[Bbart] Bermuda / K&S buggy

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Bbart

Re: Bart's Bermuda / K&S

Bericht door Bbart » 11 jun 2015 12:25

Na heel wat late avonden begint er nu dan toch schot in te komen !!
Net het eerste echte mooi weer buggy-rij-weekend gemist, dus nu nieuwe deadline voor dit weekend.

Electra opgeschoond en grotendeels vernieuwd door nieuwe kabels en soldeer/krimp stekkers.
Nieuwe zekeringkast met led-indicator bij defecte zekering.
Tevens alle verlichting met relais geschakeld zodat de schakelaars en kabelboom wat ontlast worden.
Afbeelding

Tandheugel stuurhuis zit er nu ook compleet in, ben benieuwd naar het stuurgedrag.
Afbeelding

Toerenteller met oliedruk en -temp lag nog nieuw in doos, deze heeft nu een mooi plaatsje gekregen.
Zelfs koelwatertemperatuur kan hij meten, dus klaar voor de toekomstige upgrade.
Afbeelding

Consoles uitgemeten en passend gemaakt met de nieuwe stoeltjes.
Staan nu te drogen in de zwarte lak, hopelijk vanavond er in plaatsen.
Afbeelding
Afbeelding

Deze pedaaltjes had ik ook in mijn oude kever (toen met jamex opdruk),
kwam ze nu op inet tegen en kon het niet laten ze te bestellen.
Afbeelding

Montage is wel een stuk makkelijk bij de buggy als je er gewoon van bovenaf bij kunt :o)
Afbeelding

Hopelijk vanavond of morgen alles gereed voor de eerste proefrit !! {-21

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 11 jun 2015 12:57

{-06 ziet er mooi uit {-06
Die aardstrip gebruik je neem ik aan voor een gezamelijke min.
GP MK1 project

Bbart

Bericht door Bbart » 11 jun 2015 13:03

Wilcoivette schreef:{-06 ziet er mooi uit {-06
Die aardstrip gebruik je neem ik aan voor een gezamelijke min.
Inderdaad, dat is een van de weinige delen die ik gerecycled heb van de oude installatie. :o)
Maar volgens mij ook nog best een nette oplossing.

Alternatief zijn van die massa 'kroontjes' maar die had ik zo ook niet los liggen.

Heel het project bekabeling had ik sowieso nu eigenlijk niet willen aanpakken, maar brandgevaarlijke gesmolten kabels laten zitten leek me ook geen goed plan....

Henk B

Bericht door Henk B » 12 jun 2015 21:44

Mooi opgelost met Polo stuurhuis, had dit niet eerder gezien, wel van Peugeot 205 en Subaru Justy!
Succes met vervolmaken.
Ga je na motor ook remparachute inbouwen :lol:
Grt

Bbart

Bericht door Bbart » 12 jun 2015 21:58

Vandaag de eerste echte km's getoerd in t zonnetje.

Belangrijke puntjes toegevoegd:

-Dynamo laadt niet, dynamo en spanningsregelaar ff nameten en evt vervangen.
Een 'reserve' dynamo kreeg ik al bij de buggy, dit was dus bekend.

-Pook afstellen, krijg hem na paar km rijden nagenoeg niet meer in de 1e versnelling.
Misschien nieuwe bakolie kan ook geen kwaad, en druklager maakt ook wat geluid bij intrappen koppeling.

De subaru motor komt voorlopig nog niet er in, eerst moet de kever nog klaar nu maar lekker toeren met de 1600. Gaat eigenlijk al best vlot genoeg.
Misschien wel sprinten in Wanroij, maar aan de andere kant zie je dan wel weer weinig van het evenement.

Bbart

Re: [Bbart] Bermuda / K&S buggy

Bericht door Bbart » 31 aug 2017 10:04

Goedemorgen, ik wil de buggy gaan voorzien van een rolkooi.
Hieronder wat 3D schetsjes van wat ik in mijn hoofd heb.

Is het een idee om het voorruitframe te integreren met de rolkooi / de voorruit in de rolkooi te monteren?
En het volgende plan is dan om de neus eenvoudig demontabel of zelfs klapbaar te maken.

Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/odwlytpkvbm8q ... 0001_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/u7sule8uxf6zi ... 0001_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/0vlmae8qi81hi ... 0001_3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/07o1px89szcrm ... 0001_4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand hier suggesties / ideeen voor verbeteringen?

Sowieso wil ik 3p-gordels monteren aan de rolkooi en ook voorbereiding maken voor een bikini-top (of hoe noem je dat?)

64 Notch

Bericht door 64 Notch » 31 aug 2017 13:26

Het idee van die rolkooi is mooi. Echter zolang je geen driehoeken erin maakt, heb je geen stevigheid. Kijk ook of het model werkt in de buggy zelf. maak bijvoorbeeld een model met PVC buis om te kijken of alles past en je niet met je hoofd tegen de buizen komt.
Om je voorruit deel te laten maken van deze kooi kan, zeker als je de neus wil laten openen. Zorg er dan zeker voor dat je de boel eronder goed afsluit tegen de in Nederland bekende elementen.
Let there be Green

Bbart

Bericht door Bbart » 31 aug 2017 18:39

64 Notch schreef:Het idee van die rolkooi is mooi. Echter zolang je geen driehoeken erin maakt, heb je geen stevigheid. Kijk ook of het model werkt in de buggy zelf. maak bijvoorbeeld een model met PVC buis om te kijken of alles past en je niet met je hoofd tegen de buizen komt.
Om je voorruit deel te laten maken van deze kooi kan, zeker als je de neus wil laten openen. Zorg er dan zeker voor dat je de boel eronder goed afsluit tegen de in Nederland bekende elementen.
'niet werken' vind ik nogal een sterke uitdrukking, ten opzichten van de vlakke bodem met polyester badkuip zal ook een kooi zonder driehoeken een forse verbetering opleveren in mijn ogen.

Probleem is vooral dat ik de 'achterbank' bruikbaar wil blijven houden voor de kids.
Dus een schoor op die plek gaat al niet werken.

Ook twijfel ik nog over een buis in de lenge bij de 'deur' die moet dan echter boven de body lopen want binnenin is er geen ruimte meer.

Het eerste prototype zal inderdaad pvc worden, maar voordat ik volop buis en koppelingen ga kopen wil ik eerst het idee duidelijk hebben. Met mijn 1,95mtr is hoofdruimte echt een punt dus daarvoor alleen al is het prototype belangrijk. Maar ook voor de looks want de rolkooi kan de lijnen van een buggy maken of breken.

Mijn neus is overigens al zo lek als een mandje je die ligt er gewoon los tussen. Dus daar kan het ontwerp alleen maar beter worden. :D

{-05 voor tips en opmerkingen.

Plaats reactie