[robkuh] Barnfind Ruska Sprinter!

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
robkuh

Re: Barnfind Ruska Sprinter!

Bericht door robkuh » 27 sep 2016 11:14

Tsja...zo shiny is ie nou ook weer niet hoor... Ik heb em gewoon goed gewassen met heet water en autoshampoo van de Action. Daar is ie veel van bekomen,maar ik heb een klein stukje achterspatbord gepoetst met groene Commandant en daarmee krijg ik em als een spiegel! 8)
Alle remonderdelen (en trouwens alles wat ik nodig heb..) komt bij Paruzzi in Yerseke vandaan. Das voor mij het handigste omdat het voor mij maar een kwartiertje rijden is.
Het dashboard wat erin zit ziet er origineel uit,maar ik heb ook al foto's gezien waar het er heel anders uitziet. Bij de mijne zit er dan ook geen teller in van een kever, maar van een Opel. Op de kilometerteller en toerenteller staan Opel logootjes. Ik denk dat ze uit een Opel Commodore A komen, maar 100% zeker weet ik het niet..

Afbeelding
'65 Ruska Sprinter Buggy (winterproject)
'78 Volkswagen T2 Pick-Up (sold)
'69 Volkswagen Kubel 181 (sold)
'75 Volkswagen Kever Pick-Up (sold)
'68 Bruvo Road Buggy (sold)
'95 Opel Astra F Stationwagon (daily ride)
Afbeelding

Henk B

Bericht door Henk B » 27 sep 2016 18:16

Hoi Rokuh,
Toen ik mijn buggy chassis met veel losse spullen kocht n paar jaar terug, kon ik voor 100 euro de body van een Sprinter meenemen. Dat heb ik dus niet gedaan...
Als ik het over kon doen had ik m toch meegenomen. Alhoewel die body niet zo mooi gaaf was als die van jouw Sprinter.
Jouw Sprinter wordt steeds mooier!
Ga zo door!
Grt Henk

robkuh

Bericht door robkuh » 27 sep 2016 20:37

Thanx Henk! Ik doe m'n best :D Maar een auto die vanaf '82 stil heeft gestaan,daar zitten toch nadelen aan... Met de remmen zat het behoorlijk tegen,alles zat verstopt,dus ik heb uiteindelijk ook alle leidingen en slangen nog moeten vervangen,en er ook maar gelijk een nieuwe hoofdremcilinder op gezet. Dus daar is wel wat meer werk in gaan zitten...
En dan de verlichting; begon ineens ook raar te doen,dan weer aan 1 kant geen grootlicht, dan ineens aan de andere kant geen stadslicht, dan ineens links geen dimlicht meer,en ga zo maar door.... Na 34 jaar begint de boel toch een beetje te corroderen,zo blijkt :? Dus ik ben daar weer mooi heel de middag en avond mee zoet geweest,maar ja,ik heb gelukkig alles weer aan de praat {-06 Morgen wil ik nog wel even de zekeringkast goed schoonmaken (want dat gaf de meeste storingen) en er een hele rij nieuwe zekeringen inzetten,en dan hopen dat alles blijft werken zoals het hoort!
Het enige wat ik daarna nog moet doen is nieuwe banden op m'n setje Sprintstars laten leggen,en dan is ie eindelijk klaar voor de RDW keuring....en dan maar hopen dat dat goed gaat komen!

Afbeelding
Afbeelding

J3NS

Bericht door J3NS » 28 sep 2016 12:05

hey Rob,
ik zat net door al je foto's te neuzen en het viel me op dat je de uitlaat veranderd hebt?
aan de achterkant zag ik ook het scharnier voor de achterklep zitten, heb je die er ook nog bij?
erg mooi project en ik blijf het volgen

gr jens
Probeert nooit sneller te rijden dan de geluks engel kan vliegen, lukt meestal toch niet...
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

robkuh

Bericht door robkuh » 28 sep 2016 13:05

Die uitlaat zit er even tijdelijk op voor de RDW keuring, dan klinkt het wat beschaafder en dat rooster zit erop om de hete delen af te schermen. Het achterklepje heb ik er ook bij,maar ik vind het persoonlijk zonder net iets mooier eigelijk. Maar ik ben uiteraard wel blij dat ie er ook bij zit want dan is mn buggy in iedergeval wel helemaal compleet.

Afbeelding
Afbeelding

J3NS

Barnfind Ruska Sprinter!

Bericht door J3NS » 28 sep 2016 19:13

Die 2 open stortkokers zijn idd wel wat aan de luide kant voor de rdw, maar klinken wel fantastisch.
Ik vindt persoonlijk het achterplekje bij me ooms buggy er erg gaaf uitzien omdat er ook nog een reserve wiel achterop zit, geeft hem een meer classic look en dan staat iedereen je stom verbaast na te kijken dat uiy zo'n klein karretje zoveel herrie komt :)
Probeert nooit sneller te rijden dan de geluks engel kan vliegen, lukt meestal toch niet...
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

robkuh

Bericht door robkuh » 28 sep 2016 19:25

Ja precies, en ik denk niet dat ze bij de RDW vrolijk worden van die knetterpijpen,dus vandaar dat ik deze uitlaat er maar op gezet heb.
En inderdaad, met zo'n reservewiel erop vind ik het wel geinig, maar ik laat het zoals het nu is denk ik.
Vandaag nog een beetje de laatste dingetjes afgewerkt en morgen heb ik als het goed is de nieuwe banden binnen :D

Afbeelding
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 29 sep 2016 16:26

Eindelijk op z'n nieuwe wieltjes! {-06 Ik ben er echt super tevreden mee, alleen na de keuring zet ik em vanachter 1-tandje lager,dan staan de achterwielen er wat rechter onder, want nu staat het naar mijn zin iets teveel zo: \-=-/ en dat moet meer zo: |-=-|
Maar verder vind ik het geweldig zoals het er nu uitziet! {-07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 29 sep 2016 17:42

Leuke Sprinter en ik ben het met Jens eens; ik zou het achterklepje er weer opzetten omdat dit het model gewoon 'af maakt'... Maar ach, het is jouw Sprinter Rob, dus jij bepaalt. Succes bij de (her)keuring, moet lukken!

robkuh

Bericht door robkuh » 29 sep 2016 18:03

Nou,als ie gekeurd is,dan zal ik dat achterklepje er eens terug aan hangen en eens kijken of ik het wat vind.. Misschien moet ik er gewoon even aan wennen :wink:
Ik denk inderdaad wel dat het met die (her)keuring aanstaande dinsdag wel goed moet komen hoor... Het is in principe gewoon een bestaande oude auto, en geen nieuw gebouwde buggy,dus ik zou niet weten wat er mis zou kunnen gaan.
Ik zal wel blij zijn als het gebeurd is,dan slaap ik weer wat lekkerder :lol:

En dan denk ik dat ik hem deze winter nog met rust laat,en de zomer van 2017 er nog lekker van ga genieten! En dan na die zomer gaat de body eraf en wil ik het chassis echt grondig restaureren en goed behandelen zodat ie weer jaren mee kan.
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 30 sep 2016 14:53

Voor de RDW en apk keuring maar even een paar smallere bandjes erop gelegd, want anders steekt het wat te ver uit vrees ik.. En nu maar wachten tot volgende week dinsdag..
Één geluk; zoals het er nu naar uitziet zijn de weergoden me gunstig gezind! :D

Afbeelding
Afbeelding

J3NS

Barnfind Ruska Sprinter!

Bericht door J3NS » 01 okt 2016 19:37

Afbeelding
Zo is het met bandje erop.

Veel succes dinsdag met de keuring!
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

robkuh

Bericht door robkuh » 01 okt 2016 22:48

Thanx!! Das inderdaad wel geinig ja met zo'n reservewiel achterop {-06
Maar even wat anders; hoe krijg jij die foto er zo groot op?? (Volgens mij doe ik iets verkeerd,want bij mij zijn het alleen maar kleine fotootjes...?!)
Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 02 okt 2016 08:43

robkuh schreef:(...)
Maar even wat anders; hoe krijg jij die foto er zo groot op?? (Volgens mij doe ik iets verkeerd,want bij mij zijn het alleen maar kleine fotootjes...?!)
Het zit in de details Rob. De img url die jij in je post gebruikt verwijst naar de preview i.p.v. de 'grote' foto. Ik laat het verschil hieronder zien.

Preview die jij in de post gebruikt:
Afbeelding

De echte foto die je hebt gemaakt en hebt geplaatst:
Afbeelding
En eigenlijk is dit weer in deze post een 'preview', gemaakt door je browser. Klik maar eens op de grote foto, dan komt ie volledig in beeld...

robkuh

Bericht door robkuh » 02 okt 2016 09:34

Kijk,dat ziet er al beter uit! Maar moet ik dan in die img url iets veranderen dan?
Via PostImage kan je verschillende formaten selecteren,maar wat ik ook probeer; het blijft hier een klein fotootje....?!
Afbeelding

Plaats reactie