Spotted on Marktplaats/other site

Heb je iets gezien op het gebied van auto's?
Laat ons meegenieten. Lucht- en watergekoeld.
CI

Re: Spotted on Marktplaats/other site

Bericht door CI » 04 jun 2012 05:44

Deze advertentie stond er ook al in januari/februari van dit jaar op. Het zijn idd kits van
Eastcoast aangevuld met materialen van flatlands, waar hij ze ook betrekt.
De man erachter heet Tristan.

Ik heb toen geprobeerd om niet de gehele kit te verkrijgen tegen lager tarief. Daar zijn we niet uitgekomen en uiteindelijk besloten het vooralsnog niet te doen.

Hij reageert netjes als je hem vragen stelt en is eerlijk over afkomst. Ook in de advertentie in januari heeft hij geen ID tag of andere valse info gegeven. Dus wel andere partij zoals Manx ook zegt.

Wouter

budspencer

Bericht door budspencer » 04 jun 2012 12:55

CI schreef:Deze advertentie stond er ook al in januari/februari van dit jaar op. Het zijn idd kits van
Eastcoast aangevuld met materialen van flatlands, waar hij ze ook betrekt.
De man erachter heet Tristan.

Ik heb toen geprobeerd om niet de gehele kit te verkrijgen tegen lager tarief. Daar zijn we niet uitgekomen en uiteindelijk besloten het vooralsnog niet te doen.

Hij reageert netjes als je hem vragen stelt en is eerlijk over afkomst. Ook in de advertentie in januari heeft hij geen ID tag of andere valse info gegeven. Dus wel andere partij zoals Manx ook zegt.

Wouter
Maar dan heb ik twijfels over de echtheid van de foto's. Want de foto met het losse rode chassis erop is een monocoque met de bonnet meegegoten in het chassis en dus geen losse bonnet. Flatlands heeft enkel een mal met losse bonnet en volgens mij heeft Eastcoast ook geen body met vaste bonnet.

Flatlands levert de uitgebreide kits ook altijd met sidepots, en die zitten hier ook niet bij. Misschien zit daar de winst wel voor hun.

budspencer

Bericht door budspencer » 04 jun 2012 14:31

Gert schreef:@ budspencer, wat bedoel je met bonnet?
De motorkap zit in 1 stuk in het chassis meegegoten. Kijk maar eens goed naar die foto, dat is geen losse motorkap.

alex
Contacteer:

Bericht door alex » 04 jun 2012 21:18

Gezien op Marktplaats:

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... nd=15&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 05 jun 2012 16:12

Gert schreef:Ja oke, nu snap ik je. Thnx
Ik niet... :roll: Wat moet ik mij precies voorstellen bij een motorkap van een (al dan niet replica) Meyers Manx?

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 05 jun 2012 17:39

Gert, dat is mijn inziens gezichtsbedrog. De aangeboden kit is absoluut geen monocoque zoals budspencer beweert. Een Manx monocoque ziet er echt heel anders uit. Dit is 'gewoon' een 'normale' body met een 'losse neus'. :?

Waarschijnlijk ligt de neus van de buggy gewoon op de body zonder dat er een rubber tussen ligt; dan lijkt het op een slechte foto, zoals in dit geval, ééngeheel.

En buggyvrienden, alsjeblieft, laten we de neus van een VW buggy nu geen 'motorkap' meer noemen... :roll:

deserter

Bericht door deserter » 05 jun 2012 18:09

als je naar het linker spatbord kijkt bij de rode body kan je zien dat het niet 1 geheel is maar een losse kap (foto uitvergroten).

groet, renzo

budspencer

Bericht door budspencer » 05 jun 2012 18:10

manx schreef:Gert, dat is mijn inziens gezichtsbedrog. De aangeboden kit is absoluut geen monocoque zoals budspencer beweert. Een Manx monocoque ziet er echt heel anders uit. Dit is 'gewoon' een 'normale' body met een 'losse neus'. :?

Waarschijnlijk ligt de neus van de buggy gewoon op de body zonder dat er een rubber tussen ligt; dan lijkt het op een slechte foto, zoals in dit geval, ééngeheel.

En buggyvrienden, alsjeblieft, laten we de neus van een VW buggy nu geen 'motorkap' meer noemen... :roll:
Gert, kijk maar eens naar deze link naar de eastcoast buggy site. Hier staan foto's van de verschillende body shell designs. Als je goed naar de "carmine red body shell" kijkt zie je dat dit ook een monocoque is. Anders ben ik denk ik wel heel blind :wl

http://www.eastcoastbuggies.co.uk/

Wim

Bericht door Wim » 05 jun 2012 20:02

Volgens mij kan bij die carmine red body shell de neus eraf zie toch wel degenlijk lijnen lopen voorkant v/d neus.

Gr Wim.

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 06 jun 2012 10:49

Sjonge die heeft vast een hoop er aan verbeterd dan....

deserter

Bericht door deserter » 06 jun 2012 10:58

hij zal wel een compleet nieuwe bandenbak, nieuwe kachelkanalen, nieuwe kattenbak, nieuw schutbord, nieuw achterpaneel erin GELAST!!! hebben en ook 2 nieuwe deuren erbij hebbben die je zelf nog ff moet monteren...............

{-40 {-44 :dc :mrgreen: {-11 {-12 {-40

budspencer

Bericht door budspencer » 06 jun 2012 14:44

Gert schreef:Inderdaad, het is geen monocoque naar mijn mening. De Meyers Manx monocoque is een body waarbij ook de bodem van polyester is. De buggy's zoals we die vandaag de dag kennen staan allemaal op een (VW) chassis.

Geen idee of de body en neus 1 geheel zijn maar ik bedoelde te zeggen dat ik begreep dat je dit bedoelde.
Net contact gehad met de verkoper Tristan, en hij bestaat toch wel uit 2 delen. Mysterie opgelost! :wl

scrapheap

Bericht door scrapheap » 13 jul 2012 14:02

Lijkt wel een beetje een verbouwde kubel.... :shock:
Orgineel staat er dan langs...

Afbeelding

Is idd wel geinig maar ook niet mijn ding
Afbeelding

budspencer

Spotted on Ebay.de Wolfrace velgen

Bericht door budspencer » 24 sep 2012 19:54

Kwam ik net op ebay tegen, een mooie set van 4 Wolfrace velgen voor € 299,00 totaal. Dezelfde als Gert onder de rode heeft zitten voor een zeer scherpe prijs. Mooi in 4x130 steek, helaas wel alle 4 maar 6J anders had ik ze nog gekocht.

http://www.ebay.de/itm/Klassische-Alufe ... 500wt_1217
Afbeelding

budspencer

Bericht door budspencer » 17 jun 2013 22:09

Had Cooper Cobra's gekocht op MP. Kreeg vandaag van MP de melding dat de verkoper geschorst is. Telefoon afgesloten, geen reacties op de mail en het adres bleek niet te bestaan. Of met andere woorden "opgelicht". De Bank kan niets terug boeken. Zwaar K*T dus.

Moet aangifte doen en eventueel beslag laten leggen. :al :al :wl :wl

Zijn naam is Wiebe Willemsen uit Biervliet Zeeland.

Plaats reactie