[CI] Nieuwe Manx body.

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
scrapheap

Re: [CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door scrapheap » 05 jan 2018 23:11

Tja.. :roll: Makkelijker kan eigenlijk dus echt niet {-06
Afbeelding

J3NS

[CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door J3NS » 05 jan 2018 23:23

scrapheap schreef:NEE!!!
Sorry...
scrapheap schreef:De bedrading van de schakelaars naar deze M-unit is Massa geschakeld.
Dus de ene kant van de schakelaar ligt aan de massa (min 12v)
De andere kant van de schakelaar gaat naar de M-unit.

Vanaf de M-unit loopt er een Plus 12v draad naar de verbruiker (lamp/startmotor/claxon enz) en die verbruiker ligt aan de anderen kant weer aan de Massa (min 12v).

Alleen omdat een buggybody niet geleid moet er dus vanaf bijna elke gebruiker een extra massa draag gelegd worden.. Maar dat is in je huidige kabelboom ook het geval.
Bedankt voor je uitleg, ik heb hem helder nu!
Probeert nooit sneller te rijden dan de geluks engel kan vliegen, lukt meestal toch niet...
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

CI

Bericht door CI » 05 jan 2018 23:50

Ward,

M.b.t. knipperlicht. Heb ik bij uitzoeken ook even extra in verdiept.
Je kunt ipv aan en uitschakelen via push schakelaar natuurlijk voor traditionele schakelaar kiezen met hendel aan stuur.
Echter vind ik knoppen op stuur mooier dus ik ga ook voor push schakelaars.

Je kunt deze instellen bij 1 keer aanraken op 3* of meer keer knipperen en dan automatisch uit. Dit lijkt niet ideaal (meer alleen voor baan wisselen) maar er zit een handigheidje in.
Als je remt of stilstaat loopt de teller niet. Dan blijft hij knipperen. Pas als je weer gaat rijden gaat teller weer lopen.
Enkel als je auto lang laat uitrollen zonder rem aan te raken kan tijd tekort zijn en moet je nogmaals aanraken.

Ik denk dat dit moet gaan.

Voor rest, nogmaals leuk dat jullie zo enthousiast zijn, maar let wel op dat mijn snelheid van bouwen niet de hoogste is. Ben al paar jaar bezig en body zit nog niet eens op chassis.
Ik besteed veel tijd aan uitzoeken en langzaam bouwen. Heb ivm gezondheid en andere omstandigheden afgelopen periode ook niet zoveel kunnen doen als ik wou.

Manx je bent zeker welkom en ik zal graag mijn ervaringen delen, ik verwacht echter niet dat ik voor einde winter en misschien zelfs deze zomer al met elektra zal starten.
Hopelijk komende winter alles in elkaar zetten. Gezien de ontwikkelingen rondom dit soort apparatuur snel gaat wacht ik zolang mogelijk met aanschaf, maar wordt zeker de M-unit of andere solide state oplossing. De reden om hierin te verdiepen is dat ik al wel alle lampen, knoppen voor op stuur, ontsteking etc. etc. aan het uitzoeken ben en wou weten hoe ik een straks zou gaan bedraden en welk soort knoppen ik nodig heb (momentary of normale aan/uit)

Hoop jullie morgen nog even te zien in Rosmalen, ik zal er in de middag zijn.

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 06 jan 2018 18:29

CI schreef:(...)
Manx je bent zeker welkom en ik zal graag mijn ervaringen delen, ik verwacht echter niet dat ik voor einde winter en misschien zelfs deze zomer al met elektra zal starten.
Hopelijk komende winter alles in elkaar zetten. Gezien de ontwikkelingen rondom dit soort apparatuur snel gaat wacht ik zolang mogelijk met aanschaf, maar wordt zeker de M-unit of andere solide state oplossing. De reden om hierin te verdiepen is dat ik al wel alle lampen, knoppen voor op stuur, ontsteking etc. etc. aan het uitzoeken ben en wou weten hoe ik een straks zou gaan bedraden en welk soort knoppen ik nodig heb (momentary of normale aan/uit)

Hoop jullie morgen nog even te zien in Rosmalen, ik zal er in de middag zijn.
Top en rustig aan Wouter; laat maar weten wanneer het je uitkomt. Btw; ik was vandaag (zaterdag) in Rosmalen; altijd leuk. Alleen wel heel erg weinig buggy's gespot. De ABC is er wel, maar helaas ontbreekt dit jaar de railclub. Volgend jaar beter. Veel plezier morgen, want je vermaken doe je daar echt wel!

Ward

Bericht door Ward » 07 jan 2018 12:22

Ward schreef: Als ik het nog een keer zou moeten doen, zou ik waarschijnlijk voor de m-unit gaan zonder bluetooth. Het verschil in prijs is redelijk en ik doe momenteel dus niks met de bluetooth.
De instelmogelijkheden zijn flink, ik heb nu alles met pushbutton controle ingeschakeld. Nadeel hiervan is dat de knipperlicht schakelaar aan het stuur een vasthoud stand heeft. Ik moet dus 2x de hendel aantikken, 1x om hem aan te zetten en 1x om hem uit te zetten. De automatische afslag werkt nu niet.
Ik neem dit terug. Het werkt!!
Net de bluetooth verbinding kunnen maken. Dit apparaat is super!
Alarm ingeschakeld op de hoogste gevoeligheid. Werkt super. Alarm gaat af zodra de buggy beweegt. Als je probeert in te stappen gaat het alarm af.
Het instellen van alles werkt heel eenvoudig. Op de app gewoon de juiste instellingen selecteren en klaar.
Keyless go ingesteld. Dit werkt bij mij niet zoals het hoort omdat ik het contact via de sleutel aan en uit zet.
Wat dan wel weer mooi is, is dat het alarm hierdoor niet af gaat als ik het contact uit heb staan maar zelf nog in de buggy zit.
Het probleem met de knipperlichten is ook opgelost, fluitje van een cent met de app.

CI

Bericht door CI » 07 jan 2018 16:33

Top om te horen. {-06

J3NS

[CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door J3NS » 24 jan 2018 09:01

Ik zit wat te googlen over de M unit en las, zoals jullie ook schreven, dat de M unit relatief weinig stroom kan verwerken voor alle opties die wij aan willen sturen (max 30A).

Ik heb een alternatief gevonden in de vorm van de Motobrain, die is net nieuw op de markt en kan zowel voor motoren als auto's gebruikt worden zeggen ze.
Deze unit kan 85A verwerken, maar heeft maar 8 aansluitingen inplaats van 12 bij de M unit.

Nou lijkt mij die 85A alleen handig als je meer dan 8 opties kan aansturen, bv extra verstralers enz.
Probeert nooit sneller te rijden dan de geluks engel kan vliegen, lukt meestal toch niet...
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Ward

Bericht door Ward » 24 jan 2018 19:12

M-unit blue:
Afbeelding

Ik heb even gegoogled naar die motobrain.
Ook leuk ding.
Bij 8 poorten heb je inderdaad alleen alle noodzakelijke dingen aangesloten zoals verlichting en contact ed.
Dan zijn er geen poorten meer vrij voor accessoires...
Verder lijkt hij er inderdaad veel op.
Wat wil je schakelen van meer dan 30A?

J3NS

[CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door J3NS » 24 jan 2018 22:59

Dacht dat zo'n M unit maar 30 ampere intotaal kon verwerken en dan kom je denk ik aardig in de buurt als je alles aan hebt staan.
Maar hij kan dus 40 amp aan, scheelt weer!
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

CI

Bericht door CI » 08 mei 2018 07:09

Zie dat ik deze post lang niet bijgewerkt heb.

3 zaken aangepakt. 2 klaar nog 1 te gaan.

Stuur: zie foto's. Heb ivm keuze van M-unit nu mogelijkheid om stuurstang helemaal vrij te houden van hendels en zoveel mogelijk te bedienen met knoppen op stuur. Voor tegengaan diefstal stuur afneembaar gemaakt met rally-achtig spiraal snoer die ik straks zo in dashboard kan prikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de motor. Zit helemaal in elkaar. Nu weer uit elkaar halen en plaatwerk spuiten. Dank aan grote hulp Henk voor bouwen van motor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog bezig met chassis. Hij is gestraald en valt mij mee hoe goed hij is.
Daarom besloten om geen nieuwe bodemplaten te plaatsen. Wel lassen we alle gaten dicht. (lijkt alsof bij elke keer stoel verzetten zoals je normaal doet er nieuwe gaten zijn geboord).

Als ik hiermee klaar ben gaat hij ook naar Bergman Kevers en wordt er IRS ombouw gedaan. Daarna opnieuw stralen en spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie