[manx] Meyers Manx buggy

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
scrapheap

Re: [manx] Meyers Manx buggy

Bericht door scrapheap » 02 apr 2013 20:09

helmut schreef:Oke

Dit klopt, maar voor oxidatie komt alleen het begin en einde in aanmerking.
De complete stalen gedeelte is in zijn geheel omringt met rubber en de uiteinden kun je natuurlijk tegen oxidatie beschermen!
Ik heb zelf ook dit profiel en zie hier geen probleem!

gr
Helmut
Die ervaring heb ik toch anders Helmut..

Ik kom ze in mijn werk wel eens tegen op poorten waar scherpen randen hier mee afgedekt zijn..
en juist die delen waar de rand naar boven openstaat. Dus in Manx geval waar de hardtop op de body staat en dat deel boven de instap Stta blijft wat water met het weg gespoelde vuil/zand in staan zand blijft heel lang nat.. en werkt zich door het rubber heen.
Zal niet gelijk in 1 jaar helemaal verroesten.. maar als je dat niet in de gaten hou wordt het van binnen bruin en dat gaat dus niet meer van de Hardtop af.

Nou weet ik wel dat de bugy van Manx niet altijd bij weer en wind buiten staat meer vuil en water komt er altijd in.. al is het maar van het wassen......
Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 02 apr 2013 22:24

scrapheap schreef:(...)
Nou wet ik wel dat de bugy van Manx niet altijd bij weer en wind buiten stat meer vuil en water komte er altijd in.. al is het maar van het wassen......
:mrgreen:

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 03 jun 2013 16:21

Afbeelding

Even snel een update van de Meyers Manx met een recent plaatje (van afgelopen zaterdag).
En jawel, hij staat zowaar in het zand. Wat je allemaal niet over hebt voor een leuke foto... :)

De buggy heeft een nieuwe (123) ontsteking, nieuwe (blauwe Bosch) bobine, nieuw (NGK) bougies en nieuwe/gereviseerde (Solex) carburateur.

De afstelling is nog niet super optimaal, dat moet maar eens in Doesburg gebeuren.

Foto's (van de details) volgen...

BugsBenny
Contacteer:

Bericht door BugsBenny » 03 jun 2013 20:47

Hoi Henny, vraagje namens mijn vrouw. Met wat voor lens zijn de foto's gemaakt.
BugsBenny
Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 04 jun 2013 21:04

De lens info m.b.t. de foto's die Sven heeft gemaakt (en die dus als een serie op zijn fotosite staat), weet ik niet. Wat ik wel weet is dat hij alleen maar professioneel spul gebruikt; Nikkon enzo.

Als je de foto van mijn buggy bedoeld, die ik hier op het forum heb geplaatst; gewoon, wat op de camera zit?!

Ben, ik heb er geen verstand van en gewoon de camera van Rita (mijn vrouw) gebruikt. Kennelijk zijn onze vrouwen hier meer in geïnteresseerd dan wij... :wink:

Dus, ik heb even voor je gekeken en beschrijf wat ik zie en heb gedaan:

De lens is een Canon Zoom Lens EF-5 18-55mm 1:3.5-5.6 II en hij zit op een Canon 400D.

Met een ronde schakelaar boven op het camerahuis heb ik de 'M' van 'manueel' geselecteerd, vervolgens gekeken of het streepje in de zoeker in het midden stond, afgedrukt met bovenstaande foto als resultaat. Het formaat van de foto heb ik enigszins aangepast, want die was nogal groot om op internet te plaatsen (daar heb ik dan wel weer verstand van).

Zo, dit is weer eens wat anders dan 'buggy praat'... :mrgreen:

BugsBenny
Contacteer:

Bericht door BugsBenny » 04 jun 2013 21:44

Thanx, ik geef het door {-06
BugsBenny
Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 04 jun 2013 23:39

hahaha ik heb un Canon 350d met lens 18-200 maar brand mijn vingers niet aan stand M
Bij mij staat tie op groen of te wel de camera doet het zelf (en kan het) af en toe op de sport stand als ik op motorsport gebied wat schiet, dan komen de wheelies er zo mooi op :wink:

Euhh sorry dat ik mij mee laat slepen en off topic raak.
wie goed doet die goed ontmoet

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 07 jul 2013 22:20

Omdat het credo van dit forum luidt: {-38

...even een snelle update van wat ik de afgelopen maand op en aan mijn buggy heb geschroefd (zie foto's hieronder) ter verbetering, functionaliteit & looks...

Afbeelding

Nieuwe (123 ignition) verdeler...

Afbeelding

Afbeelding
En gelijk ook maar een nieuwe (Bosch) bobine en (NGK) bougies met een iets lagere warmtegraad dan standaard...

Afbeelding
Nieuwe/gereviseerde carburateur; nu wel een echte Solex 34PICT3 (rechts)...

En rechtstreeks vanuit de USA wat leuke gadgets van Moon...

Afbeelding

Afbeelding
Aparte toerenteller...

Afbeelding

En die setting van (ruim) 5k toeren moet je niet serieus nemen... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

En, ter variatie, de (Moon) ventiel dopjes... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

budspencer

Bericht door budspencer » 08 jul 2013 14:52

Ziet er weer strak uit. Al zal ik zelf die ventiel dopjes vervangen voor volledig chromen ventielen met chroom dopjes om hem helemaal strak te houden. {-06 {-06

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 08 jul 2013 17:40

Ah Patrick, bedankt voor het compliment. En weet je, ieder zo z'n smaak en soms word je verleid en laat je je gaan... :mrgreen:

BTW: ik heb nog zo'n setje van die chrome dopjes liggen en zie geen noodzaak ze te gebruiken. Dus...

Zoek je nog zoiets voor jouw project? Niet kopen, ik bewaar ze voor jou... :)

BTW2: ik zag jouw avatar. Deed mij sterk denken aan mijn Manx project, nu meer dan 13 jaar geleden... :wink:

Afbeelding

Oke, een andere motor enzo... Niet op de details letten hè...

911gt2

Bericht door 911gt2 » 08 jul 2013 20:33

Afbeelding
Krijg je geen problemen met die open voorverwarmings kanalen.
manx schreef:Ah Patrick, bedankt voor het compliment. En weet je, ieder zo z'n smaak en soms word je verleid en laat je je gaan... :mrgreen:

BTW: ik heb nog zo'n setje van die chrome dopjes liggen en zie geen noodzaak ze te gebruiken. Dus...

Zoek je nog zoiets voor jouw project? Niet kopen, ik bewaar ze voor jou... :)

BTW2: ik zag jouw avatar. Deed mij sterk denken aan mijn Manx project, nu meer dan 13 jaar geleden... :wink:

Afbeelding

Oke, een andere motor enzo... Niet op de details letten hè...
Mooie uitlaat, zijn dat dual low cannons?

Karlie
Contacteer:

Bericht door Karlie » 08 jul 2013 21:32

Mooie toerenteller en een goede plek op de stuurkolom. Had ik ook wel met mijn toerenteller willen doen, maar ik heb mijn stuurkolom ingekort, dus geen plaats. Is deze speciaal voor op de stuurkolom? Zat er al een beugeltje bij?

Wat betreft de ventieldopjes. Als ik zou kiezen, dan de gelen. Past beter bij een beachbuggy. Die anderen zijn meer geschikt voor een schwimwagen uit WW2. Althans, die associatie krijg ik daarbij.

Loopt het motortje al beter of is deze nog in afwachting van een fijne afstelling op een testbank?

Bovi

Bericht door Bovi » 08 jul 2013 22:54

911GT2 volgens mij zijn die open verwarmingsbuisjes op de uitlaat gelast, dus daardoor lekt tie niet zeg maar.
Had dat ook op 1 van de mijne zitten maar weet niet of dit altijd zo is.

Kermit
Contacteer:

Bericht door Kermit » 09 jul 2013 06:59

ze zijn inderdaad erop gelast. Als je ze wilt gebruiken moet je ze denk ik doorboren. Ik heb dezelfde uitlaat.

Bovi

Bericht door Bovi » 09 jul 2013 07:29

denk dat de warme lucht die er vanaf komt al voldoende is voor het tegengaan van bevriezen maar weet dit niet zeker.

Plaats reactie