[Wilcoivette] GP Mk1 project

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
manx
Contacteer:

Re: [Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door manx » 01 nov 2017 21:47

Wilcoivette schreef:(...) Ik zit nog steeds met het probleem dat ik de body niet recht op het chassis krijg. Voor zit er t.o.v. De wielen een centimeter verschil. Achter is dit 2 cm. Ik heb de body al iets meer naar een kant gezet, maar nog steeds dit verschil. Hebben jullie dit ook ? Of passen jullie het chassis aan, aan de body?
Beste Wilco, maak je niet druk, geen stress.

Ik ben, in nu bijna 40 jaar dat ik ermee bezig ben, nog maar heel weinig buggy's tegengekomen waarvan de body echt perfect recht aansluit op het onderstel; en met perfect bedoel ik ook 100% pas (links/rechts en voor/achter).

Ook mijn body staat 'scheef' op het chassis; dat zie je niet eens 1-2-3, alleen als ik je erop zou wijzen (en waar je op moet letten), dan ga je het pas zien...

Grtz. Henny

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 19 dec 2017 19:09

Heren ,bedankt voor de berichten over het 'scheef' staan van de body. Het is dus 'normaal' dat de body scheef op het chassis staat. Toch vind ik t ..........maar goed.

Aan de buggy is niet veel gebeurd. Wederom ziekte , drukte , werk en dergelijke.
Wel heb ik geprobeerd de rolbeugel aan het chassis te maken. Dit heb ik gewoon met een dikke plaat gedaan. Daarop zit een iets dunner buisje , als de buisdikte van de rolbeugel is. Deze schuif je er dan overheen. Aan de zijkant komt een bout dwars door de body , in een verzonken moer van de rolbeugel.

Ook ben ik bezig met zijspiegels. Deze wil ik aan het raam klemmen. Nu komen de standaard spiegels niet goed uit. Deze zal ik nog iets moeten ‘verbouwen’. Ik wil geen gaten boren in het raam of in de body, waar de spiegel aan komen. Hieronder een fotootje hoe het nu is……

Afbeelding
GP MK1 project

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 25 dec 2017 11:17

Ik heb de spiegel ‘verbouwd’. Hieronder een foto. Ee komen nog afdekdopjes op de bovenkant van de steun.

Afbeelding

Ik heb ook nog een uitlaat te koop :

Afbeelding
GP MK1 project

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 17 feb 2018 17:59

Vandaag de side-skirt geplamuurd , geschuurd (pffff....wat een werk), en in de primer gespoten. Volgende week de andere kant. Dan nog een keer plamuren en schuren. Dan de basiskleur erop......

Afbeelding
GP MK1 project

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 17 feb 2018 19:06

Wilcoivette schreef:
17 feb 2018 17:59
(...) pffff....wat een werk (...)
Ja, maar jij wilde toch zo graag een buggy... :lol:

makkie

Bericht door makkie » 18 feb 2018 08:47

mooi werk,en dat voor de hobby,er gaat veel tijd in zitten als je het netjes wilt.
mijn buggy heb ik eerste gedeelte non stop gedaan apk er op en rijden in een dikke week van wrak naar rijd baar
daarna 4 jaar in gedeelten alles naar mijn zin gemaakt en toen was hij af en ontstond er een probleem,wat nu te doen

kan jou ook gebeuren als je gewend bent aan het hobbyen en het leuk vind,straks heb je niets meer te doen

mijn oplossing was toen opnieuw beginnen en weer een buggy wrak te kopen
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 18 feb 2018 09:39

Makkie,
Voorlopig ben ik nog niet klaar met de buggy. Ik ben ook al 3 jaar bezig. De ene keer heb ik meer tijd voor de hobby , dan de andere keer. Door ziektes ben ik er ook een tijd uit geweest.
Mocht de buggy klaar zijn, geloof ik niet dat ik me ga vervelen. Ik heb ook nog een BMW R60/5 staan , welke nog gerestaureerd moet worden.
En anders is het inderdaad een idee om nog een buggy te kopen. Of het thuisfront hier happy van wordt.......de tijd zal het leren. Eerst deze maar eens afmaken.....
GP MK1 project

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 26 feb 2018 20:43

Zoals beloofd , deze week de tweede side-skirt in de primer gezet. De eerste side-skirt voor de 2e keer in de primer gezet.....

Afbeelding

Afbeelding
GP MK1 project

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 19 apr 2018 19:34

De losse onderdelen zitten nu in de de laatste primer. Volgende stap zijn de onderdelen in de blauwe onderlaag spuiten.....dit alles zal over een week of 2 klaar zijn...
De body moet het hele proces ook nog ondergaan...

Afbeelding

Afbeelding
GP MK1 project

makkie

Bericht door makkie » 20 apr 2018 07:18

tja kost allemaal veel (vrije)tijd,heb je al een idee wanneer je klaar bent en kunt gaan rijden?
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Wilcoivette

[Wilcoivette] GP Mk1 project

Bericht door Wilcoivette » 30 apr 2018 21:18

Makkie, het kost inderdaad veel vrije tijd. Daarnaast heb ik nog een gezin , werk , huis e.d.
Wanneer rijden? Geen idee......

Nu de body eraf is , heb ik het chassis opnieuw in de verf gezet.

Wat ik me afvroeg is , of jullie ook verschillende maten van de wielbasis hebben. Ik heb aan de ene kant 200cm en aan de andere kant 201 cm. Is dit normaal? Ik kan me voorstellen dat dit nadelig is voor de wegligging.....
GP MK1 project

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 02 mei 2018 18:00

Wilcoivette schreef:
30 apr 2018 21:18
(...) Wat ik me afvroeg is , of jullie ook verschillende maten van de wielbasis hebben. Ik heb aan de ene kant 200cm en aan de andere kant 201 cm. Is dit normaal? Ik kan me voorstellen dat dit nadelig is voor de wegligging.....
Balen, want dit is niet normaal Wilco; het chassis is dus niet goed, zeg maar gerust slecht/amateuristisch, ingekort. Overigens en helaas heb ik dit wel vaker gezien... :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij het chassis wat ik had scheelde het zelfs méér dan 1 centimeter! :?

Afbeelding

De oplossing is simpel, edoch rigoureus: het chassis 'doorhalen' en aan de ene kant (opnieuw) 'inkorten' met 1 centimeter, of de andere kant 'verlengen' met 1 centimeter.

Afbeelding

Ik had je graag geholpen, alleen dit soort zaken besteed ik zelf ook liever uit aan professionals, dan wel gasten in wie ik vertrouwen heb omdat zij hun (las) werk goed verstaan.

Sterkte en succes!

Grtz. Henny

scrapheap

Bericht door scrapheap » 02 mei 2018 18:13

Je hebt het over de wielbasis!
Dus neem aan gemeten van hart voorwiel naar hart achterwiel!

Niet gemeten op het chassis.
Is je buggy uitgelijnd?
En staan daarbij de cambermoeten goed afgesteld?

Als de ene moer met jet gat naar voren staat en de andere naar achter
Dan hen je ook al die cm verschil. Ondanks dat je chassis recht is.
Ook kunnen je achterwielen versteld. Zijn/staan want due zitten in slobgaten in de veerplaten!
Een een kromme vooras kan ook nog het probleem zijn.
Zou dit eerst eens goed bekijken en opmeten voor je gaat slijpen en lassen
Afbeelding

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 02 mei 2018 18:28

Oke heren,
Ik moet dus eerst weten of het chassis ‘scheef’ is. Hoe kom ik daar achter? Zijn daar meetmethodes voor?

Als ik het chassis ‘opnieuw’ moet lassen , zou dat wel een enorme domper zijn, maar het is niet anders. Het moet wel goed zijn.....

Iemand tips suggesties om het chassis na te meten?
GP MK1 project

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 02 mei 2018 18:31

Afbeelding

Ik neem aan dat dit niet genoeg is, om er zeker van te zijn dat het chassis ‘recht’ is
GP MK1 project

Plaats reactie