Het is nu 20 jan 2018 21:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 sep 2016 09:39 
Offline

Geregistreerd: 14 sep 2016 16:35
Berichten: 14
Woonplaats: Elburg
Hoi mijn naam is chris ben 27 jr en wil hier veel leren over de buggy:)

Vorige week hebben we een vw buggy aangeschaft uit 1968. Deze blijkt hoogswaarschijnlijk vanuit Zweden te zijn geimporteerd.
Volgens de rdw site moet hier een 1500cc blok inliggen á 44pk. ( ik betwijfel dit).

Wat is de bedoeling?
De buggy gaat volgend jaar met zeetransport richting Bonaire. Op dit moment word daar de vakantie woning gebouwd en zochten wij naar een voertuig om ons daar te verplaatsen.
Waarom de buggy?
Veel polyester dus weinig ruimte voor roest :-)
Cabrio en makkelijk de duikflessen etc te vervoeren.

Wat moet er gebeuren?
Remmen vervangen/schoonmaken (links achter remcilinder is lek)
Ontsteking afstellen (knalt erg in de uitlaat)
Startknop inbouwen (contactslot is kapot)
Koppeling afstellen (pakt erg laat op)
Dempers in de uitlaat (maakt nu veelte veel geluid)
Bougies vervangen
Olie verversen
Remvloeistof verversen

Remmen:
Ik wil als eerste de remmen aanpakken. Nu zat ik te kijken naar een nieuwe wielremcilinder voor de buggy. Alleen merk ik dat er meerdere types in omloop is. Met name in verschil van diameter.
Hebben jullie een idee welke ik moet hebben?
Afbeelding

Koppeling:
Is het bij een buggy normaal dat de pedalen erg hoog zit en dat de koppeling laat op pakt? Is deze te stellen of niet? En is het ook normaal dat de versnellingspook niet automatisch naar het midden gaat als je hem in zijn vrij zet? Nu is het zo als ik de pook in zijn vrij naar links zet dat die daar blijft staan. Het vervelende is dan dat je zit te zoeken waar de versnellingen zit.

Zo ik heb dus genoeg te doen!

Nu een paar foto's :

Afbeelding
Afbeelding


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 

Select which media to enable

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter
BerichtGeplaatst: 26 sep 2016 18:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 dec 2011 19:22
Berichten: 217
Woonplaats: Hoek
Leuke buggy. Voor de remcilinders zou ik de ietsje grotere wielremcilinders van een Porsche 924 achter nemen. Is die lekkage alleen remvloeistof of ook nog versnellingsbak olie. In het tweede geval kan je beter ook de keerringen achter vervangen.
Ik weet niet of er voor dit type uitlaat losse dempers in omloop zijn. Misschien een optie om vanaf het punt waar ze samenkomen een motordemper te monteren (wel met een losse flens ertussen). De Baja Quietpack dempers zijn een stuk stiller dan deze trompetten.
Succes met de buggy {-06

_________________
Let there be Green


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 sep 2016 23:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2007 00:15
Berichten: 1224
Woonplaats: Amersfoort - UT (NL)
Wat een leuke buggy Chris, gefeliciteerd!

Begreep uit je andere post dat er weinig onderhandelingsruimte was, terwijl je best nog wel wat werk hebt vanwege (achterstallig) onderhoud, defecten en dat je loodvervanger moet gebruiken (op zich geen ramp).

Wat ik zo op de foto zie ben ik het met Notch eens en lijkt de lekkage meer op olie uit de versnellingsbak. Je ruikt echt het verschil wel tussen remvloeistof en versnellingsbakolie...

Je spreekt van het afstellen van de koppeling omdat ie zo laat op pakt; het kan zomaar zijn dat je de koppelingsplaten moet vervangen. Geen ramp, maar wel een klusje waarbij je de motor van de versnellingsbak moet halen wat bij een buggy in principe redelijk makkelijk gaat...

Als je al het noodzakelijke onderhoud hebt gedaan en je hebt nog zin en wat euro's over; koop dan voor de voorzijde nog een leuke (buggy) bumper. Detail, maar toch. Het maakt het geheel wel af. Ik heb zelf deze...

Afbeelding

Het kost je de kop niet en nogmaals, het is puur optisch, maar het maakt de buggy net ff wat 8) ...

Succes!

_________________
www.manxter.nl - A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 sep 2016 09:09 
Offline

Geregistreerd: 14 sep 2016 16:35
Berichten: 14
Woonplaats: Elburg
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! Leuk!


De afgelopen dagen ben ik even met de buggy bezig geweest. Jullie hebben gelijk dat de lekkage komt uit de bak. Waarschijnlijk dat de afdichtring zijn beste tijd gehad heeft. Is dit een grote klus?
Ben van plan om dit weekend er weer mee verder te gaan.

Ondertussen ben ik ook bezig geweest met een startknop inbouwen. De knop zit al, nu alleen nog even een start relais ertussen en een zekering.

Als dit gedaan is, is de volgende stap de uitlaat. Ik hoop dan dat er losse dempers zijn die je erin kan schuiven. Losse motor dempers zijn ook een idee. Alleen zag ik op internet ook al dat je van die "dbkillers" erin kan doen. Moet dus even kijken wat er mogelijk is.

Als dit allemaal gedaan is word de volgende stap het afstellen van de ontsteking. Ik vind hem behoorlijk knallen. Waarachijnlijk dat de carb ook afgesteld moet worden. Wat is jullie ervaring hier mee? Is er een goede afsteller in NL die hierop gespecialiseerd is?

En waar halen jullie jullie onderdelen vandaan?

@manx. Zo'n bumper gaat er waarschijnlijk tzt ook op ja! Ziet er leuk uit

Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 sep 2016 17:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jan 2009 23:10
Berichten: 934
Woonplaats: Zeewolde
Chris als je jou woonplaats even onder je naam vermeld krijg je misschien sneller reacties
bij je uit de buurt i.v.m. afstellen
Gr. Hans

_________________
Afbeelding
It's a Bruvo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 okt 2016 14:23 
Offline

Geregistreerd: 14 sep 2016 16:35
Berichten: 14
Woonplaats: Elburg
Ik zal het aanpassen! Maar ik woon in Elburg (tussen harderwijk & Zwolle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 okt 2016 19:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jan 2009 23:10
Berichten: 934
Woonplaats: Zeewolde
Hallo Chris je hebt een PB

_________________
Afbeelding
It's a Bruvo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 31 maart 2017 16:15 
Offline

Geregistreerd: 14 sep 2016 16:35
Berichten: 14
Woonplaats: Elburg
Ondertussen weer met de Buggy bezig geweest. Ik ben nu al een aantal dagen bezig met het inbouwen van een startknop. Helaas heeft de vorige eigenaar alleen maar de kleur rood voor zijn bedrading gebruikt, dus een hoop zoek werk :x ..

Ook moet ik nog steeds de lekkage van de achteras dichten.

Waar kan ik het beste zo'n olie afdichtring bestellen ? En zijn er nog tips om meerdere onderdelen te vervangen als ik dan toch alles uit elkaar heb liggen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 31 maart 2017 17:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 13:09
Berichten: 1973
Helaas heeft de vorige eigenaar alleen maar de kleur rood voor zijn bedrading gebruikt, dus een hoop zoek werk :x ..


Als je nu kleurenblind bent zie je rood toch als groen................ :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 jan 2018 22:19 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2018 22:16
Berichten: 1
Zeer geïnteresseerd in jouw buggy avontuur, is het gelukt om de Buggy naar Bonaire te verschepen en mag er daar gewoon mee op de openbare weg gereden worden?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Copyright Buggyvrienden.nl® Forum Keeps your VW Buggy alive
phpBB.nl Vertaling