[daanbuggy] Klaar voor de start of toch niet?

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
daanbuggy

Re: Klaar voor de start of toch niet?

Bericht door daanbuggy » 05 jun 2016 01:38

Vanochtend uitlijnen afgemaakt, het was toch niet zo simpel, spoorstangen zaten goed vast. Ik had het zelf nog nooit gedaan dus vond de hulp wel fijn. Ze hebben er echt de tijd voor genomen en vonden het ook leuk om eens aan wat anders te werken. Stuurt heerlijk nu. Met donderdag en vandaag erbij 3 uur, mocht 54,95 afrekenen. Heel schappelijk.

Op terugweg nog "even" langs Brezan in Hilversum gereden om een carter ontluchting slang te scoren. Die zat er namelijk niet op, wel een heel vies filter. Dat hoort niet dus weer "origineel" gemaakt. Onderweg viel de motor ineens uit vlak bij huis, even buurman gebeld voor een sleepje. Geen spanning meer op contact dus afslaan. Uiteraard het bekende probleem van draadje los.

Gedaan vandaag:

- uitlijnen
- olie ververst (Firezone 20W50 classic mineraal)
- nieuw luchtfilter met thule voor carter ontluchting gemonteerd
- carter ontluchting slang gemonteerd met twee bochtjes
- los draadje vervangen/hersteld
- kleppen gesteld (was niet nodig stonden alle vier precies goed)
- pakkingen kleppendeksels vervangen (even in laten weken in olie voor montage)
- carburateur afgesteld (alweer)

Ook nog even stukje snelweg gereden. Ging prima en leer de buggy steeds beter kennen en voel me er zekerder in. Komt mede omdat ik nu al zoveel dingen aangeraakt, gerepareerd en verbeterd heb.

Zal morgen bij zonlicht nog wat foto's maken en hier plaatsen.

Al met al nu toch echt wel klaar voor de revanche rit morgen! Voor de rest, veel plezier morgen bij de provincienrit.
Tuut tuut uit de kant!

Plaats reactie