gespot op 2dehands.be Meyers Manx SR

Heb je iets gezien op het gebied van auto's?
Laat ons meegenieten. Lucht- en watergekoeld.
bug

gespot op 2dehands.be Meyers Manx SR

Bericht door bug » 04 mei 2012 22:43

manx meyers sr

http://www.2dehands.be/autos/autos/volk ... volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;

togt
Site Admin

Re: gespot op 2dehands manx meyers s

Bericht door togt » 04 mei 2012 22:47

Wow, die is zelfs best mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

Bovi

Bericht door Bovi » 04 mei 2012 23:00

Kwanta kosta daar in Belgiek :?:
wie goed doet die goed ontmoet

Gotnos

Bericht door Gotnos » 05 mei 2012 19:55

die ouwe Bruce had zeker teveel gezopen of zo toen ie dit ding tekende....
Maar ach idd net als met Brood, Picasso en die gek uit Landsmeer: als je naam eenmaal gevestigd is kun je het altijd wel slijten ook al is het but ugly.....

Hans

Bericht door Hans » 05 mei 2012 20:39

Prachtig ding, zou deze op een ingekort of normale bodum staan???
Afbeelding
It's a Bruvo

togt
Site Admin

Bericht door togt » 05 mei 2012 21:54

om maar een beetje te vloeken: lijkt of hij een hoekige interpretatie van de bounty hunter/deserter gedaan heeft . . .
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

64 Notch

Bericht door 64 Notch » 05 mei 2012 22:32

Is een leuk modelletje. In elk geval een rondere lijn dan de Matula GT die ik ooit had.
Afbeelding
Let there be Green

manx
Contacteer:

Manx SR gespot op 2dehands.be

Bericht door manx » 06 mei 2012 10:20

bug schreef:manx meyers sr

http://www.2dehands.be/autos/autos/volk ... volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Mooi of niet, deze Manx SR ken ik en wat mij opvalt is dat deze SR periodiek te koop staat... :shock:

De huidige eigenaar is geen liefhebber; heeft ruimte gebrek; ziet het als handel; of zit in een crisis danwel in geld nood...? Ik weet het niet.

In 2006 is ie mij al eens te koop aangeboden. Je moet dan denken aan een bedrag boven de 10k voor dit redelijk zeldzame model (zeker hier op het vaste land van Europa rijdt er geen tweede van rond). Hoe de optische en technische staat van deze SR momenteel is, durf ik niet te zeggen. En ook niet of deze SR het bedrag waarvoor ik hem destijds kreeg aangeboden nog moet opleveren of waard is... :roll:

Wat ik er verder over kan vertellen is dat deze Manx SR in originele staat verkeert; ik heb met de toenmalige eigenaar uitgebreid contact gehad en een hele serie foto's ontvangen, inclusief afbeeldingen van alle papieren die erbij horen (zowel de originele uit de VS als de Belgische). Uit privacy overweging ga ik deze niet publiceren. Wat ik, voor de fans, wel kan aangeven is dat deze SR in september 1971 in California werd geregistreerd en in 1998 het vaste land van Europa (België) bereikte.

Afbeelding

Het zou mooi zijn wanneer een Manx liefhebber er voor (durft) te gaan en dat ie naar Nederland komt.

En voordat die vraag wordt gesteld: uh, nee, ik heb er simpelweg de ruimte niet voor; toen niet en nu nog steeds niet...

albert-jan
Rit organisator

Re: gespot op 2dehands.be Meyers Manx SR

Bericht door albert-jan » 06 mei 2012 11:35

{-06
Afbeelding
beter krom erin dan recht ernaast

danigator
Rit organisator

Re: Manx SR gespot op 2dehands.be

Bericht door danigator » 06 mei 2012 13:01

manx schreef:
Het zou mooi zijn wanneer een Manx liefhebber er voor (durft) te gaan en dat ie naar Nederland komt.

En voordat die vraag wordt gesteld: uh, nee, ik heb er simpelweg de ruimte niet voor; toen niet en nu nog steeds niet...

Goed nieuws!!!! Je mag hem bij mij stallen {-06 Geen dank graag gedaan....

En ff wat anders, iemand een idee wat dat voor stoeltjes zijn?

Wim

Bericht door Wim » 06 mei 2012 13:32

Die stoeltjes zaten vroeger ook in de Simca rally uitvoering dacht ik, weet het niet helemaal zeker. Feit is dat die veel gebruikt werden in kitcars in de 70'ger jaaren.

Maar we zijn er over eens dat dit best een geslaagt concept is, maar wat is de prijs indikatie wat die eigenaar er voor wil hebben.............. in overleg hoeveel is dat?

Zijn der hier experts die dit een beetje in kunnen schatten?

Gr Wim.

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 08 mei 2012 22:56

Gert schreef:
Wim schreef:(...)Maar we zijn er over eens dat dit best een geslaagt concept is, maar wat is de prijs indikatie wat die eigenaar er voor wil hebben.............. in overleg hoeveel is dat?

Zijn der hier experts die dit een beetje in kunnen schatten?

Heel af en toe staat er 1 op the Samba of op eBay. Maar ja, of dat reële prijzen zijn weet ik niet. Zoals met alle oldtimers denk ik; wat de gek er voor geeft.
Ik beschouw Gert en mijzelf als liefhebber, misschien voor Nederlandse begrippen zelfs als 'Manx kenners' :wink:

Maar zeker geen experts... :mrgreen:

Dan toch een poging als reactie op jouw vraag Wim (en de geïnteresseerden die meelezen).

Eigenlijk is het in dit geval, het geval van een Meyers Manx SR, de inschattingen vraag niet zo relevant. Immers, die inschatting is in dit geval niet te maken omdat er hier geen relevant vergelijkingsmateriaal beschikbaar is. Er zijn hier op het vaste land van Europa domweg geen Manx SR modellen te vinden. Een vergelijking maken met modellen die in de VS te koop staan gaat mank; natuurlijk, met de koers van de dollar kun je snel omrekenen wat zoiets in euro's betekent, maar dan? Blind kopen doe je niet zomaar, je zult daar ter plekken moeten geraken (of betrouwbare connecties hebben) wat natuurlijk geld kost. Dan het transport, kosten voor invoer en keuring, de papierwinkel, misschien vergeet ik nog wat.

Dus op basis van het voorgaande zou je kunnen stellen dat een handelaar hier de verkoopprijs kan opschroeven naar wat hij maar wil; punt is alleen, nog los van de crisis enzo, is er wel een markt voor? Je hebt tenslotte meerdere liefhebbers nodig om een prijs te kunnen opschroeven; zoiets wat je aantreft op een veiling. Daar heb je twee liefhebbers nodig die beide in hetzelfde geïnteresseerd zijn en die tegen elkaar gaan opbieden.

Ok, terug naar deze SR: stel, je weet in principe weinig van deze auto (toch Wim?), maar je hebt toevallig wel 12.000 euro onder het matras liggen, zou je die dan 'ruilen' voor deze SR? Veel mensen vragen zich op zo'n moment dan toch af wat je nog meer zou kunnen doen/kopen voor die 12k.

Enfin, je koopt een Manx SR omdat je het model echt te gek vindt, omdat je fan bent van de creatie(s) van Bruce Meyers, zo zie ik het althans. Want, eerlijk, als kitcar is dit exemplaar, beschouwd naar moderne technische maatstaven niet iets bijzonders of speciaals; gewoon een ingekort keveronderstel met de techniek van 40 jaar geleden, geen hoogstandjes, keverblokje zonder indrukwekkend vermogen, glasvezel versterkt polyester body van ruim 40 jaar oud, van die dingen... :roll:

Aan de andere kant, een kitcar van enig signatuur (daar reken ik de SR wel toe) dan wel in een goede (technische) staat van onderhoud vind je ook niet gemakkelijk voor 12k (ik ga er gemakshalve van uit dat de betreffende SR in een goede (technische) staat van onderhoud is en die 12k is nog steeds fictief bedoeld).

Kortom, ik had deze SR zes jaar geleden zeker gekocht als ik de ruimte er voor zou hebben (bedankt voor het aanbod Danny, maar je woont toch een ietsepietsie te ver van mij vandaan). :wink:

Maar goed, ik troost me bij de gedachte dat uiteindelijk ook deze Manx SR zijn weg naar een echte liefhebber zal vinden... :)

Wim

Bericht door Wim » 08 mei 2012 23:44

@ Henny eigenlijk ben ik het met alle feiten die je noemt wel eens, het is uniek dat deze buggy in Europa te koop is.
Maar in Amerika stukje minder uniek dus, de prijs word bepaald wat de gek der voor over heeft.

Het concept staat mij aan, de vorm ziet er gewoon uitgebalanseerd uit.
Als ik nu nog mijn eerste buggy wilde aanschaffen, zou dit zeker wel een optie zijn.

Als ik dan toen wist, wat ik in de loop der laaste jaartjes heb opgedaan aan kennis over buggy's in het algemeen(ik noem me zeer zeker geen kenner) maar dus ook geen leek meer.

Wat mijn huidige buggy al zo heeft gekost aanschaf, pimpen etc (wat je echt voor jezelf doet)

Vind ik dat voorbeeld bedrag van 12000 euro die je noemt er best wel een, die wel eens rieel zou kunnen zijn?

Wat koop je voor 12000 euro. De bouw van jou manx heeft vast en zeker heel wat meer gekost.

Gr Wim.

bugpuck

Bericht door bugpuck » 01 sep 2014 23:34

Nieuws over de manx sr...

goed nieuws denk ik..

de manx sr komt naar ons...ja wij hebben deze gekocht.....

(enkel is de eigenaar nu nog navraag aan het doen bij div (apk) voor terug op de weg te brengen,maar ik neem aan dat dit goed komt(is op de weg geweest in belgie)

de manx is nog steeds orgineel en is ondertussen ook nog getekend door Bruce Meyers in Spa dit jaar...leuk :lol:

bij deze zijn jullie op de hoogte van de manx sr... en blijft deze in europa (belgie)

scrapheap

Bericht door scrapheap » 02 sep 2014 21:03

Mooi man {-06

Tipje van mijn kant..

NIET WASSEN :!:

MIJN vingerafdrukken staan er op... En je weet nooit wat die waard gaan worden :mrgreen: 8)

Nee zonder dollen... Mooi dat hij een liefhebber heeft gevonden {-07

Wil je hem ook echt gaan gebruiken/mee gaan rijden...
Ik hoop van wel.. ding heeft lang genoeg op stal gestaan!!!
Afbeelding

Plaats reactie