Bericht
door manx » 05 sep 2016 16:35
Mooi, dan is er wel wat mogelijk qua motortype, inhoud en vermogen, als het maar bij 4 cilinders blijft. V.w.b. de voorwielophanging weet ik het niet zeker, maar ik heb veel aanpassingen aan buggy's gezien die later (lees; nadat de buggy op kenteken is gezet) zijn aangebracht. Dan wordt het eerder een APK dingetje dan RDW geklooi.
Overigens, heel wat anders, je zult je wel moeten realiseren dat een groot vermogen van de buggy, los van andere noodzakelijke technische aanpassingen, wellicht ook iets doet met de verzekering van de buggy bij een technisch onderzoek na een ongeval. Ik doel dan niet zozeer op de premie, maar wel op de uitkering als je straks schade maakt en je willens en wetens het vermogen van de buggy 3 of misschien wel 4 keer hebt doen toenemen dan aannemelijk mag worden verwacht en je dit hebt verzwegen toen je buggy ging verzekeren.
Ik heb hier zelf in de vorige eeuw (dat dan weer wel) mee te maken gehad toen ik in mijn Super buggy een vloeistof gekoelde Lancia Beta motor had zitten van (op papier) 150 pk. De verzekeringsmaatschappij vond dat toen erg veel vermogen voor zo'n klein voertuig en was toen niet bereid het voertuig te verzekeren. Ik heb toen een andere verzekeringsmaatschappij gezocht en toen verder niets aangegeven wat betreft het type motor en het motorvermogen. Ik heb ook geen ongelukken gemaakt...
Wellicht is het bovenstaande inmiddels volledig achterhaald; alleen dat weet ik dus niet (ik rijd al jaren met een redelijk standaard 1600 Keverblokje van slechts 54 pk).