Link Buggyvrienden.nl

Link Buggyvrienden.nl   

Shop Kontakt

Facebook Twitter YouTube Iphone Android

Het is nu 14 dec 2017 22:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 mei 2016 09:51 

Hallooo Buggyvrienden,

Ik ben Jens, 19 jaar en kom uit Sassenheim (ZH).
Mijn oom heeft al jaren een Ruska Sprinter uit 72.
Vroeger kwam hij er altijd mee naar verjaardagen en wilde ik uiteraard altijd een rondje meerijden.
Het geluid en hoe dat ding de bochten omging vond ik altijd geweldig mooi!

Dit jaar was het dan zo ver en mochten ik er zelf een rondje in rijden!!
Me oom is voor een paar maanden naar het buitenland voor werk en ik mag hem onderhouden en dan ook in rijden, maar de buggy heeft nooit echt onderhoud gehad en me oom zei altijd: zolang hij het doet moet je er niet te veel aan doen...
De eerste paar keer dat ik er mee reed ging alles goed, maar toen kwamen de problemen...
Schakelen naar de 2de versnelling is al jaren een probleem dus ook al bekent (maar uiteraard niks aangedaan), maar toen ik er een keer een rondje viel hij steeds uit en begon hij enorm te knallen in de uitlaat. Samen met iemand die er verstand van heeft hebben we de kleppen en timing gesteld en de carb schoon gemaakt, hij liep alweer een heel stuk beter. Daarna weer een stukje gereden en begon het weeeer. Binnenkort maar is een compressie meting doen en kijken wat daar uitkomt.

Toch vindt ik het nog steeds een ontzettend gaaf ding om mee te rijden (als hij het doet) en hoop hem dus ook ooit over te kunnen nemen en dan is flink op te kappen.

Groet Jens

Laatst bijgewerkt door J3NS op 02 nov 2017 20:33, in totaal 2 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
 Profiel  

Select which media to enable

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter
BerichtGeplaatst: 15 mei 2016 09:55 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij de laatste foto zit de reserve band er niet op

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2016 11:06 
Rit organisator

timing ontsteking en kleppen gesteld zoals je zegt. knallen kan ook beteken dat het mengsel te arm wordt. dus carburateur eraf en mooi reinigen alle sproeiers eruit en mooi schoonmaken. dan kan ook nog je vacuum en of centrufugaal vervroeger vastzitten cq niet goed en soepel werken.

gr harm

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2016 12:46 

Afgelopen maandag heb ik samen met iemand de carb proberen aftestellen maar hij begon nouwelijks anders telopen, we komnden draaien wat we wilde. Mss ergens valse lucht want anders zou ik het ook niet weten

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2016 13:01 
Rit organisator

kijk evn naar de carburateur. als je er achter staat, dan zit op ongeveer 1.5cm vanaf de voet van de carburateur een metalen plaatje, deze willen er wel eens uitvallen. dan zit daar een gat van ongeveer rond 8mm. staionair blijft ie perfect lopen maar als je gaat rijden begint ie te bokken en te stotteren. misschien heb je hier wat aan. gr harm

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2016 09:21 

Het probleem is inmiddels opgelost, het probleem was het verdelerkapje, rotor en de contact punten en een hele berg afstelwerk.
Ik ga weer genieten van die fantastische buggy! Alleen de 2de versnelling wil nog niet lkkr, maar dat is echt een bak probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2016 20:27 

Jippie volgende problemen zijn weer boven tekomen!
Sinds gister middag is de start motor overleden en de dynamo lijkt de accu bijna niet mee bij te laden.
Omdat de buggy niet van mij is wil ik er ook niet al teveel tijd en geld in steken, me oom mag dit geintje oplossen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 okt 2016 21:37 

Heey Buggyvrieden,

Ik kan het toch niet laten om weer aan de buggy te gaan prutsen 8-) .
Wat dingen geprobeert en getest, maar dat haalde niet veel uit. Omdat de bedraading toch een gehoorlijke pijnhoop was, heb ik besloten de hele draadboom te vervangen.

Afbeelding
(De helft er al uit)

Ik ben er achter gekomen dat er 3 toeters in de buggy zitten... me oom en ik wisten er maar 2.
Vroeger heeft er een vrachtwagen bakkie in gezeten waar nog bedrading van los hing.
Ook zaten er schakelaars in die niks deden maar waar wel draad aan zat.

15 november moet de buggy voor de apk, maar dat ga ik nooit redden (remmen moeten ook nog nagekeken worden) dus ga ik de buggy schorsen om wat meer tijd te hebben.

Daarna ga ik hem is goed poetsen en de biezen opnieuw proberen te doen.
Ook heb ik nog een oude DKW uit 1936 waar een rateltje in het blok zit, die moet dus ook weer ff uit elkaar.
Oftewel ik heb weer genoeg te doen deze winter

Gr Jens

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2017 09:47 

Beste buggyvrienden,

Inmiddels is de kabelboom bijna (nog een paar draadjes) helemaal af en ben ik begonnen met het volgende.
De remmen doen het niet al te best en niemand weet wanneer ze voor het laatste vervangen of nagekeken zijn...
Eerste de voorremmen maar geopent en daar zaten bijna nieuwe remschoenen in! Dat scheelt dus weer, maar ik ga wel de wiellagers allemaal vervangen voor de zekerheid.
De remvloeistof is heeeel donker bruin dus dat moet ook maar is vervangen worden.

Afbeelding

Afbeelding
(Trommels worden rood geverfd)

Afbeelding

De achterremmen moeten ook nog gebeuren en ben benieuwd wat we gaan aantreffen, hopen dat het net zo mee valt!!

Er is de laatste 20 jaar eigenlijk niks tot niet beschreven onderhoud aan gepleegd, dus ga ik zoveel mogelijk controleren. Zodat hij komend seizoen veel kilometers kan gaan maken, maar dan ook echt veel :)

Op de planning voor komende zomer staat namelijk dat ik samen met goede vriend 2 weken gaan touren!!!
Dan niet een rondje NL, maar naar de Alpen, Italië en monaco!!!
Uiteraard moet alles het dan goed doen.

Gr Jens

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2017 11:09 

Nice, keep up the good work Jens!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2017 11:59 

Gaat lekker daar, ergens hier staat een reisverslag van wijlen Buggy-vriend Dorus, die is met zijn Ks Buggy naar Noorwegen gereden.

Als je beetje zoekt, wellicht heb je er iets aan met je voorbereiding.
Afgezien van dikke jas. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2017 19:42 

Ha die Jens, diezelfde Dorus waarover Wim spreekt is ook richting midden Europa gegaan. Is doorgaans iets minder koud dan door Zweden en Noorwegen rijden en de noordkaap bezoeken... :lol:

Hoewel, in de bergen rijden met eeuwig sneeuw is het doorgaans ook wel fris. Enfin, zoek op dit forum ff op 'Dorus' dan vind je zijn road-trips wel.

Want weet, met een reis als wat jij van plan bent, blijft die ervaring je altijd bij en zal je er jaren later nog over kunnen praten.

Overigens, over leuke trips gesproken; als je dit najaar nog tijd en wat geld over hebt, is er nog iets leuks in het verschiet: Mallorca!

Tenminste als de ABC, die 'andere' buggyclub, het initiatief van een van haar leden, een ABC'er die daar woont, honoreert.

Ik weet waarover ik spreek, want ik ben daar afgelopen jaar met mijn zoon geweest en samen hebben we op dat eiland heel wat buggy-kilometers gereden. En geloof mij, het is meer dan de moeite waard; zon, zee, strand, palmbomen, terrasjes en party-places, veel bekijks, leuke meiden, maar ook prachtige (buggy) toertochten met steile bergweggetjes, magistrale uitzichten, veel cultuur, fantastisch eten en drinken (zoveel als je maar op kan en dat voor 11 euro) of gezellig tapas eten op een rustiek dorpsplein met mega vriendelijke en sociale mensen en heel veel buggy-talk...

Kortom, wat doe ik nog hier in NL... :P

Ik weet dat Fred, want zo heet hij, met iedereen rekening houdt; dus c(l)amping of hotelovernachtingen om maar wat te noemen. EN als je niet met je eigen buggy kan komen, heeft hij nog een paar buggy's beschikbaar die je kunt huren.

Enfin, het is maar een idee, voor achter de hand; je weet maar nooit.

Als je met die vriend van de zomer gaat toeren, dan alvast vele fijne en veilige kilometers toegewenst!

Grtz. Henny aka Manx

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 feb 2017 23:02 

Net een aantal roadtrip verslagen zitten lezen en dat ziet er allemaal heel gaaf uit, heb er nog meer zin in!!
De links van Dorus naar z'n website doen het niet meer...

Maar voordat we op vakantie kunnen moet wr echt nog heel wat gebeuren en de lijst lijkt alleen maar langer te worden...
Het ziet er sterk naar uit dat het hele remsysteem vervangen moet worden omdat er roest in zit.
Afbeelding

De achterremmen heb ik nog niet open maar daar verwacht ik nu wel het zelfde.
Het wordt zo wel een heel erg leerzaam project! Haha maar mss wel een beetje te leerzaam!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 maart 2017 11:57 

Beste buggyvrienden,

In de vakantie heb ik het hele remsysteem vervangen, dat viel eigenlijk alles mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week ga ik zo vullen en ontluchten, dat vullen wordt nog een heel gekloot omdat het reservoir tegen het schutbord aanzit en helemaal boven aan, dus je komt er nauwelijks bij...
Ook heb ik alle remtrommels opnieuw geverft.

Een vriend van me die soms ff helpt stelde voor om het blok er onderuit te helen en dan met de hogedruk met reinigingsmiddel spuit af te spuiten, al heb ik daar nog een beetje huiverig voor.

Too do list:
- bougie en kabels vervangen
- motor en bak olie vervangen
- poetsen en biezen opnieuw leggen
- de motor en vak schoon maken, er zit echt een dikke koek bagger op
- zuigers en kleppen bekijken met zo'n speciale camera
- ohja en een APKtje

- oh ohja en de kachelpotten eraf halen, dan kom ik overal veel makkelijker bij

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 maart 2017 09:26 

Hallo Jens

Ik lees je verslag al vanaf het begin ( ben er een tijdje tussen uit geweest van het Buggyvrienden forum )
Maar ik heb in het verleden o.a. Dorus zijn verhaal op de website geplaatst van zijn rit naar Oostenrijk en Italie
Ook het verhaal van Robbert en Nina naar Luxemburg en Italie staat erbij
Bezoek de website van Buggyvrienden ( www.buggyvrienden.nl ) en open de link van Buggyvakanties

Veel plezier
Ron

Profiel  

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]