[Flitz] Voorstellen

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Flitz

Re: [Flitz] Voorstellen

Bericht door Flitz » 19 jun 2017 13:38

Zo op het laatste moment de buggy klaar gekregen en hij was mee naar IKW
lekker in de buggy bak gereden en paar keer de waterbak mee genomen, meeste keren doorheen gekomen. alleen zondag middag was er geen doorkomen meer aan hoorde ik van mijn vrienden die erin reden (ze zijn toen ook ergens stuk uitlaat verloren. kwam ik pas achter vlak voor vertrek, herrie maakte ie toch al.

we hebben weer genoten
remon

Flitz

Bericht door Flitz » 28 jun 2018 19:36

Hoe hard mag je rijden met een triangel. Het is geen aanhanger. Het is sleep. Ik had op de terug weg van Ikw te hard gereden 99 bleek niet te mogen.

Wim

Bericht door Wim » 01 jul 2018 12:57

Iets meer info is handig, ben je staande gehouden, of bv aan de hand met een Lazergun.
Provinciale weg B-weg of snelweg?

Zijn verschillende omstandigheden.

Ik denk als je 80 aanhoud je redelijk safe zit, als je daar 80 mag bij 60 wegen natuurlijk 60 km/uur :mrgreen:

Dus doe net of je met een aanhanger rijd.

Zelf vind ik 99 een idiote snelheid, als je iets overkomt en de triangel is zelf gemaakt dus niet toe gelaten door middel van een keuring. En je doet een andere iets aan ben je niet verzekerd.
:idea: Leuke is dan wel dat je de komende jaren weet waar je, je zuur verdiende centen naar toe mag brengen.

Dus pas je snelheid aan, is ook beter voor je spoor stangen en etc van je buggy.

scrapheap

Bericht door scrapheap » 01 jul 2018 23:01

Max snelheid bij triangel is gelijk aan die van een aanhanger. 90km/u
Dus in jou geval 9km uur te hard gereden.. (100 euro dacht ik)

Is het onduidelijk gebied van triangel.
Maximale snelheid geld die van een aanhanger..
Maximaal gewicht geld die van wat het trekkend voertuig maximaal ongeremd mag trekken!! (trekhaak goedkeur!)
Maar een "gesloten verklaring" van een straat/tunnel enz voor aanhangers is weer niet van toepassing.
Maar een maximale lengte aanduiding voor bv afbuigen weer wel!

Verder ben je zelf verantwoordelijk voor de duigdelijkheid van de triangel!
Krijg je een ongeval door een gebrek aan de triangel (bv afbreken van het voertuig of losschieten van de trekhaak) is voor eigen risico.

Een ongeval met een voertuig op triangel die nog vast zit aan het trekkend voertuig is gewoon verzekerd door of de verzekering van het trekkend voertuig of de verzekering van het getrokken voertuig. Dit naar gelang of het getriangeld voertuig als auto of als eigenbouw aanhanger gesleept wordt!
Afbeelding

Flitz

Bericht door Flitz » 02 jul 2018 07:37

Het is geen eigenbouw triangel maar van Empi geloof ik,
en ik was op de snelweg geflitst.
moet zeggen dat het echt top rijd achter de auto, en na Wanrooij terug naar huis met 2 vermoeide kleine kinderen
ga je steeds wat sneller rijden onderweg op de snelweg, binnendoor enz heb ik netjes rustig gereden.
zo rijd ik normaal ook, alleen op de snelweg meestal te snel.
Na aftek kwam ik op 6 km te hard en dat is € 57,- dus dat valt mee,
staat op de bon kenteken van de buggy met daarbij maximum snelheid van 90 overschreden.
had niet verwacht dat de traject controlle de buggy als aanhanger zou zien.
remon

Plaats reactie