met 1 paar handen is het lastiger op de klus uit te voeren, dus Dorus maar gevraagd voor assistentie.

Met een half uurtje was de klus geklaard.

Vandaag een testrit uitgevoerd ter controle, ben zeer tevreden over het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D

Plaats reactie