Ha Wouter, je bent goed bezig man!CI schreef:Ben beperkt in mijn kennis van elektra maar voldoende om dit goed te snappen. Doordat schakelaars (rem/licht/contact/toeter, etc.) allemaal gescheiden zijn van de daadwerkelijke apparaten (licht, toeter, startmotor, ontsteking, etc. vervallen veel kabels en wordt opzet veel makkelijker.
Voordeel is zoals Scrapheat aangeeft het vervallen van zekeringen en relais en dus minder kabels (veel minder).
Verder is de startonderbreker bij 123 tune alleen uitschakeling van ontsteker. De M-unit sluit alles af.
Daarbij gaat als je bij buggy in buurt komt met je mobiel en in bereik van bluetooth de m-unit aan (knipperlichten flikkeren even)
en dan kun je hem met startknop starten. Dit is wel de M-unit blue.
Loop je weg gaat hij zodra mobiel ver genoeg weg is helemaal uit.
LED lichten is hij helemaal op voorbereid dus geen extra relais. Je kunt ook rem en achterlicht over 1 draad aansturen. Alle mogelijke instellingen zoals 3* knipperen bij iets aanraken en iets langer aanraken blijvend knipperen. Bij harder remmen remlichten laten pulseren. Teveel om op te noemen. Ik werd bij inlezen steeds enthousiaster.
Alarm is op basis van beweging. (hier wel sceptisch over en moet ik nog wel zien hoe goed dit werkt, bij motor (waarvoor eigenlijk gemaakt) is beweging stuk duidelijker dan bij auto).
Ik werd gelijk enthousiast over die M-unit blue nadat ik op youtube drie video's van Stefan Hertel (Revival Cycles) had gezien; was dit ding er maar toen ik de buggy bouwde!
De voorspelling is minder kabels, zeker, maar nu hebben wij altijd nog een polyester carrosserie; dus extra draden om de verbruikers te aarden blijf je houden.
Als die M-unit blue je goed bevalt, dus niet alleen hoe je het gebruikt maar vooral toch de (eenvoud van) installatie, laat het ons svp weten. Wellicht wordt het voor mij een mooi winterproject...