[Ward] Buggy project
[Ward] Buggy project
Hallo allemaal,
Na een paar dagen het forum gevolgd te hebben toch maar besloten om mij te registeren.
Van al dat lezen en die foto's van buggy's gaat het toch echt kriebelen.
Dus heb ik de knoop doorgehakt en besloten om er een te gaan bouwen.
Groeten Ward
Na een paar dagen het forum gevolgd te hebben toch maar besloten om mij te registeren.
Van al dat lezen en die foto's van buggy's gaat het toch echt kriebelen.
Dus heb ik de knoop doorgehakt en besloten om er een te gaan bouwen.
Groeten Ward
- harm en ineke en maik
- Rit organisator
Re: even voorstellen
hallo ward,
welkom op het forum en bij de buggyvrienden. ik hoop dat je een hoop inspiratie en plezier beleeft aan de buggy bouwen en hebben.
gr harm en we zijn gek op foto's voor als er wt op je pad komt
welkom op het forum en bij de buggyvrienden. ik hoop dat je een hoop inspiratie en plezier beleeft aan de buggy bouwen en hebben.
gr harm en we zijn gek op foto's voor als er wt op je pad komt

Welkom aan boord! Wordt een mooie trip met elkaar!
Ben benieuwd naar je plannen
Ben benieuwd naar je plannen

Het liefst wil ik een nieuwe bouwen.
De hotrod sportscarbuggy vind ik er niet verkeerd uit zien.
De kleur ben ik nog niet uit. Geel/antrasiet /wit parelmoer?
Motorisch is nog het even kijken wat de portemonnee toe laat. Origineel of subaru? Hoe sneller hoe beter
Verder komt er sowieso een rolkooi in en misschien ook nog wat buizenwerk aan de buitenkant.
Kortom nog genoeg om over na te denken.
De hotrod sportscarbuggy vind ik er niet verkeerd uit zien.
De kleur ben ik nog niet uit. Geel/antrasiet /wit parelmoer?
Motorisch is nog het even kijken wat de portemonnee toe laat. Origineel of subaru? Hoe sneller hoe beter

Verder komt er sowieso een rolkooi in en misschien ook nog wat buizenwerk aan de buitenkant.
Kortom nog genoeg om over na te denken.
Welkom
altijd leuk om weer een brabander erbij te hebben.
succes
voor tips mag je ook bij me komen kijken.
groeten John
altijd leuk om weer een brabander erbij te hebben.
succes
voor tips mag je ook bij me komen kijken.
groeten John
Ruska B1 met R25 2,2ltr motor
Ruska B1 met 1600 kevermotor
Ruska B1 met 1600 kevermotor
John, daar maak ik graag gebruik van!
Als het zo ver is zal ik je een pb sturen.
Alvast bedankt!
Als het zo ver is zal ik je een pb sturen.
Alvast bedankt!
Re: [Ward] Buggy project
Voor mijn project zit ik te denken aan een volledige rolkooi.
De voorruit moet dan in de rolkooi verwerkt worden (ik zag dat bv Stefan dit ook heeft).
Weet iemand of je dit zelf moet maken en of hier speciale raamlijsten oid voor kan kopen?
Verder zit ik nog met een andere vraag..
Als ik een buggy wil bouwen met in mijn achterhoofd het idee om een ander blok dan standaard te monteren (denk hierbij aan een subaru blok oid) heeft dit nog gevolgen mbt de aanschaf van het chassis/ kenteken?
Moet ik dan kijken voor een bepaald bouwjaar?
Moet ik dan een bestaande buggy kopen waar op het kenteken geen CC's of vermogen op vermeld staat?
De voorruit moet dan in de rolkooi verwerkt worden (ik zag dat bv Stefan dit ook heeft).
Weet iemand of je dit zelf moet maken en of hier speciale raamlijsten oid voor kan kopen?
Verder zit ik nog met een andere vraag..
Als ik een buggy wil bouwen met in mijn achterhoofd het idee om een ander blok dan standaard te monteren (denk hierbij aan een subaru blok oid) heeft dit nog gevolgen mbt de aanschaf van het chassis/ kenteken?
Moet ik dan kijken voor een bepaald bouwjaar?
Moet ik dan een bestaande buggy kopen waar op het kenteken geen CC's of vermogen op vermeld staat?
hello
ik heb voor het raam een buis gebogen en getrokken en er een metalen strip in gelast raam kan je opmaat laten maken,
kenteken zal ik er een te pakken zien te krijgen waar alleen het aantal cilinders op vermeld staat en bv al met IRS dat scheeld weer werk
succes als je nog iets nodig hebt een bak, vooras, stabilisatorstang, brede achtervelgen, stoelen of schokbrekers of zo laat maar weten geld ook voor de andere natuurlijk
ik heb voor het raam een buis gebogen en getrokken en er een metalen strip in gelast raam kan je opmaat laten maken,
kenteken zal ik er een te pakken zien te krijgen waar alleen het aantal cilinders op vermeld staat en bv al met IRS dat scheeld weer werk
succes als je nog iets nodig hebt een bak, vooras, stabilisatorstang, brede achtervelgen, stoelen of schokbrekers of zo laat maar weten geld ook voor de andere natuurlijk

Stefan,
Hoe is het glas dan aan de strip gevestigd?
Dmv een rubber of is het gekit?
Ik ben een lijst aan het maken met wat ik allemaal nodig heb.
Als de lijst klaar is zet ik deze hier op het forum met de vraag wie wat nog in de aanbieding heeft
Als de lijst klaar is zet ik deze hier op het forum met de vraag wie wat nog in de aanbieding heeft

Ik hep hetzelfde gedaan.Ward schreef:Stefan,
Buizen frame gemaakt, strip binnen in gelast.
Raam vastgezet met raamrubber met pees ( bijv. van classic mini )
Werkt perfect !

Boxem,
Die buggy van jou lijkt wel erg veel op hetgeen ik in gedachte heb om te gaan maken
Heb je die rolkooi helemaal zelf gemaakt en heb je hier toevallig nog tekeningen/afmetingen van?

Die buggy van jou lijkt wel erg veel op hetgeen ik in gedachte heb om te gaan maken

Heb je die rolkooi helemaal zelf gemaakt en heb je hier toevallig nog tekeningen/afmetingen van?
Is geen tekening van.Ward schreef:Boxem,
![]()
Die buggy van jou lijkt wel erg veel op hetgeen ik in gedachte heb om te gaan maken![]()
Gewoon frame voor het voorraam maken, daarna achterste rolbeugel.
Beide stellen op het frame en dan de tussenstukken en eindstukken gaan meten.
Voorkant binnen in de buggy heb ik hem door laten lopen en bevestigd op de bodem, achteraan met steunbeugels aan de bevestiging van de schokbrekers.
Ik heb hem gemaakt van steigerbuis.
mooi gemaakt,en ik neem aan dat dit niet zomaar klaar is in een paar uur?
soms ben je nieuwschierig hoeveel tijd het heeft gekost en tips of truuks om alles gelijk links en rechts te krijgen
soms ben je nieuwschierig hoeveel tijd het heeft gekost en tips of truuks om alles gelijk links en rechts te krijgen
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen