Film (2 uur 44 min) van de Londense Buggy Club begin '80

Heb je iets gezien op het gebied van auto's?
Laat ons meegenieten. Lucht- en watergekoeld.
Plaats reactie
Wilcoivette

Film (2 uur 44 min) van de Londense Buggy Club begin '80

Bericht door Wilcoivette » 17 okt 2015 22:38

Hieronder een link van een leuke film (2 uur en 44 min!!!!) van de Londense Buggy Club, uit de begin jaren tachtig.

http://youtu.be/S_iYIWxheyA" onclick="window.open(this.href);return false;
GP MK1 project

manx
Contacteer:

Re: Film (2 uur 44 min) van de Londense Buggy Club begin '80

Bericht door manx » 18 okt 2015 11:32

Ik zag een paar Engelse vrienden en bekenden, zoals vanaf 1:21:44. Gwen en Keith Seume met hun rode dragrace kever en de fluo Sportscar dragrace buggy van Pieter Mooijman. Dit was in Frankrijk, tijdens een editie van VW National in 1991. We zaten toen op een terrein niet ver van Euro Disney en een van de evenementen was een puzzelrit dat gedeeltelijk door dit park, toen nog in aanbouw, ging.

Zelf reed ik in een blauwe Bermuda buggy met een Audi 80 motor met 2 dubbele Webers en een uitlaat met spruitstuk uit de cross. Er zijn nog ergens video opnames van de rondrit (die bij mij eindigde in een gescheurde waterslang, waarna ik door Paul Adelmeyer (RIP) met een bloedgang terug naar het kampement werd gesleept) en de dragraces waarin de o.a. de buggy van Pieter en ikzelf in actie te zien zijn. Om eerlijk te zijn, ik bakte er niet veel van, maar Pieter wel! Hij won toen van de eigenlijk veel snellere Keith puur omdat de buggy veel meer grip had op dat stoffige baantje dan de kever van Keith.

Mooie herinnering; bedankt voor de tip Wilcoivette!

Grtz. Henny aka Manx

Henk B

Re: Film (2 uur 44 min) van de Londense Buggy Club begin '80

Bericht door Henk B » 18 okt 2015 22:40

Wat een leuke film!
Wel bijzondere body's, anders dan bij ons.
Sommige zie je terug in de boeken van James Hale.

Graag meer van deze filmpjes posten.

Grt Henk

Plaats reactie