Geen buggy maar wel leuk

Plaats hier alles wat niets met buggy's te maken heeft.
Plaats reactie
scrapheap

Geen buggy maar wel leuk

Bericht door scrapheap » 23 sep 2011 22:23

Is dan wel geen buggy maar zou me er niet in schamen om in te rijden.

Hoop echt dat hij ook hier op de markt komt en dat we ze regelmatig tegen gaan komen..

http://www.nu.nl/auto/2455254/autorijde ... eeler.html
Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 23 sep 2011 23:06

neeeh vink nou net niet wat, ook de burton op un eende onderstel is niet mijn smaak.

Wel knap dat ze ut maken. :!:
wie goed doet die goed ontmoet

scrapheap

Bericht door scrapheap » 23 sep 2011 23:27

Nee een Burtom is ook niet mijn smaak :!:
Maar dit ding :D

Wat ik ook erg interesant vind is dat blok voorop...
En dan europees type goedkeur :!:
Maar een open (zonder motorkooi) buggy motor is gevaarlijk ivm temp en aanrijding.....

Mijn Rail moest aan de voorkant beplaat zijn zodat een voetganger die ik eventueel zou aanrijden niet tussen de buizen bekneld zou komen te zitten... (rest van het frame Wat wel open is was toe ook al geen probleem :?:

maar zo'n warm motorblok voorop mag nu dus wel???

Snap het niet maar vind het wel erg gaaf dat dit weer meer op de weg mag komen :!: :!: :twisted:
Afbeelding

Gotnos

Bericht door Gotnos » 24 sep 2011 09:09

staat heel stuk over in de Carros van deze maand.
Leuk ding als je (te)veel geld hebt en deze er gewoon voor de fun erbij kan hebben

Wim

Bericht door Wim » 24 sep 2011 09:19

Afbeelding

Afbeelding

De productie van driewielers is de eerste grote fase van de Morgan geschiedenis. De bedoeling was een heel goedkoop en primitief transportmiddeltje aan te bieden voor zij die de motorfiets wilden ontgroeien. De eerste Morgans kostten de verbazend lage prijs van 89 pond sterling. Er werden zoveel mogelijk onderdelen ingekocht. De meest gebruikte motoren waren tweecilinder motorfietsmotoren van diverse herkomst. Misschien het meest gekend zijn de Matchless- en de JAP-motor, beide een tweecilinder in V-vorm die voorop buiten, boven de twee voorwielen was geplaatst. Kettingen dreven het achterwiel aan. Alle leidingen en stoterstangen waren gewoon open en bloot zoals bij echte motorfietsen. Datgene wat je dacht motorkap te zijn, was een overkapping van de voetruimte. Een kap was er niet, bij regen werd je nat (op de voeten na), weeral zoals bij echte motorfietsen.

De eerst was bedoeld voor goedkoop van a naar b te gaan.
Nu is het dus juist een ''dure'' funcar.
Net als de kever en de mini en de fiat 500 die opnieuw zijn uitgebracht.
--------------------------------------------------------------------------------

Wat scrapheap zegt over die open motor opstelling , is niet echt begrijpenlijk?

Onze buggy's moeten een motorkooi hebben, volgens de regels dacht ik, orgineel zijn die toch open op de weg gezet toendertijd.

Gr Wim

Plaats reactie