wat is dit voor buggy?

De gezelligste Buggy quiz van Nederland
Plaats hier je vraag of los de vraag op ?!?!
scrapheap

Re: wat is dit voor buggy?

Bericht door scrapheap » 12 aug 2014 21:45

Ieder zijn smaak Makkie {-06
Had zelf de lampen anders gevormd maar zou me er niet voor schamen om er in te rijden...

Of ik het de mooiste buggy vind die er is....... nee dat niet :!: maar wel een leuk model..
Afbeelding

manxman

Bericht door manxman » 12 aug 2014 22:17

Als Belg zal ik even dan de juiste info over de wagen geven. Hij is van 1970 - originele Manx (ook op papier) en heeft 2400 miles.
Of dit verhaal klopt sta ik niet borg voor - voertuig stond geschonken door Bruce in een Museum in de States. Een deel wagens zou te koop komen en een Belg die ziek was wou persé dit voertuig. Hij heeft het dan koste wat kost gekocht om te hebben. Amper enkele kilometers mee gereden, maar dus wel die 2400 miles die er op staan... Dan is deze man helaas overleden en word de wagen inderdaad de laatste pakweg 15 jaar telkens weer te koop aangeboden en verkocht aan een volgende goudzoeker die er 'ietsje meer' wil voor vangen.
Of dit verhaal klopt voor de volle 100 % weet ik niet. Dat is het verhaal dat er steeds bijkomt. Maar verhalen verkopen, dus...

Wat wel een feit is, is dat de huidige eigenaar er ook weer veel te veel voor vraagt en al lang mee zit. MAAR wel het geluk heeft gehad dit jaar ermee in Spa te zijn geweest (dus misschien nu 2402 miles) waar ook Bruce Meyers was en deze heeft de wagen gesigneerd ! Of hij nu de prijs verhoogt heeft door dit feit weet ik niet. Dat hij nu meer waarde heeft... wie zal het zeggen. het is alvast wel één van de weinige échte Manx'en met een handtekening van Bruce er op.

Nu is mijn idee dat er alle soorten verzamelaars zijn, samen met hun budgetten. Ik kan me voorstellen dat een Ferrari 308 pakweg 25.000 euro waard is, maar met de handtekening van Enzo wel makkelijk het drievoud kan gaan. Of het in het buggymilieu zo'n vormen aanneemt, ik durf het te betwijfelen.
Maar dat is ieders visie.
Feit is dat er veel Manx liefhebbers zijn. Feit is dat er vele Manx buggy's (en nog meer cloonen) rijden of zijn. Maar verzamelen ? Ik ken persoonlijk drie van deze buggy's. Alle drie bij een handelaar... Alle drie overprijst... Alle drie minstens 5 jaar te koop (en sommige zelfs een veelvoud hiervan)... dus...

Ik kan alvast proberen de bijbehorende foto's waarop Bruce deze handtekend te plaatsen... als u ze hier niet ziet graag een tip of ik stuur u ze door.
Laatst gewijzigd door manxman op 12 aug 2014 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

manxman

Bericht door manxman » 12 aug 2014 22:19

Afbeelding

manxman

Bericht door manxman » 12 aug 2014 22:20

Afbeelding

manxman

Bericht door manxman » 12 aug 2014 22:20

Afbeelding

manxman

Bericht door manxman » 12 aug 2014 22:21

Hier dat papier dat de wagen van George zou zijn opnieuw, maar nu ook met de handtekening er bij !

Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 12 aug 2014 22:48

Zo en wat extra bonuspunten voor Manxman {-05

Die verhalen had ik ook gehoord maar geen bewijs van..
Die handtekening zat er nog niet op toen ik hem zag....
Afbeelding

vuurvogel79

Bericht door vuurvogel79 » 13 aug 2014 12:10

Als je er een tijdje naar kijkt heeft het toch wel wat dat aparte karretje

zou er wel een blokje in om willen ......ff bij makkie langs :mrgreen:

makkie

Bericht door makkie » 13 aug 2014 21:31

gezellig vuurvogel...gaan we die paars of geel spuiten dan lijkt het veel beter denk ik
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Plaats reactie