RDW en import na 1-1 17

Brand maar los
eliminator 44

Re: RDW en import na 1-1 17

Bericht door eliminator 44 » 14 apr 2020 21:29

scrapheap schreef:
12 apr 2020 23:59
Andere vraag!
Heb je deze buggy ooit in omgeving Eindhoven gekocht?
Heeft hier in de straat ook zo'n witte type 3 buggy in de garageboxen gestaan.
Toenmalige eigenaar wist niet wat hij er mee moest en kon. Had ook rdw problemen. Heb er toen een bod op gedaan maar ineens was hij weg,
Nooit meer wat van gehoord.
Dat soort band zat er ook onder. Ik wil eerst met glasvezelplamuur proberen om de onderkant van de "badkuip"vlak te krijgen.

Nee, in de buurt van Berlijn gekocht, er zaten nog de Zweedse kentekenplaten op.
Met de vorige Zweedse eigenaar heb ik nog contact. Hij heeft de buggy weer gekocht van een collega, die was 12 jaar eigenaar.

scrapheap

Bericht door scrapheap » 14 apr 2020 22:43

Had ook wel toevallig geweest als jou buggy een paar jaar hier in een garagebox gestaan zou hebben en die had ook nog een Zweeds kenteken.. En de RDW wist ook net echt wat ze er mee aan moesten daarom had ik er toen ooit een bod opgedaan.

Tip om die onderkant recht op de bodemte krijgen
ga niet met plamuur enz werken
Monteer de kuip mbv lange bouten, en een metalen strip aan de bovenkant op de rand van de kuip waar de bouten doorheen gaan, op je bodem.
Draai daarna die bouten rustig aan steeds iets vaster en dan bedoel ik dat je dat verspreid oven een paar dagen doe!
Dan krijgt het Polyester de tijd om weer terug te vervormen. Als dan de kuip uiteindelijk helemaal goed vast en op zijn plaats staan deze een paardagen zo laten staan en dan de bouten 1 voor 1 vervangen door bouten van de juiste lengte.
Laat je de kuip zo een half jaar staan dan is het polyester weer terug gevormd in zijn oude model. Maar persoonlijk zou ik die metalen strip lekker laten zitten.
Afbeelding

eliminator 44

Bericht door eliminator 44 » 11 aug 2020 20:37

Nadat de badkuip er af was kon ik meten.
De buggy was niet helemaal recht in mekaar gelast, er was verschil tussen de afstand tussen voor- en achteras, links en rechts. dan waren er gaten in de bodemplaat, onder de balkjes aan de rand, waarop de badkuip rust en liepen de balkjes niet door tot de vooras.
1 Van de balkjes was bol, daardoor was de bodem van de badkuip ook aan 1 kant bol.
Ik heb flink geslepen en gelast, roest en oude lak verwijdert, geschuurt, in de epoxy-primer gespoten en daarna 2k lak.
Inmiddels ben ik aan het monteren.
Hier nog een plaatje van de "rare" type 3 construktie. De achteras is een soort triangel, de ring vooraan zit vast onder de bodemplaat en dan worden de hoeken van de bodemplaat vast geschroefd aan de achteras.
De konstruktie doet denken aan het tijdperk van paard en kar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

makkie

Bericht door makkie » 12 aug 2020 07:29

dus eigenlijk is de buggy van een type 3 gemaakt,de vooras is daar ook van
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

eliminator 44

Bericht door eliminator 44 » 17 aug 2020 20:46

Ja klopt, de bugggy is van een type3 gemaakt. Via internet zag ik dat in de VS ook een paar type3 buggy rondrijden.

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 07 sep 2020 09:53

eliminator 44 schreef:
11 aug 2020 20:37
(...)
De konstruktie doet denken aan het tijdperk van paard en kar.
Niet zo gek eigenlijk... Hier de 'Noordhollandse buggy"... :D

Afbeelding

Plaats reactie