[CI] Nieuwe Manx body.

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
CI

Re: [CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door CI » 19 mar 2017 15:48

Nog even foto's van drijfstangen en vliegwiel.

Vliegwiel is hier al aangepakt en 1,5 kilo lichter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gewicht van drijfstangen is voor bewerking. 5 gram tussen zwaarste en lichtste.
Na aanpak allemaal evenveel gram op weegschaal.

Wouter

Gert

Bericht door Gert » 19 mar 2017 21:53

Lekker op dreef Wouter {-06

CI

Bericht door CI » 31 mar 2017 23:21

Carter bewerkt. Lekkere grote gaten! Past net.

Afbeelding

Afbeelding

J3NS

[CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door J3NS » 17 jun 2017 08:22

Hoi CI,
Hoe gaat het met de buggy? Al veel opgeschoten?

Wil je er ook mee gaan curcuit rijden?
Probeert nooit sneller te rijden dan de geluks engel kan vliegen, lukt meestal toch niet...
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

CI

Bericht door CI » 29 jul 2017 23:30

Toch maar weer eens wat posten.

Zoals iedereen dat wel eens heeft waren er wat gezondheidsproblemen in de familie en daardoor andere prioriteiten.

Nu vakantie dus we gaan de komende week weer vol aan de slag. En ga ik een begin maken aan chassis.
En ook draad weer oppakken mbt rolkooi buizenchassis.

Er is ondertussen wel wat gebeurd (niet veel maar toch) en die foto's zal ik snel plaatsen.

De motor is bijna klaar, zijn bezig met carb's. Koppen van Steve Tims zijn geleverd en veel onderdelen gekocht.

De vraag van J3ns is wel toepasselijk, want veel van hetgeen ik heb gekocht is specifiek voor circuit of streetracer. Ik ga dus ook wel voor die look maar niet echt voor een circuitbuggy.

Zal binnenkort foto's plaatsen.

CI

Bericht door CI » 02 nov 2017 09:15

Eindelijk weer wat te melden en de eerder beloofde en nieuwe foto's.

De motoropbouw heeft even stilgelegen. Ondertussen weer aan de gang.
Ik met uitzoeken en onderdelen kopen en mijn bouwer met in elkaar zetten en afentoe fantastisch stukje huisvlijt (zie inlaatspruitstukken).

Eerst maar eens de spruitstukken en koppen. Uit US van Steve Tims en erg blij met hoe ze eruit zien. {-06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carter aanpassen voor full flow en in elkaar schroeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spruitstukken 40 diameter aanpassen voor betere flow naar 36 carbs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deckhoogte meten. We komen op 8,1:1. Wat vinden jullie. Ik denk mooi voor 1915cc met deze opbouw en lichte buggy.

Afbeelding

Motor onderblok afgelopen weekend in elkaar. TOP. {-06

Afbeelding

Nu aan de gang met carb's. Shit er zaten al 32 venturi's in. Voor niets nieuwe besteld in UK :?

Afbeelding

Afbeelding

Nu heel snel aan gang met onderstel. En proberen de planning weer in te halen. Zal wel einde zomer worden 2018 voordat ik überhaupt kan denken aan rijden.

Opmerking, tips en vooral complimenten welkom!!! Geef ik ze door aan Henk (Degene die al het moeilijke werk doet) {-05

J3NS

[CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door J3NS » 02 nov 2017 20:02

Nou bij deze grote complimenten!!
Wordt een mooi torretje zo, op hoeveel vermogen hoop je?

Ga je nog speciale dingen aan het onderstel doen?
Zoals een red9 vooras ofzo?
Probeert nooit sneller te rijden dan de geluks engel kan vliegen, lukt meestal toch niet...
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

CI

Bericht door CI » 02 nov 2017 21:27

Dank j3ns.

Op dit moment heb ik verstelbare vooras liggen. Nog niet helemaal tevreden over. Dus misschien eens kijken naar zo'n red dinges. Heb nu oud model <65 en dat maakt schijfremmen weer iets lastiger. Niet onmogelijk maar lijkt elke keer iets duurder uit te pakken dan bij >65. Hoor graag tips.

Verder wordt onderstel IRS omgebouwd. Anders komen de geplande banden scheef te staan.

Oh ja, vermogen. I.i.g. boven de 100. hoop op 110 maar weet niet of dat reëel is. Wil nog wel compressie iets verhogen maar nog even overleggen met degene die voor mij alle moeilijke bewerkingen doet.

CI

Bericht door CI » 04 jan 2018 09:19

Even door omstandigheden weer wat rustig hier.
Ondertussen de kerstvakantie goed benut en vaart komt er weer in.

Onderblok Motor is klaar, nu opbouwen. Bezig met plaatwerk van motor en voorbereiden van alle elektra, etc..

Heb intensief ingelezen, ga zelfde 123-ignition Tune+ als Manx gebruiken. Nog wel even horen of deze nog steeds bevalt.
Verder ga ik kabelboom zelf bouwen met behulp van M-unit blue van Motogadget.

Deze geeft mogelijkheid om buggy straks keyless te starten zodra mijn mobiel in buurt is, zit simpel alarm op en alle bekabeling wordt veel simpeler.

Heeft iemand nog tips over het mooier maken van alternator? Kan alleen maar van die plastic voorzet stukjes vinden. Zoek eigenlijk nieuwe voorkant of andere manier om mooier te maken.

Als laatste (ben zelf wel trots op), heb ik een set Porsche tellers gekocht, die ik aan het opknappen ben.
Omgebouwd naar KM van Mijlen en kleine toevoeging gedaan op nieuw tellerblad! Past bij de body!!

Wat vinden jullie :wink: (op foto lijkt tekst scheef te staan, maar is in echt niet zo)

Afbeelding

J3NS

[CI] Nieuwe Manx body.

Bericht door J3NS » 04 jan 2018 14:23

Klok is er mooi geworden en knap gedaan!
Ik wil ook porsche tellers in de buggy, als je beetje geluk hebt zijn ze niet eens zo duur.

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de M- unit straks, ook die wil ik hebbuuuh.
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 04 jan 2018 21:25

Ik heb ook de 123 bluetooth op m’n buggy. Hier zit ook (op de smartphone) een on/off knop op. Dit is ook een soort beveiliging / anti start. Deze kun je dus aan/uit zetten met je telefoon. Of je dit vaak gebruikt.....
Zelf heb ik de kabelboom ook zelf gemaakt. Door mijn werk als electromonteur vond ik dit vrij eenvoudig. Dus mocht je vragen hebben....

Zelf heb ik via Ebay , simpele zekeringkastjes besteld (paar euro)met LED controle.

Afbeelding

Wat zou het voordeel zijn van de M-unit
GP MK1 project

togt
Site Admin

Bericht door togt » 04 jan 2018 23:52

Mooi klokje! Leuk om je updates te lezen.
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

scrapheap

Bericht door scrapheap » 05 jan 2018 00:50

Met zo'n M-unit blue heb je geen zekeringen meer nodig!
Kon het ding ook niet maar kennis mee gemaakt via Ward.. en moet zeggen dat uk het ook een heel leuk ding vind11
Beetje veel geld (wil niet zeggen duur want is zijn geld wel waard verwacht ik) en dat is voor mij enigste wat me nog tegen hou om het ook te gaan gebruiken.
Kabelboom komt eigenlijk te vervallen.. alleen nog paar losse draden naar de verbruikers en geen extra relais en of verbindingen meer {-06
Afbeelding

CI

Bericht door CI » 05 jan 2018 01:33

Ben beperkt in mijn kennis van elektra maar voldoende om dit goed te snappen. Doordat schakelaars (rem/licht/contact/toeter, etc.) allemaal gescheiden zijn van de daadwerkelijke apparaten (licht, toeter, startmotor, ontsteking, etc. vervallen veel kabels en wordt opzet veel makkelijker.

Voordeel is zoals Scrapheat aangeeft het vervallen van zekeringen en relais en dus minder kabels (veel minder).

Verder is de startonderbreker bij 123 tune alleen uitschakeling van ontsteker. De M-unit sluit alles af.
Daarbij gaat als je bij buggy in buurt komt met je mobiel en in bereik van bluetooth de m-unit aan (knipperlichten flikkeren even)
en dan kun je hem met startknop starten. Dit is wel de M-unit blue.
Loop je weg gaat hij zodra mobiel ver genoeg weg is helemaal uit.

LED lichten is hij helemaal op voorbereid dus geen extra relais. Je kunt ook rem en achterlicht over 1 draad aansturen. Alle mogelijke instellingen zoals 3* knipperen bij iets aanraken en iets langer aanraken blijvend knipperen. Bij harder remmen remlichten laten pulseren. Teveel om op te noemen. Ik werd bij inlezen steeds enthousiaster.

Alarm is op basis van beweging. (hier wel sceptisch over en moet ik nog wel zien hoe goed dit werkt, bij motor (waarvoor eigenlijk gemaakt) is beweging stuk duidelijker dan bij auto).

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 05 jan 2018 07:05

Duidelijk verhaal , klinkt goed. {-06
Ik heb een beetje rondgekeken, iets meer als €300 kost deze unit.
Valt ook nog mee.
Hou je ons op de hoogte hoe het gaat met deze unit? , ben benieuwd!
GP MK1 project

Plaats reactie