Vraag over kenteken/mogelijkheden

Brand maar los
Plaats reactie
Reno1968

Vraag over kenteken/mogelijkheden

Bericht door Reno1968 » 05 sep 2016 12:16

Hallo,

Ik heb 23 jaar geleden mijn Buggy verkocht en het begint weer te kriebelen. Voordat ik veel geld in mijn project stop even de hoofdvraag die hier vast al vaak gesteld is....
Ik heb een niet ingekort onderstel liggen van 1968 met kenteken waarop deze als 'VW Buggy' geregistreerd staat.

Mag ik hier alles op bouwen wat ik wil? Zonder RDW geklooi?
Dus die Manxter met Impreza Turbo blok en Red9 wishbones voor?

Dank voor jullie input
{-42

manx
Contacteer:

Re: Vraag over kenteken/mogelijkheden

Bericht door manx » 05 sep 2016 13:09

Wat staat er nog meer op dat kenteken geregistreerd; bijvoorbeeld bij motor (Cilinderinhoud en Aantal cilinders)?

Reno1968

Bericht door Reno1968 » 05 sep 2016 13:59

Hallo Henny!

Er staat 4 cylinder op verder niet.

Groet,

Rene

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 05 sep 2016 16:35

Mooi, dan is er wel wat mogelijk qua motortype, inhoud en vermogen, als het maar bij 4 cilinders blijft. V.w.b. de voorwielophanging weet ik het niet zeker, maar ik heb veel aanpassingen aan buggy's gezien die later (lees; nadat de buggy op kenteken is gezet) zijn aangebracht. Dan wordt het eerder een APK dingetje dan RDW geklooi.

Overigens, heel wat anders, je zult je wel moeten realiseren dat een groot vermogen van de buggy, los van andere noodzakelijke technische aanpassingen, wellicht ook iets doet met de verzekering van de buggy bij een technisch onderzoek na een ongeval. Ik doel dan niet zozeer op de premie, maar wel op de uitkering als je straks schade maakt en je willens en wetens het vermogen van de buggy 3 of misschien wel 4 keer hebt doen toenemen dan aannemelijk mag worden verwacht en je dit hebt verzwegen toen je buggy ging verzekeren.

Ik heb hier zelf in de vorige eeuw (dat dan weer wel) mee te maken gehad toen ik in mijn Super buggy een vloeistof gekoelde Lancia Beta motor had zitten van (op papier) 150 pk. De verzekeringsmaatschappij vond dat toen erg veel vermogen voor zo'n klein voertuig en was toen niet bereid het voertuig te verzekeren. Ik heb toen een andere verzekeringsmaatschappij gezocht en toen verder niets aangegeven wat betreft het type motor en het motorvermogen. Ik heb ook geen ongelukken gemaakt...

Wellicht is het bovenstaande inmiddels volledig achterhaald; alleen dat weet ik dus niet (ik rijd al jaren met een redelijk standaard 1600 Keverblokje van slechts 54 pk).

Reno1968

Bericht door Reno1968 » 05 sep 2016 17:11

Maar geldt dit ook niet voor gechipte nieuwe auto's? Mijn Alfa 166 heeft ook beduidend meer vermogen dat af fabriek. Ik weet nog niet zeker of het een Impreza Turbo wordt. Als purist vind ik een luchtgekoelde VW ook best fijn. Een radiator in een Manxter hangen is geen 'eitje'.....
Wordt vervolgd....

groet,

Rene

scrapheap

Bericht door scrapheap » 06 sep 2016 21:48

Staat er op het kenteken bij opmerkingen/bezonderheden iets in de vorm van TGK basis....?

Dan staat er in het RDW bestand de donor basis van de buggy zoals type auto, motor en inhoud,

TGK basis.... staat voor Type Goed Keur basis en het nummer er achter staat voor welke kever de donor was..

Zal meestal apk enz geen probleem geven maar in geval van ongeval (verzekering) of grote verkeers controle kan/zal er moeilijk gedaan gaan worden!
Afbeelding

Plaats reactie