[Fred] Buggy project

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Plaats reactie
flat412

[Fred] Buggy project

Bericht door flat412 » 18 aug 2014 17:11

Sinds een paar weken ben is mijn vader Fred (die geen forums kan gebruiken :mrgreen: ) de trotse eigenaar van het chassis van een VW buggy. Omdat mijn vader dus niet goed met internet overweg kan zal ik (Zoon Tim) jullie op de hoogte houden :D

Toen we hem ophaalde,
Afbeelding

Afbeelding

1300F motor
https://farm4.staticflickr.com/3895/148 ... 7eca_c.jpg

en thuis
Afbeelding

het motorblok blijkt nog goed te lopen ook
https://www.youtube.com/watch?v=aSB5eWNOM78" onclick="window.open(this.href);return false;

eerst begonnen met het plaatsen van een T3 bak (komt van mijn eigen Doka waar nu een Golf GTI in ligt)
Afbeelding

de eerste steun op de neus gemaakt
Afbeelding

De plannen zijn om er uiteindelijk een mazda wankel motor in the hangen, maar we zien wel wanneer dat komt :mrgreen:

64 Notch

Re: Fred's Buggy project

Bericht door 64 Notch » 18 aug 2014 18:04

Om deze achterwielen goed rond te laten draaien, heb je wel wat beters nodig dan die 1300 motor. Met gebruik van de busbak heb je al een kortere overbrengingsverhouding. Je kunt deze bak voorzien van het neusstuk en schakelmechanisme van een T2B 5-ribs bak, zodat je de schakelstang kunt laten zitten waar hij hoort.
Bij gebruik van een wankelmotor moet je helemaal opletten met de overbrengingsverhouding. Zo'n motor draait ietsje meer toeren dan de bekende boxertjes.
Succes met jullie project en houd ons op de hoogte {-06
Let there be Green

flat412

Bericht door flat412 » 18 aug 2014 18:22

Voor het schakelen ben ik van plan met kabels te doen en de schakeltoren van een golf mk4.

En we zullen zien hoe het met deze banden gaat.
Het even op de versnellingsbak calculator van keversite gekeken, en dan kom ik op een top van 260 :mrgreen: mischien wel iets te gek ja, maar we hebben er ook 14inch banden en velgen bij

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 18 aug 2014 19:26

Leuk om te zien, hou ons op de hoogte van de vorderingen {-06

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 18 aug 2014 19:30

ik hoop dat de bouw je net zo afgaat , als in je dagelijks werk: MET FRED VALT T ALTIED MET {-06 {-06 {-06

Succes
GP MK1 project

makkie

Bericht door makkie » 18 aug 2014 19:34

ha ik heb fred nu paar keer gesproken,afgelopen zaterdag nog samen met tim naast de t3 bus...denk dat het met sleutel werk wel goed komt is mijn indruk
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

flat412

Bericht door flat412 » 18 aug 2014 19:53

Ik (tim) denk het wel, fred hij er weinig tijd voor vanwege zijn werk.
dus kan me hier mooi in uitleven.

We komen nog wel even langs voor draagarmen, dan kunnen we naar de RDW

scrapheap

Bericht door scrapheap » 18 aug 2014 22:53

Vraag gelijk even bij het labelen of de keurmeester het goed vind dat je de achteras ga ombouwen naar IRS!!!!
Vertel dat je dat dan gaat doen met inlas steunen en of hij dat in het IVIN verslag wit bij vermelden??

Als je dit ga doen dan kan een andere keurmeester hier niet meer moeilijk over gaan doen omdat dit niet overeen komt met de foto's die ze van de bodem hebben...

Hoeft geen probleem te gaan geven maar ze willen soms erg moeilijk gaan doen (om niets) en dan is alles wat je kan voorkomen mee genomen...
Afbeelding

budspencer

Bericht door budspencer » 19 aug 2014 13:13

scrapheap schreef:Vraag gelijk even bij het labelen of de keurmeester het goed vind dat je de achteras ga ombouwen naar IRS!!!!
Vertel dat je dat dan gaat doen met inlas steunen en of hij dat in het IVIN verslag wit bij vermelden??

Als je dit ga doen dan kan een andere keurmeester hier niet meer moeilijk over gaan doen omdat dit niet overeen komt met de foto's die ze van de bodem hebben...

Hoeft geen probleem te gaan geven maar ze willen soms erg moeilijk gaan doen (om niets) en dan is alles wat je kan voorkomen mee genomen...
Ik denk dat de keurmeester dit chassis direct naar huis stuurt en labelen geen zin heeft. Als ik namelijk kijk naar het chassis op de foto op de trailer en dan naar de ruimte tussen de handrem en de tunneldeksel, de dikke lasnaad achter de handrem en tevens de lijn van de bodemplaat naar de achteras (loopt recht zonder het knikje in de laatste 20cm) zie ik in mijn ogen een reeds ingekort chassis. Als hier de papieren bij zitten van de wielbasis 2.40 heb je een probleem.

Misschien verklaart dat wel dat dit chassis te koop was. Een niet gelabeld ingekort project die de RDW heeft afgewezen. Maar de foto is niet goed genoeg om dit met zekerheid te kunnen stellen. iig kloppen de papieren dan niet met de werkelijke afmetingen van het chassis. Via de legale weg zal het zeer lastig worden om dit op kenteken te krijgen lijkt me.

flat412

Bericht door flat412 » 21 aug 2014 07:52

budspencer schreef: Ik denk dat de keurmeester dit chassis direct naar huis stuurt en labelen geen zin heeft. Als ik namelijk kijk naar het chassis op de foto op de trailer en dan naar de ruimte tussen de handrem en de tunneldeksel, de dikke lasnaad achter de handrem en tevens de lijn van de bodemplaat naar de achteras (loopt recht zonder het knikje in de laatste 20cm) zie ik in mijn ogen een reeds ingekort chassis. Als hier de papieren bij zitten van de wielbasis 2.40 heb je een probleem.

Misschien verklaart dat wel dat dit chassis te koop was. Een niet gelabeld ingekort project die de RDW heeft afgewezen. Maar de foto is niet goed genoeg om dit met zekerheid te kunnen stellen. iig kloppen de papieren dan niet met de werkelijke afmetingen van het chassis. Via de legale weg zal het zeer lastig worden om dit op kenteken te krijgen lijkt me.

Klopt, dit is een al reeds ingekort chassis. hij is nu 221cm dacht ik....
We gaan gewoon contact opnemen met de RDW en kijken wat ze kunnen doen.
Ik heb een mail gekregen waar in ze zeggen dat het mogelijk is, die maar goed bewaren dus.

flat412

Bericht door flat412 » 26 aug 2014 08:54

Ik heb gebeld naar de rdw en ons verhaal uitgelegt, het advies was de buggy af te bouwen and dan aanbieden voor de keuring.

En vandaag hebben we wat leuks opgehaald
Afbeelding20140825_220931 by Flat412, on Flickr

Een 2 rotor 12A, of tewel een 1200cc wankel motor :lol:

harm en ineke en maik
Rit organisator

Bericht door harm en ineke en maik » 27 aug 2014 08:31

hallo tim,
ik ga er vanuit dat je hem eerst met de orginele bak en motor laat keuren??!! doe je dit niet dan voldoe je niet meer aan het 1/3 voorwaarde. je mag de auto max met 1/3 veranderen. en het is opgedeeld 1/3 is motor bak, 1/3 is carrosserie, en 1/3 is het chassis. zoals ik het nu zie is het al 3/3. chassis ingekort,motor veranderd, en andere carrosserie.

er stond hier in de buurt een zeer mooi chassis maar ik heb er vanaf gezien ivm het ingekorte ongelabelde chassis. en ze worden er strenger aan (langzamerhand gaan ze handhaven).

ik zou hem nu eerst laten labelen en dan verder gaan.

veel sleutel plezier, en succes met het project gr harm
(een stille maar eerlijke genieter hahaha)
Afbeelding

Plaats reactie