IKW Wanroij 2017

Heb je iets gezien of gehoord, laat het ons weten
manx
Contacteer:

IKW Wanroij 2017

Bericht door manx » 14 jun 2017 11:25

Gaan er nog buggyvrienden komend weekend naar het IKW in Wanroij?

scrapheap

Re: IKW Wanroij 2017

Bericht door scrapheap » 14 jun 2017 20:24

Ga zaterdag proberen om even langs te gaan!
Afbeelding

makkie

Bericht door makkie » 15 jun 2017 06:10

ik ga er zondag heen.niet met de buggy maar met mijn kubel
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Flitz

Bericht door Flitz » 15 jun 2017 07:22

gister proefritje gemaakt, ben nog niet zeker of de buggy meegaat. had wel veel zin om in de buggy baan te rijden :)
dus ga ik denk ik alleen met de t2a heen
remon

bug

Bericht door bug » 15 jun 2017 22:23

ikke ni wacht nog op mijn stukken en nieuwe band

Flitz

Bericht door Flitz » 19 jun 2017 13:40

yep is gelukt, lekker rondjes mee gereden.
of met kinderen of met de vaders in de bak:)
remon

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 19 jun 2017 21:19

Robert Jan met z'n rail (en Ward als bijrijder) op zaterdag gespot, snel een hand kunnen geven en kort gesproken op de buggy baan.

Mark met z'n 181 gezien, ook snel een hand gegeven en nog kort gesproken over en tijdens de "show 'n shine" op zondag. Overigens een onderdeel dat in mijn ogen nergens op sloeg, omdat alles wat niet-kever en/of origineel was in één categorie werd geperst. Echt, sloeg werkelijk nergens op; want hoe kan je nu in hemelsnaam een prachtige Type 1 customized bus, een originele Porsche 356 met de 'verkeerde' wielen (ja boeien, maar daarom werd ie in dezelfde categorie 'niet-origineel' gestopt), een one-of-a-kind kit car (Mania Spyder), 181'ers, buggy's, Pontons (en dus alles niet-kever) in hemelsnaam met elkaar vergelijken? Ja, echt bizar dit. Sorry, maar dat moest er even uit... :?

Was blij dat er op een gegeven moment een gaatje ontstond, zodat we (Mark en ik) konden ontsnappen. Anders hadden we daar, volgens het reglement, tot 17:00 uur moeten blijven staan...

Heb Remon zaterdag ook even in zijn buggy gespot, alleen toen reed ik mee in de 183 (Iltus) van Jean Paul.

Heb wat foto's met de iPhone gemaakt, die zal ik hier later nog even plaatsen.

makkie

Bericht door makkie » 20 jun 2017 07:35

ik was er zondag ook,mooi evenement
veel leuke mensen gesproken,uiteraard hele dag mooie vw's gezien

op de onderdelen markt wat kunnen scoren wat ontbrak op mijn eigen zolder

wat ik een minpunt vind is dat als je wat eten wil kopen je geld op een chip moest zetten en je niet dezelfde dag het overgebleven geld terug kan krijgen,waardeloos

en natuurlijk genoten van de heen en terug reis,330 km zonder dak,heerlijk weer
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

manx
Contacteer:

Re: IKW Wanroij 2017 (foto's)

Bericht door manx » 01 jul 2017 15:24

Het is alweer 2 weken geleden dat IKW 2017 in Wanroij plaatsvond. Heb daar wat foto's met de iPhone gemaakt die ik je niet wil onthouden.

Want ik las ergens... {-38 Dus... :)

Ik heb de posts eerder op het ABC-forum gezet, alleen omdat niet iedereen dit leest, zet ik ze ook op dit forum...

manx
Contacteer:

Re: IKW Wanroij 2017 (foto's, deel 1)

Bericht door manx » 01 jul 2017 15:27

Begin ik bij het begin: vrijdag 16 juni 2017.

Afbeelding

'Mijn' weekendje Wanroij begon op vrijdagmiddag 16 juni rond 13:30 uur met het in de rij staan van de gehuurde (feuerwehr) camper + Manx op de aanhanger.
Ik dacht nog: "ik ga vroeg..." Om half twee stond ik in de zoveelste rij te wachten om de (familie) camping op te gaan...

Afbeelding

Op de foto boven lijkt de rij wel mee te vallen, alleen ik sta hier niet aan het begin van de rij en er waren minstens 6 van dit soort 'korte' rijen; alsof je in de rijstaat voor de veerboot naar Texel...

Afbeelding

Eindelijk kwam 'mijn rij' in beweging en na heel lang en gedreven zoeken, rijdend van met lint naar lint 'gereserveerde' stukken camping (voornamelijk 'afgezet' door en voor onze vriendelijke oosterburen), speurend naar een geschikt plekje, vond ik er eindelijk eentje, helemaal op het laatste stukkie van de beschikbaar gestelde camping. Ik moest daar qua ruimte ook rekening houden met Jean Paul Hendriks 'Sand Hotel' & 'Sand Limo' die later op de avond zou arriveren.

Afbeelding

Goed, het bovenste plaatje is van zaterdagochtend; het kampement staat zullen we maar zeggen.

Afbeelding

De Meyers Manx buggy en de 183 (Iltus) gebroederlijk naast elkaar. Beide hebben 'VW' als basis; voor de rest een wereld van verschil!

manx
Contacteer:

Re: IKW Wanroij 2017 (foto's, deel 2)

Bericht door manx » 01 jul 2017 15:30

Op zaterdag was ik passagier in de 183 (Iltus) van Jean Paul en heb ook wat foto's gemaakt In en rond de 'buggy bak' (of baan, je weet maar nooit).

Afbeelding

'Eindbaas' Noël van der Weerden 'vingert' de gecustomizede 181 van Ton Schouten, die voorzien is van vele (elektronische) gadgets, op weg...

Afbeelding

Het hebben van een strakke 181 met gadgets is geen garantie voor probleemloos afleggen van het parcours; evenals normale banden...

Afbeelding

Dat blijkt namelijk snel bij rondje 2; wellicht gegrepen door overmoedigheid omdat het eerste rondje relatief probleemloos verliep...

Afbeelding

Nadat ze geen kant meer op konden, komt Arno met shovel in actie en voelt Ton's vrouw de ogen van de omstanders prikken.
Het schepje aan de zijkant van de 181 heeft het zand niet aangeraakt...

Afbeelding

Maar... eind goed, al goed. De 181 weer aan de rol dankzij de baan-assistenten en je kunt zien dat Ton met volle teugen geniet...

manx
Contacteer:

Re: IKW Wanroij 2017 (foto's, deel 3)

Bericht door manx » 01 jul 2017 15:33

Wat ik bij de vorige post aangaf, was ik op zaterdag passagier in de 183 (Iltus) van Jean Paul (JP) en dus tijd voor wat meer foto's...

Afbeelding

Zo kon JP een helpende hand bieden aan mensen (buggies) die vast kwamen te zitten in het blubber deel van de baan.

Afbeelding

JP heeft zowel voor als achter sleeplinten aan de 183 bevestigd... dus werd hiervan gebruik gemaakt.

Afbeelding

En de toeschouwers vermaken zich best...

Afbeelding

Gezelligheid kent geen tijd met camera's, smartphones en kids...

Afbeelding

En los en gaan. Soort van herstart? ;)

manx
Contacteer:

Re: IKW Wanroij 2017 (foto's, deel 4)

Bericht door manx » 01 jul 2017 15:34

Afbeelding

Er waren ook buggy's die zonder noemenswaardige problemen het parcours aflegde; zoals deze Schollens in camo...

Afbeelding

Ik reed dus mee met Jean Paul. De 183, een VW Iltus die door JP omgedoopt is tot ''Sand Limo", voelde zich in z'n element daar op die baan. Je kunt zien dat we 'heuvel op' rijden. We stonden zowat verticaal, alleen de indicatie gaat niet verder dan 5%... :-D

Afbeelding

En vanuit de bijrijders positie een prima uitzicht, met neergeklapte voorruit, op de voorligger; een T2? Wat doet tie hier?

Afbeelding

Het blijft een bijzondere verschijning: een T2 op 'hoge poten'. Je hoeft alleen niet lang te kijken om te zien dat "hier is meer aan de hand". De T2 carrosserie staat op een onderstel van een Nissan Patrol en de bestuurder zit, vanuit T2 positie, op de achterbank (zeg maar achter het woord 'politie') en ziet feitelijk niets wat direct voor hem staat of rijdt...

manx
Contacteer:

Re: IKW Wanroij 2017 (foto's, deel 5)

Bericht door manx » 01 jul 2017 15:36

Afbeelding

Over bussen gesproken; neem deze T-één dan. Tuurlijk, op het IKW zie je genoeg bijzondere spijlbussen, alleen deze vond ik heel bijzonder. Vooral om de teksten die erop staan...

Afbeelding

En een waarschuwing; hoe kom je erop. Je zou bijna denken dat de eigenaar er iets mee van doen heeft (gehad)... ;)

Afbeelding

Enfin, het brengt mij bij de "Show 'n Shine" op zondag; met kevers natuurlijk. Heel veel kevers...

Afbeelding

Keverneuzen en...

Afbeelding

Keverkontjes...

Afbeelding

Kever-met-skies...

Afbeelding

En kevers die lijken op een pasgeboren giraf, dat moeite heeft met opstaan. JP vond het, geloof ik en zo te zien, wel interessant dat (extreem) negatieve camber... :shock: Ik hoop niet dat hij z'n Iltus gaat mishandelen... :roll:

manx
Contacteer:

Re: IKW Wanroij 2017 (foto's, deel 6)

Bericht door manx » 01 jul 2017 15:42

Afbeelding

Yes gentlemen: "It's Show 'n Shine time". Poetsen & glimmen; het hoort erbij, zeker op een groot, en zichzelf respecterend, VW evenement als het I(nternationaal) K(ever) W(eekend); het IKW dus. Het gaat om Kevers, toch?

Afbeelding

Mis! De organisatie omarmd al het luchtgekoelde VW spul; zeggen ze. Vandaar al die busjes, om maar wat te noemen. Hulde! Alleen bij dit (programma) onderdeel wordt de plank volledig misgeslagen; vind ik.

Afbeelding

"Hè?, waar zeurt die gast dan over?", zou je kunnen denken. Nou, om het feit dat alles wat "niet-kever is" gewoon bij dit programma onderdeel op één hoop wordt gegooid. Oké, detail, er wordt onderscheid gemaakt in productieperiodes; duh... Maar hoe kan je in hemelsnaam een buggy met een Mania Spyder kit car (zie de eerste twee foto's) met elkaar vergelijken? Laat staan een buggy met een 181 of een VW type 4 of een originele Porsche 356 met niet originele wielen (en dat die 356 om die reden bij "de rest" wordt ingedeeld)? Dit zijn toch echt LVWCN praktijken die niet in het DNA van de KCN thuishoren; vind ik althans...

Walter Smits: doe hier wat aan!

Afbeelding

Je hebt verstand van buggy's, of je hebt het niet. Een buggy is geen kit car of andersom. Goed, ik stond dus "verkeerd geparkeerd", want dacht ik nu werkelijk kans te maken op een prijs? Tuurlijk niet! Een prachtige 'gouden' Ruska Super met een Subaru aan boord (laat de organisatie het maar niet horen) stond naast mij. Wat een prachtig stukje vakmanschap is dat zeg. Wow, respect!

Afbeelding

Of deze twee fraaie buggy's? Een knal oranje Ruska B1 en een spetterend blauw metalflake Sidewinder buggy (die uitlaat moet je maar even wegdenken en dat kenteken klopt ook niet).

Afbeelding

De hiervoor genoemde buggy's nog een keer vanuit een ander perspectief. En heeeej, wat staat daar op het eind met die kont omhoog? Die gele buggy bedoel ik; een Maplex! En die ken ik... Tenminste, voordat die geel was tenminste, toen was ie groen!

Afbeelding

Ja, om deze, Maplex te (her)kennen, moet je minstens 25 jaar bekend zijn met het buggywereldje. Deze Maplex is begin dit jaar (toen nog groen) als project van eigenaar gewisseld en sindsdien in oude glorie hersteld met een nieuw fris kleurtje en een leuke motor. Het is een fraai stukje werk geworden; top!

Plaats reactie