Buggy-Paspoort

opmerkingen en suggesties m.b.t. de site
Plaats reactie

Buggy paspoort

Online zichtbaar voor ieder
1
13%
Opslaan in database Buggyvrienden.nl
1
13%
Alleen printversie voor eigen opslag
4
50%
Geen interesse
2
25%

Totaal aantal stemmen: 8

Wim

Bericht door Wim » 13 jun 2010 14:01

Geen slecht idee.
Alleen plaatsen onder members only,zou ook kunnen.

Bovi

Bericht door Bovi » 13 jun 2010 15:11

Op zich un heel goed idee alleen zul je dit dan wel heel goed moeten gaan bijhouden en updaten.
Dus dat un ieder die zich aanmeldt ook eventuele veranderingen doorgeeft.
Anders koop ik straks iets via Marktplaats en blijkt dat ut geregistreerd staat bij ..... op zijn Buggy.
wie goed doet die goed ontmoet

Roel

Bericht door Roel » 13 jun 2010 20:59

Het lijkt mij de verantwoordelijkheid van de eigenaar zelf. Daarbij kleven er ook nadelen aan een centrale (online) database. Daar bij denk ik dan aan; hoe zorg je dat de database up-to-date blijft en hoe gaan we met de privacy van deze gegevens om, wat zegt eventuele wetgeving hierover en waar gaan de leden mee akkoord.

Ik denk dat dit formulier wel een goed hulpmiddel is voor een buggy eigenaar in geval van nood. Maar voor mij heeft het centraal opslaan van deze gegevens geen meerwaarde.
AfbeeldingAfbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 13 jun 2010 23:38

Leuk idee..

Alleen kleeft er een groot nadeel aan....
Als iedereen dit kan inzien weet ook iedereen wat waar te halen valt..

Kenteken/chassisnummer zijn niet te veranderen...
Maar een motor of bak is zo in een ander carter/huis gezet...

Velgen en banden zelfde verhaal...
enz...

Dus als bekend is wie wat waar heeft wordt het zoekken wie wat heeft .. "ophalen" .. Overzetten en inbouwen/verkopen..

Toevalig weet ik dat dit dus is gebeurd bij de oldtimer motor club.... Daar is ooit eens bij een inbraak een lijst met eigenaren/motoren gestolen... (in dit geval bv Ron zijn pc)

En vanaf dat moment verdween de een na de andere zeldzame motor :evil:

Toeval?

Ik heb zelf een lijst en foto's met wat er op mijn auto's zit en die maak ik niet openbaar tot er wat met een van mijn auto's gebeurd waarbij ik deze gegevens nodig heb..

Maar goed ieder zijn eigen keus..

Robert Jan
Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 14 jun 2010 10:59

scrapheap schreef:(...)
Ik heb zelf een lijst en foto's met wat er op mijn auto's zit en die maak ik niet openbaar tot er wat met een van mijn auto's gebeurd waarbij ik deze gegevens nodig heb. (...)
Ik sluit mij aan bij wat RJ hierover zegt en herhaal (quote) zijn tip. Aanvullend zou ik een aantal coderingen/markeringen op de buggy aanbrengen (zoals naam, postcode, geboorte datum e.d.) op niet makkelijk bereikbare plaatsen, zodat je altijd kan aantonen dat dit jouw buggy is, ook al is ie overgespoten o.i.d.

Plaats reactie