Boxter versus buggy

Plaats hier alles wat niets met buggy's te maken heeft.
Plaats reactie
casper

Boxter versus buggy

Bericht door casper » 24 apr 2010 22:09

Dit weekend via mijn werk een Porsche Boxter voor mijn deur staan. Komt mooi uit met dit lekkere weer. Rijdt erg leuk, heel erg leuk. Wat is dat ding gevaarlijk voor je rijbewijs.

Heb nu een paar honderd KM er mee gereden maar mijn bug weg en dan veel geld erbij leggen en dan zo een ding kopen, nou nee. Ik denk dat tot 100 mijn buggy nog aardig partij kan geven (het is de langzaamste boxter) maar die boxter loopt dan nog hartstikke snel door naar hele stoute snelheden waar je dat rose papiertje lang kwijt bent.

Het geluid van die 6 cilinder boven de 4500 rpm is geweldig en reuze verslavend...
Zo denkend een 6 cilinder in mijn bug zou ook geen gek idee zijn :)
Morgen gaan wij nog ff een stukje rijden. Vrouw lief en dochter in de Porsche, ik en mijn zoon in de buggy
Afbeelding

casper

Bericht door casper » 27 apr 2010 22:09

Natuurlijk heb ik even het fototoestel er bij gepakt...

Stukje rijden was erg leuk, je wordt alleen stapelgek van die wielrenners met zelfmoordneigingen. Die denken echt dat ze alles mogen als ze in een groepje rijden.

Mijn dochter is helemaal verkocht, die wil een Boxter. Ze moet maar eerst even haar rijbewijs halen en de staatsloterij winnen.
Buggy toch echt een stuk goedkoper. Enne wel eens een zandpaadje genomen met een Boxter?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 28 apr 2010 00:03

Mooi he zo'n Buggy :D :twisted: :!:

Robert Jan
Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 28 apr 2010 15:26

Leuk pics Casper, echt. Detail, maar toch, leg de volgende keer je gordel naar binnen, staat wat netter als je een 'statie portret' maakt van je buggy... :wink:

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 28 apr 2010 20:40

Hoeveel pk heeft die boxter als ik vragen mag?

scrapheap

Bericht door scrapheap » 28 apr 2010 20:59

162Kw

Robert Jan
Afbeelding

casper

Bericht door casper » 28 apr 2010 21:13

Leuk pics Casper, echt. Detail, maar toch, leg de volgende keer je gordel naar binnen, staat wat netter als je een 'statie portret' maakt van je buggy...
Ja Henny je hebt geheel gelijk. sterker het is niet de eerste keer, heb wel meer foto's in de aanbieding waar de gordel zo uithangt... Mocht de fotocursus nog doorgaan dan zal ik goed opletten!

idd robert jan 162 kw bij 1280kg. Was dus geen S. Het was een Tiptronic (=automaat) daardoor was hij de eerste meters niet zo heel erg snel maar eenmaal boven de 4000rpm ging hij als de brandweer met een prachtig uitlaat geluid. Met dak dicht was de geluidsbeleving een stuk minder en hoorde je ook veel meer kraakjes en piepjes. Nu weet ik dat deze auto een keer fors in elkaar gelegen heeft dus dat zal het kraken en piepen geen goed doen.

Was leuk om een weekend te hebben maar ik ben met mijn bug dik tevreden!
Afbeelding

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 28 apr 2010 22:46

162kw bij 1280 dan kan ik hem hebben de eerste meters :lol:

Bovi

Bericht door Bovi » 28 apr 2010 23:10

Hoe lang mag je hem nog "lenen" zou je in die tijd misschien 2 blokken kunnen overbouwen?? :wink:
wie goed doet die goed ontmoet

scrapheap

Bericht door scrapheap » 29 apr 2010 00:33

Als je bij zo'n auomaat de rem inhoud en dan het gas opvoert tot over de 4500 toeren...
Dan je rem los laast.......

Dan denk ik dat je hem echt niet bij hou...

Is wel slecht voor je bak :twisted Maar als het toch je eigen auto niet is .... :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Robert Jan
Afbeelding

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 29 apr 2010 07:59

Mijn pk per kg is een stuk hoger dus ben bang dat het de porsche niet lukt. Wil het wel graag een keer testen 8)
Rij in het normale leven ook met een auto met 219pk en een super hoog koppel van 510nm echter die weegt 1600 kg en daar rij ik echt mn bug er niet mee uit.

Eenmaal op snelheid rijdt die boxter mij er dik uit natuurlijk.

Hans

Bericht door Hans » 29 apr 2010 10:55

Ik wil ook wel meedoen, heb ook nog wel wat PK's per
Kgr. liggen, vraag maar even aan Gert die weet er alles van
maar pas op hij is nogal schrikachtig als het om PK's gaat
Gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

casper

Bericht door casper » 29 apr 2010 20:13

162kw bij 1280 dan kan ik hem hebben de eerste meters
Klopt dat denk ik ook wel. Zelfs mijn maar iets gekietelde 2.0 blok zal tot een 80km wel voorblijven. Alleen daarna begint die porsche pas echt de sokken er in te zetten.
Als je bij zo'n auomaat de rem inhoud en dan het gas opvoert tot over de 4500 toeren...
Dan je rem los laast.......
ehh dat heb ik ook geprobeerd alleen de achterwielen gaan dan door de achterremmen heen draaien en als je dan volgas geeft en de remloslaat gaat het vlotter, maar de eerste meters dan nog niet supersnel. Kortom mocht mijn dochterlief ooit een Porsche kopen dan met handbak (of PDK natuurlijk) of anders moet ze accepteren dat papa in de buggy sneller is :lol:
Afbeelding

Plaats reactie