Chris916 schreef:(...)
Mijn vraag is dan ook of deze bekend is bij jullie en of het een eerlijke buggy is.
Zijn er verder nog technische punten waar ik rekening mee moet houden bij aanschaf van een buggy?
Hoe is het met de koeling van een buggy?
Is dit een reele prijs? Ik heb namelijk geen vergelijking aangezien er 1 te koop staat.
(...)
Ha Chris,
Ik ken deze buggy niet persoonlijk, maar de AR-11-05 is geen Meyers Manx zoals in de beschrijving van de advertentie wordt beweerd. De buggy staat wel in het
buggyregister geregistreerd onder nummer 1082.
Op de foto in het
buggyregister heeft deze buggy tevens een biminitop; zit die er bij?
De buggy komt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit Zweden en is 2010 geïmporteerd. Daar is feitelijk helemaal niets mis mee en als zodanig kun je de buggy als 'eerlijk' beschouwen.
Opmerkelijk is wel dat de site van de RDW aan geeft dat de buggy een motor heeft met 1500 cc inhoud, terwijl de advertentie spreekt van een 1300. Check dat nog even.
Technische punten waar je aandacht aan moet besteden heb je zelf wel in de gaten wanneer je gewoon je verstand gebruikt; check anders even de
aankooptips op de buggyvrienden site.
Over de koeling zou ik mij niet zoveel zorgen maken; of het moet zijn dat er allerlei obstakels, veel vuil of beschadigingen bij de lucht in- en uitlaat van het motorblok zitten.
De prijs is een vraagprijs. Dus wanneer de buggy technisch in orde is (de punten die je zelf opsomt en kritisch beschouwt) en er zijn geen noemenswaardige beschadigingen (en/of nog zichtbaar herstel) aan de polyester body, is dit naar mijn mening een redelijke vraagprijs met ruimte voor onderhandeling.
Voor wat betreft de loodvervanger; kennelijk zijn de in- en uitlaatkleppen van de cilinderkoppen nog niet aangepast aan loodvrije benzine. Het is een keuze; of je blijft bij elke tankbeurt loodvervanger gebruiken, of je vervangt de cilinderkoppen (of je laat dat doen). Een mooi punt om over te onderhandelen.
Hier lees je er meer over loodvervanger.
Succes met de aankoop!
Grtz. Henny aka Manx