[robkuh] Barnfind Ruska Sprinter!

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
robkuh

Re: Barnfind Ruska Sprinter!

Bericht door robkuh » 13 sep 2016 20:28

Vandaag maar een nieuwe tank geplaatst,dus vandeweek de 1200 motor in orde maken en dan kan die er terug in. Ook nog contact gehad met de RDW.. Ik moet met de auto, samen met de papieren en een verklaring van de vorige eigenaar, naar de RDW komen. De auto moet apk waardig zijn,maar deze word niet apk gekeurd door hun. Dus ik denk dat ze gewoon willen zien dat het geen totall-loss wrak is waar ik straks mee de weg op ga,en dat ze het chassisnummer willen controleren.. Ik vind het prima hoor! Kost me zo'n 64euro en dan zou ik binnen 5 werkdagen zo'n mooi plastic pasje krijgen :D

Afbeelding

Afbeelding
'65 Ruska Sprinter Buggy (winterproject)
'78 Volkswagen T2 Pick-Up (sold)
'69 Volkswagen Kubel 181 (sold)
'75 Volkswagen Kever Pick-Up (sold)
'68 Bruvo Road Buggy (sold)
'95 Opel Astra F Stationwagon (daily ride)
Afbeelding

vuurvogel79

Bericht door vuurvogel79 » 13 sep 2016 21:02

het bordje van te koop ligt al klaar :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

scrapheap

Bericht door scrapheap » 13 sep 2016 21:09

Let wel op dat de RDW tegenwoordig het motor type op het kenteken zet!!

Ga je met de 1200 maar de keuring komt er motortype D op kenteken te staan!
Als je toch geen APK hoef te doen gooi er een ander blok achter hoeft niet te lopen voor de keuring!
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 13 sep 2016 21:39

vuurvogel79 schreef:het bordje van te koop ligt al klaar :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Scherp gezien! Maar nee hoor, deze doe ik echt niet meer weg want ik weet zeker dat ik daar spijt van ga krijgen!
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 13 sep 2016 21:41

scrapheap schreef:Let wel op dat de RDW tegenwoordig het motor type op het kenteken zet!!

Ga je met de 1200 maar de keuring komt er motortype D op kenteken te staan!
Als je toch geen APK hoef te doen gooi er een ander blok achter hoeft niet te lopen voor de keuring!
Oke,dat wist ik niet.. Dan moet ik nog even kijken of ik misschien nog iets anders kan regelen.
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 14 sep 2016 23:24

Vandaag is,ondanks de hitte,de motor er terug in gehangen en voor de keuring (die 4 oktober plaats gaat vinden) ook maar even een rooster om de uitlaat gedaan,zodat die een beetje afgeschermd is.
Ik was ook een beetje zenuwachtig of heel het elektrisch systeem wel zou werken,ondanks dat het er naar uitziet dat er nog nooit aan geklooid is. Maar vanavond heb ik er even een accu in gezet,even een schietgebedje gedaan :lol: en tot mijn grote vreugde; alles werkt! {-06 Nou ja,op één koplamp na dan,maar dat is waarschijnlijk gewoon een kwestie van een lampje vervangen.
Ik word echt steeds vrolijker van dit ding! :D
Morgen maar eens benzine erin gooien en kijken of ik 'em aan de praat krijg.
Afbeelding
Afbeelding

makkie

Bericht door makkie » 15 sep 2016 06:02

die uitlaat hoef je niet af te schermen,draaiende delen wel zoals de dynamo/vsnaar
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 15 sep 2016 10:15

Niet? Ik meen me te herinneren dat dat in het verleden wel een eis was hoor. En bij Hot Rod doen/deden ze ook altijd de uitlaat afschermen:

Afbeelding

De draaiende delen moeten inderdaad ook afgeschermd worden,dus daar moet ik inderdaad nog even zo'n v-snaar beschermer voor halen.
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 15 sep 2016 22:07

Nou,vandaag een paar liter benzine erin gegooid en er zit weer leven in het beestje! :D
Volgende week de remmen rondom vernieuwen en het ruitensproeier pompje vervangen want die zit vast door het lang droog/stil staan denk ik.
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 17 sep 2016 17:28

Gisteren alvast begonnen met het demonteren van de voorremmen,alles ging gelukkig makkelijk uit elkaar. Vandaag had ik nog nieuwe onderdelen willen halen,maar dat is er niet meer van gekomen.. Begin volgende week heb ik er ook geen tijd voor,dus woensdag op z'n vroegst er maar weer mee verder.

Afbeelding

Afbeelding

Wat vandaag nog wel op mn pad kwam,is een hele mooie set Lemmertz Sprintstar velgen,die waarschijnlijk ooit onder een andere buggy gezeten hebben. Het is dan ook een originele set van 2x 5.5j en 2x 8j breed, dus geen naderhand uitgelaste velgen! Ik moest er weer wel even diep voor in de buidel tasten,maar ik ben er ontzettend blij mee {-06
En dat is dan ook het enige wat ik ga veranderen aan mn buggy, want nu zitten er 14inch velgen onder,en ik vind het iets teveel band en te weinig velg.

Afbeelding
Afbeelding

Henk B

Bericht door Henk B » 18 sep 2016 21:51

Hoi Robkuh,
Prachtige velgen, daar zijn er meer gek op!
Vandaar die hoge prijzen.
Heb je er ook naafkapjes bij?

robkuh

Bericht door robkuh » 19 sep 2016 09:51

Ik vind het zelf ook prachtige velgen, en ik denk dat ze ook wel mooi zullen staan onder m'n buggy.
En gelukkig zijn het geen uitgelaste velgen,want daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee...ooit eens een setje gekocht,maar die waren zo krom in elkaar gelast dat er zowat een halve kilo lood aan moest om een beetje trillingvrij harder dan 80km/h te kunnen rijden :? Zoals je kan zien op de foto zitten er naafkapjes op met een vw logo,maar ik denk dat ik die logo's eraf haal,want dat blauw vind ik niet echt passen bij de buggy.
Ik hoop dat ik woensdag weer gauw verder kan aan m'n buggy,maar het ziet er nu een beetje somber uit...gisteren weer keihard door m'n rug gegaan,dus voorlopig lig ik weer even plat :(
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 23 sep 2016 22:54

Vandaag weer een beetje aan de buggy bezig geweest :)
Aan de voorzijde de remmen maar eens compleet vervangen en ook maar de ankerplaten vervangen want die waren bij nader inzien toch wel behoorlijk krokant..

Afbeelding

Afbeelding

Aan de achterzijde lekte er aan één kant wat versnellingsbakolie de trommel in,dus heel de boel eraf gesloopt en dat laat ik maar even een nachtje uitlekken,en dan morgen nieuwe afdichtingen erin,en nieuwe remcilinders en remschoenen erop.

Afbeelding

Afbeelding

En als dat allemaal weer op z'n plek zit,dan heel het remsysteem weer vullen en ontluchten...wat nog een uitdaging word want het reservoir zit tegen het schutbord onder de neus,dus das een beetje lastig om daar bij te komen. Wel heb ik een zogenaamde "easy-bleeder" dus ontluchten zou daarmee vrij simpel moeten zijn.
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 24 sep 2016 19:39

Vandaag nieuwe achterasafdichtingen gemonteerd en de achterremmen vervangen, en daarna de trommels en naafmoeren er weer terug op gedraaid. Ook nog de oude ruitensproeier installatie eruit gesloopt want de slangetjes waren allemaal verduurd en het pompje zat vastgerot. Dus gelijk een nieuwe set erin geknutseld maar dat was nog een heel geprul,want het was erg lastig om er bij te komen,maar het is gelukt! Ook nog een paar nieuwe koplampglazen/spiegels gemonteerd want de oude waren geroest. Uiteindelijk wil ik de koplamphuizen ook nog vervangen,maar dat komt nog wel.. Ook de ruitenwisserbladen vervangen want dat was ook niet veel meer,maar ik heb de nieuwe wel een beetje ingekort want de oude raakte net het ruitrubber.
Maandag nog een nieuw remoliereservoir halen en op een andere plek monteren want de oude zat ook op een onmogelijke plek geplaatst. Dan het remsysteem vullen en ontluchten, nieuwe banden erop, accu erin, en dan is ie volgens mij wel klaar voor de RDW keuring.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

J3NS

Barnfind Ruska Sprinter!

Bericht door J3NS » 27 sep 2016 09:47

Hoi Rob,
Wat een prachtige buggy en goed dar hij weer de weg op gaat!
Hoe heb je hem weer zo shinny gekregen? Speciale poets? Me ooms buggy krijg ik maar niet goed schoon, er blijft een doffe waas opzitten.
Ik ga wrs binnekort de kabelboom vervangen en de remmen vervang. Waar heb jij je rem onderdelen vandaan gehaalt?
Heb je toevallig een foto van je dashboard voor me? Zodat ik ongeveer weet hoe het er orgineel uitzien.
Probeert nooit sneller te rijden dan de geluks engel kan vliegen, lukt meestal toch niet...
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Plaats reactie