Stroomstoring

Heb je vragen op technisch gebied, stel ze hier.
Bezig met een project? Houd ons op de hoogte.
Plaats reactie
Tappie
Rit organisator

Stroomstoring

Bericht door Tappie » 15 aug 2009 15:30

Onder het rijden naar het treffen naarhet KCN / Afdeling Gelderland stopt de benzinepomp om de zoveel kilometer ermee en val ik dus stil. Door de pomp rechtstreeks aan te sluiten op de accu weet ik dat de pomp niets mankeert.
Door de stroomdraad te volgen kom ik uit bij de bobine. Alle stekkeraansluitingen op de bobine heb ik gecontroleerd, één stekker bleek los te zitten, een nieuwe gemonteerd en vrolijk verder tuffen. Helaas............................. Ook dat was niet het probleem!

Ik heb gezocht naar een zekeringskastje, deze kan ik echter niet traceren. Ik kom een relais tegen en één enkele zekering, welke heel is.

Alle overige funties doen het voortreffelijk. Heb tot op heden ook geen problemen gehad.

Helaas ben ik dus uiteindelijk teleurgesteld huiswaarts gekeerd.

Heeft iemand nog tips of aanwijzigingen waar ik het nog moet zoeken? Er is nog veel mooi weer op komst!

Alvast bedankt.

Gotnos

Bericht door Gotnos » 15 aug 2009 18:51

massa-aansluiting op de benzinepomp niet goed.
Misschien zit de knijpstekker er niet helemaal lekker op of zit er ergens een draadbreuk die dan weer wel en dan weer niet contact maakt.

Tappie
Rit organisator

Bericht door Tappie » 01 sep 2009 23:15

Probleem heb ik vanavond verholpen.

Ik heb een aantal draden vervangen, hoeveelheid stekkerverbindingen geminimaliseerd en een nieuwe massaverbinding gemaakt.

Terloops ook nog de aan en afvoer van de brandstofpomp getaped, om verdere lekkage te voorkomen.

Na een flinke testrit (zonder regen) heb ik er weer vertrouwen in!

Plaats reactie