Manx kit

Heb je iets gezien op het gebied van auto's?
Laat ons meegenieten. Lucht- en watergekoeld.
alex
Contacteer:

Re: Manx kit

Bericht door alex » 25 apr 2014 15:40

Ik bedoel ook niet, als je geen echte of wel hebt, maakt mij niets uit hoor.

Alleen als je adverteert moet je niet de indruk wekken dat je een originele hebt.
Laat ik het zo dan zeggen.

Ik wil natuurlijk niemand hier op de tenen trappen.

Kijk, ik rijd zelf in een zweed, welke aardig in de buurt komt van de M Manx.

Dus vind ik niet belangrijk echte of niet.

Het gaat om de advertentie..

Fijne Koning(inne)dag morgen allemaal

manxman

l

Bericht door manxman » 29 mei 2014 23:02

Voor alle duidelijkheid... diegene die de advertentie GOED gelezen hebben, hebben kunnen lezen dat het om een Manx 'model' gaat... Nooit of te nimmer is er beweert, of zelfs de vage indruk gewekt, dat dit een echte betreft. Er staat bij dat het een nieuwe kit is, en dat er papieren voorhande zijn waarop vermeld buggy Manx. Zoals er enkele opmerkingen vroeger iemand perfect opmerkt is het enigste verschil tussen een échte Manx en een 'cloon' uit dezelfde mal 1300 dollar verschil voor Bruce !

Met alle respect, en dat is mijn nederige mening, is een Manx één van de, zoniet dé, mooiste buggy ooit. Als ik die kan hebben/rijden en van kan genieten maakt het mij eerlijk weinig uit of hij 1300 dollar duurder is geweest of niet. Ik denk dat we allemaal liefst zo goedkoop mogelijk onze hobby beoefenen...

Ik ben de eerste om het verwerpelijk te vinden om een kopij van wat dan ook als écht aan te bieden. Daar was hier absoluut geen sprake van. Maar anderzijds vind ik 1300 dollar betalen na 50 jaar voor een ontwerp een beetje zinloos.
Het staat de koper dan ook vrij om uit gewetensbezwaar die 1300 dollar alsnog over te maken op Bruce zijn rekening ;-) Dan is de cirkel toch rond, neen ?

Idem voor het kenteken. Als iemand een Manx, écht of kloon bouwt, komt die op kenteken. Dat kan Duitsland zijn, Nederland, België... noem maar op. Zo had ik eens een Ruska Super te koop die uit Duitsland kwam. Die werd hier op de site door 'kenners' neergesabeld omdat een Ruska niet uit Duitsland kon komen, en al zeker niet met een Duits Ruska kenteken ? Als je nu een Nederlandse Ruska uitvoert naar Duitsland en daar op kenteken komt... dan uiteindelijk terug naar zijn thuisland of buurland kan komen lijkt het logisch dat daar een Duits 'Ruska' kenteken op zit ! Was me toen de opmerking niet waard. Maar nu vond ik de 'zinspeling' op deze advertentie wel iets te direct. Vandaar dat ik er even op reageer.
Er waren al meerdere zaken geschreven die enig weerwerk verdiende, maar dat eindigd dan weer in teveel 'off topic' verkeer dat eigenlijk vrij zinloos is.

Verder hoop ik dat we allemaal veel hobby plezier mogen hebben.

Mvg
Patrick uit België... sommige criticasters wel bekend.

manxman

Bericht door manxman » 30 mei 2014 00:07

Helaas kan ik hier geen spanning opbouwen met het nodige tromgeroffel.... de plaatjes zijn.... niet écht.

Ik denk dat eender de fabrikant van de kit de échtheid wil opwekken met zijn product. Ikzelf verzamel al jaren kits allerhande, maar vooral kentekens. Klinkt misschien gek... maar ik vind in kentekens een grote voldoening voor mijn verzamelwoede. Een kit vind je overal, écht of namaak. Maar juiste kentekens vinden hebben voor mij een bepaalde spanning. Zo ben ik ook aan enkele 'manx-op-kenteken' gekomen gedurende de jaren. Idem voor die plaatjes, logo's etc. Ik heb in het verleden ook vaak buggy's en kits (in Nederland) gekocht louter voor het kenteken en de kit terug verkocht zonder. Wel grappig dat ik dan voor de handelaar van buggy's werd aanzien terwijl niemand opmerkte dat het dan steeds zonder een kenteken was ! Dat de buggy vaak erg goedkoop was (vanzelfsprekend) viel precies ook niet op.

In Belgie is een kit of buggy inschrijven steeds een probleem geweest én vechten tegen de bierkaai. Daar vind het zijn oorsprong in. De ene verzameld bierkaartjes, de andere duracell konijnen... ik kentekens van alle mogelijke kits.

Aangezien er voor alles een limiet is, en ik er een deel van de hand wou doen heb ik idd enkele kits gekocht om ze in pakket te verkopen met mijn kentekens, velgen, plaatjes, logo's... en zoals u opmerkte, en andere ook, is het een prachtkit en voor geen geld als je het totaalpakket bekijkt.

Dat ik de indruk zou wekken dat het echte zijn door de plaatjes vind ik niet terecht. De advertentie omschreef dit duidelijk. Om een kit in te schrijven is tegenwoordig een plaatje van de fabrikant vereist. Dus is de keuze dat ik zorg voor een 'prachtexemplaar' waarover de criticasters zelf twijfelen, of ik laat de koper een goedkoop ebay exemplaar kopen dat van op een kilometer vals lijkt en hem problemen kan bezorgen.

mvg

scrapheap

Re: l

Bericht door scrapheap » 30 mei 2014 00:51

Even mijn mening hier over.....
manxman schreef:Voor alle duidelijkheid... diegene die de advertentie GOED gelezen hebben, hebben kunnen lezen dat het om een Manx 'model' gaat... Nooit of te nimmer is er beweert, of zelfs de vage indruk gewekt, dat dit een echte betreft. Er staat bij dat het een nieuwe kit is, en dat er papieren voorhande zijn waarop vermeld buggy Manx. Zoals er enkele opmerkingen vroeger iemand perfect opmerkt is het enigste verschil tussen een échte Manx en een 'cloon' uit dezelfde mal 1300 dollar verschil voor Bruce !

Met alle respect, en dat is mijn nederige mening, is een Manx één van de, zoniet dé, mooiste buggy ooit. Als ik die kan hebben/rijden en van kan genieten maakt het mij eerlijk weinig uit of hij 1300 dollar duurder is geweest of niet. Ik denk dat we allemaal liefst zo goedkoop mogelijk onze hobby beoefenen...

Ik ben de eerste om het verwerpelijk te vinden om een kopij van wat dan ook als écht aan te bieden. Daar was hier absoluut geen sprake van. Maar anderzijds vind ik 1300 dollar betalen na 50 jaar voor een ontwerp een beetje zinloos.
Het staat de koper dan ook vrij om uit gewetensbezwaar die 1300 dollar alsnog over te maken op Bruce zijn rekening ;-) Dan is de cirkel toch rond, neen ?

Idem voor het kenteken. Als iemand een Manx, écht of kloon bouwt, komt die op kenteken. Dat kan Duitsland zijn, Nederland, België... noem maar op. Zo had ik eens een Ruska Super te koop die uit Duitsland kwam. Die werd hier op de site door 'kenners' neergesabeld omdat een Ruska niet uit Duitsland kon komen, en al zeker niet met een Duits Ruska kenteken ? Als je nu een Nederlandse Ruska uitvoert naar Duitsland en daar op kenteken komt... dan uiteindelijk terug naar zijn thuisland of buurland kan komen lijkt het logisch dat daar een Duits 'Ruska' kenteken op zit ! Was me toen de opmerking niet waard. Maar nu vond ik de 'zinspeling' op deze advertentie wel iets te direct. Vandaar dat ik er even op reageer.
Er waren al meerdere zaken geschreven die enig weerwerk verdiende, maar dat eindigd dan weer in teveel 'off topic' verkeer dat eigenlijk vrij zinloos is.

Verder hoop ik dat we allemaal veel hobby plezier mogen hebben.

Mvg
Patrick uit België... sommige criticasters wel bekend.

Zoas je zelf al schrijft .. wie de advertentie GOED leest.. bla bla..

dat is jou manier van verkopen.. iets zo omschrijven dat het echt lijkt en mensen dus denken iest echts te kopen...
Wettelijk niets op aan te merken.. Maar naar onze (in ieder geval de mijne) mening niet netjes..

En ja je hebt in je twee de bericht gelijk.. de een verzameld blikjes bier en de ander suikerzakjes..
ieder zijn goed recht..En iedereen zijn "afwijking" {-06

Maar kentekens verzamelen door orginelen te kopen het kenteken er af/uit te halen.. de "resten" weer te verkopen zonder kenteken .
En dan later wer die kentekens als echte aan te bieden zonder echte bijbehorende auto..

Dat is in mijn ogen niet juist.

bv
Ik koop ook een fles wijn van 150euro en haal daar het etiket van af voor mijn "verzameling"..
en daarna verkoop k die fles met vulling voor bv 50euro. Heb die fles niet nodig. alleen dat etiket!!
En een paar maanden later bied ik een fles met de zelfde vorm maar van een andere wijngaart aan met in de advertentieals toevoeging dat het dezelfde fles is en het orgineel etiket van die 150euro fles ook beschikbaar is...

Dat heet hier in Nederland MISLEIDING..

Daarbij is een los kenteken hier eigenlijk waardeloos (volgens mij in heel europa) omdat je dat kenteken niet op ene ander voertuig mag plaatsen..
Dat heet hier omkatten en kan bij ontdekking hier je auto kosten....
Afbeelding

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 30 mei 2014 09:53

Tja ik vind ook dat wel degelijk de indruk werd gewekt dat het om een "echte" Manx ging. Als je dergelijke verwarring wilt voorkomen is het een kleine moeite om er even bij te zetten hoe het verhaal in elkaar steekt.
Nu lijkt het er verdacht veel op dat je express deze onvolledige info verstrekt om een niet geheel correct beeld te schetsen.

De reden dat ik reageer is dat ik van de week ook voor Jan met de korte achternaam een eind gereden heb om een houtkachel te kopen, waar dan allerlei scheuren in blijken te zitten die je niet op de foto's ziet en zelfs bij navraag wordt er gezegd, in goede staat. Baal ik een beetje van.

Overigens mooie kit hoor, dat dan weer wel :D

manxman

Bericht door manxman » 30 mei 2014 10:16

Zoas je zelf al schrijft .. wie de advertentie GOED leest.. bla bla..
Als iemand een auto - kit - of wat dan ook van om en bij de enkele duizenden koopt, denk ik dat ze de advertentie wel aandachtig lezen !

dat is jou manier van verkopen.. iets zo omschrijven dat het echt lijkt en mensen dus denken iest echts te kopen...
En dat is JOU manier van zulks te bekijken. Weeral, nergens, maar dan ook nergens wek ik de indruk dat er een échte Manx verkocht werd. Er stond bij dat ik er verscheidene had... Dat ze nieuw waren... Maar ipv ron de pot te draaien en Gods mening te verkondigen kan je dit beter hard maken. Toon mij één citaat uit mijn advertentie waaruit blijkt dat dit het geval is wat je zegt ? Dan maak je je punt hard ipv beschuldigingen te uiten zonder bewijs. Naar andere mensen toe dit dit nu lezen is dat MISLEIDING !

Wettelijk niets op aan te merken.. Maar naar onze (in ieder geval de mijne) mening niet netjes..
Bij ONZE mening mag ik dan concluderen dat u voor de menigte spreekt ?

En ja je hebt in je twee de bericht gelijk.. de een verzameld blikjes bier en de ander suikerzakjes..
ieder zijn goed recht..En iedereen zijn "afwijking" {-06

Maar kentekens verzamelen door orginelen te kopen het kenteken er af/uit te halen.. de "resten" weer te verkopen zonder kenteken .
En dan later wer die kentekens als echte aan te bieden zonder echte bijbehorende auto..
Neen, zo zit het niet in elkaar. Nu doet u weer uitschijnen dat ik de wagen koop voor te scheiden en dan een wagen zonder kenteken en één met kenteken verkoop. Buiten dat zulks mathematisch niet klopt is het ook niet zo. Ik verzamel al 30tig jaar kentekens en heb er nu verscheidene dubbel. Ik bood gewoon een nieuwe body aan met een oud kenteken. Dat kenteken heeft een grotere verzamelwaarde dan een ander kenteken. Ik verkoop helemaal geen kentekens...

Dat is in mijn ogen niet juist.
Hier misschien toch eens een beslissing nemen. Ten eerste spreekt u nu terug over u zelf, terwijl u enige regels geleden nog voor de menigte pleegde te spreken. We verschillen van mening, en dat kan en mag. Maar best dan iemand concreet aanvallen met een feit. Niet van 'ik vind eigenlijk.....'... Daar is niemand mee geholpen. En al zeker niet als men niet heiliger is als de paus.

bv
Ik koop ook een fles wijn van 150euro en haal daar het etiket van af voor mijn "verzameling"..
en daarna verkoop k die fles met vulling voor bv 50euro. Heb die fles niet nodig. alleen dat etiket!!
En een paar maanden later bied ik een fles met de zelfde vorm maar van een andere wijngaart aan met in de advertentieals toevoeging dat het dezelfde fles is en het orgineel etiket van die 150euro fles ook beschikbaar is...
Das inderdaad niet correct. Maar dat is helemaal niet een vergelijk. U verduidelijkt ook niet of ik dan een fles wijn van een betere of slechtere kwaliteit heb genomen ? Plus u haalt ook aan dat ik met mijn etiket er op te kleven toevoeg dat het dezelfde fles is. Als ik een fles van 2007 aanbied op etiket, maar een fles wijn mét vermelding van 2014 aanbied hoeft het toch geen genie te zijn om te weten dat het niet klopt ?
Dus als je papieren van pakweg 1967 aanbied en een nagelnieuwe body.... Is dan één plus één niet twee ? In principe mag je op een bestaande buggy die zo gekeurd is met die een buggy koets NOOIT een andere koets zetten ?

Dat heet hier in Nederland MISLEIDING.. Moest u al gelijk hebben, neem ik aan dat ze dat in Belgie, en zelfs Europa ook vinden.

Daarbij is een los kenteken hier eigenlijk waardeloos (volgens mij in heel europa) omdat je dat kenteken niet op ene ander voertuig mag plaatsen..
Losse kentekens zijn waardeloos, kan kloppen. Maar das mijn probleem binnen mijn verzameling dan. Maar, en ik ga er niet over uitwijden, veeeeele mensen die kitcars, buggy ed verzamelen kennen het gemak van kentekens. Jullie in Nederland hebben steeds het geluk gehad dat als je iets bouwt je bij de lokale rdw een nieuw kenteken kreeg. Andere landen hadden dat geluk niet en moesten 'inventief' zijn om hun hobby te kunnen beoefenen. Vele hobbyïsten hebben niet het geluk om met hun hobbywagentje langs de locale bevriende garage te gaan voor hun jaarlijkse keuring (apk) met een bakkie koffie. Wat ik u wel kan zeggen, en ik heb vele vrienden en kennissen in Nederland... als we over omkatten spreken... als er morgen een externe controle komt op voertuigen en ze gaan controleren of er een andere nummer ingelast is... of het voertuig bij het kenteken past... voldoet aan de 1/3e-2/3e regeling er nog heel weinig zou rondrijden.

Dat heet hier omkatten en kan bij ontdekking hier je auto kosten....
Om eigenlijk deze nietszeggende discutie's te vermijden waarvan niemand beter word, zinloos zijn en de mening van enkele reageer ik eigenlijk zelden op zulke aantijgingen en reacties. Bij deze even een uitzondering. Verder staat het u natuurlijk vrij, en u zal het ongetwijfeld doen, om hier verder aan te breien, u (en voor andere) mening te verkondigen... twijfeltjes te uiten etc. Dat mag, het is een democratie. Sta me wel toe hier niet verder meer op te reageren. U kent duidelijk mijn standpunt, ik kan daar weinig aan toevoegen, en wil dat eigenlijk ook niet. Het is een hobbyclubje... De buggy's zijn van tel, ver boven de mening van wat 'sommige' als hun waarheid beschouwen.

manxman

Bericht door manxman » 30 mei 2014 10:24

Tja ik vind ook dat wel degelijk de indruk werd gewekt dat het om een "echte" Manx ging. Als je dergelijke verwarring wilt voorkomen is het een kleine moeite om er even bij te zetten hoe het verhaal in elkaar steekt.
Nu lijkt het er verdacht veel op dat je express deze onvolledige info verstrekt om een niet geheel correct beeld te schetsen.

Hier ga ik niet op ingaan, dat is in een ander gedeelte al uitvoerig besproken.

De reden dat ik reageer is dat ik van de week ook voor Jan met de korte achternaam een eind gereden heb om een houtkachel te kopen, waar dan allerlei scheuren in blijken te zitten die je niet op de foto's ziet en zelfs bij navraag wordt er gezegd, in goede staat. Baal ik een beetje van.

Daar hebt u overschot van gelijk in. Dat is ook oplichting. Foto's 'bewerken' of 'beter' hoeken kiezen om de foutjes niet te tonen en die merk je dan na vaak erg lange ritten. Dat is inderdaad k*t. Maar u mag mij op de site, 'iedereen' schijnt me te kennen, gerust 1 persoon aanduiden die zich door mij ooit door een aankoop te kort gedaan voelt. Alles wat ik ooit heb verkocht was altijd keurig omschreven en in orde zoals aangeboden. Nooit kan er iemand zeggen dat ik een perfecte koets aanbood en ter plaatse hij tegen viel.

In dit geval zeker niet, want hij IS nieuw. Maar ik denk dat gezond verstand ook wat primeert. Een échte manx kost het dubbel van wat ik vroeg voor deze nieuwe in wrakvorm ! Toegegeven ?

Overigens mooie kit hoor, dat dan weer wel :D

Hier kan ik u niet in tegenspreken {-05

Dank voor de reactie, en ik dank mezelf voor de laatste reactie hierop {-45

scrapheap

Bericht door scrapheap » 30 mei 2014 10:33

Ik ga hier niet verder meer op in..

U weet mijn mening en ik weet hoe U er overdenkt..
Voor mij blijft U "DIE Patrick uit België" :shock:

Verschil van mening en ga hier verder niet meer over in discussie.
Afbeelding

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 30 mei 2014 10:43

manxman schreef:
Hier ga ik niet op ingaan, dat is in een ander gedeelte al uitvoerig besproken.
Ik ben verder ook niet van plan hier een discussie van te maken, ging mij erom dat je wellicht begrijpt waarom mensen zich op het verkeerde been gezet voelen.
s6 verder.

manxman

Bericht door manxman » 30 mei 2014 10:54

Perfect 'DIE Robert' uit Eindhoven.

makkie

Bericht door makkie » 30 mei 2014 22:18

ha mooi stukje lees werk hier,bijna gemist dus...zie mijn mening wel weer bevestigt..........over patrick ,wel goed dat hij zijn weer woord heeft geschreven...altijd goed...extra bevestiging voor mij,gaat gewoon om de centen
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 30 mei 2014 22:31

Ja Makkie.. daar heb je helemaal gelijk in :?

Maar in een ding heeft hij wel bijna gelijk (vind ik.)
Let op heb het wel over BIJNA he..
manxman schreef:Perfect 'DIE Robert' uit Eindhoven.

{-42 :wink: {-28
Afbeelding

manxman

Bericht door manxman » 01 jun 2014 14:51

Voor mij mag hier een slotje op...

Voor mij is mijn standpunt duidelijk. Wat sommige hier plegen te noemen 'dat het louter voor de centen te doen is'... denk ik bij mezelf 'mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen'... dat sjacheren in stukken doet hij dan uit humanitaire redenen ?
Als we spreken over 'louter voor het geld' maak dan eens een simpele rekening, Manx cloon body in metalflake, twee sidepods, hardtop, nieuwe raam plus kader, stoelen met hoezen, koplampen nw in de doos en een keurig plaatje waar de kenners zelfs hun hoofd over braken en een kenteken voor 4500 euro ? Dat is een waanzinnige marge zeker ?

Mijn punt, en voor mezelf het allerbelangrijkste hier is dat na deze hele discussie er geen énkele persoon heeft kunnen aanhalen dat ze door mij benadeeld zijn geweest, zich bekocht hebben gevoeld of 'in het zak' zijn gezet. Al wat hier aan bod is gekomen is de verzuurde opinie van enkele frustro's die wel met beschuldigingen en zelfverklaarde conclusie's kunnen strooien, maar geen enkel feit !!!

Ach, voor elke verzuurde chagrijn hier staan tien beleefde vriendelijke Nederlanders die blij zijn met hun aankoop. Voor elke chagrijn staan er 10 mensen die blij zijn met een kit of buggy die ze anders niet hadden gehad of gevonden... Zoals de uiterst vriendelijke 'Gotnos' eens heeft gezegd 'je kan er van zeggen wat je wil, hij vind ze toch maar'. Wat is dan het belangrijkste hé ?
Moest er één iemand zijn opgestaan die zei dat hij iets gekocht had dat te duur was gebleken of niet voldeed aan voorstelling had ik er mee gezeten. Nu ? Nog niet bijkans !

Bovi

Bericht door Bovi » 01 jun 2014 17:02

met andere woorden hij is verkocht :?: :idea:
wie goed doet die goed ontmoet

manxman

Bericht door manxman » 01 jun 2014 17:12

ja, maar ik heb er nog beschikbaar desgewenst. Maar het is een cloon hé ! NIET origineel ! Copij ! T'is maar dat het duidelijk is voor alle zekerheid. Laat er geen twijfel over bestaan.
Dus als u er een wil, graag een pb'tje. Maar u hebt een cloon dan ! U kan wel 1200 dollar storten op rekening van BM, dan wordt het naar het schijnt wél een echte ?

Mvg

Gesloten