[Togt] Bounty Hunter

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
C.Wisselink

Re: [Togt] Bounty Hunter

Bericht door C.Wisselink » 26 jun 2012 10:57

Poedercoating stralen geeft veel warmte inpact bij het stalen en dun plaat gaat dan vervormen
Ik heb 2 nieuwe bodemplaten besteld, ik neem aan dat die gelakt zijn en die kan ik dan wel zonder problemen laten stralen?

Heb je misschien ook nog een suggestie om de antiesteenslag laag van de onderkant te krijgen?

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 26 jun 2012 11:54

Heb even mn straalmaat gesproken, powdercoating is wel te stralen, kost wel wat meer tijd omdat het vaster zit en idd. meer warmte welke vrij komt.

scrapheap

Bericht door scrapheap » 26 jun 2012 23:32

C.Wisselink schreef:
Poedercoating stralen geeft veel warmte inpact bij het stalen en dun plaat gaat dan vervormen
Ik heb 2 nieuwe bodemplaten besteld, ik neem aan dat die gelakt zijn en die kan ik dan wel zonder problemen laten stralen?

Heb je misschien ook nog een suggestie om de antiesteenslag laag van de onderkant te krijgen?

Het makkelijkste gaat dat als het bevroren/hart is.. dan springt het er zo van af...
Maar dat gaat nu voorlopig niet zomaar even gebeuren hoop ik.. :!:

Maar ik heb het ooit bij een binnenscherm van een auto gedaan met een spuitbus "kou schok"

Dit is een spuitbus bedoeld om bouten die vast zitten door middel van bevriezing los te krijgen..

Afbeelding
http://www.kenteurope.com/nl/shop/viewf ... 6&type=Mar" onclick="window.open(this.href);return false;
Is maar een voorbeeld zijn meer merken die dit spul verkopen.

Nieuwe bodem platen zijn voorzien van een bescherm/transportlak. Deze is er al bijna af zodra ze denken te beginnen met stralen.. Of wel heel erg makkelijk weg te stralen..
Afbeelding

Sjees

Bericht door Sjees » 26 jun 2012 23:39

transport lak lost makkelijk op met thinner/wasbenzine of iets dergelijks.
en stralen zeker

verder van die kou spray vind ik wel een hele slimme.
succes
Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 27 jun 2012 00:01

Heb wel meer vreemde/anders dan andere oplossingen gevonden en uitgevoerd in mijn honger om alles zelf "uit tevinden/te ontdekken" te stillen :mrgreen:
Standaard doet iedereen al... dus doe ik het anders... gaat niet bestaat niet.....
Gaat overigens niet altijd beter of zelfs maar een beetje goed... maar dan weet ik wel dat het zo dus niet gaat en verzin wat anders. :idea: :mrgreen:
Afbeelding

togt
Site Admin

Bericht door togt » 29 jun 2012 14:12

Ik sprak met Alfred van Straal-totaal.nl en die zegt: kom gewoon even langs. Ik ben er naar toe gegaan met chassis, hij heeft hem bekeken, en gaf me twee opties:
1. licht stralen en met epoxy/lak eroverheen (de bestaande poedercoat was er erg netjes opgebracht)

2. Thermisch ontlakken - helemaal kaal maken in de oven, dan vanaf 0 gaan lakken.

Ik heb voor optie 2 gekozen - mooi fris begin leek me beter dan een meerdere lagen lak.

Geschatte kosten voor het ontlakken, stralen, lassen/bijwerken en in de epoxy + lak zetten is rond de 300EUR.
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

togt
Site Admin

Bericht door togt » 08 jul 2012 12:20

Mijn ingekorte chassis ligt nu bij de straler - wacht op een goedkoop plekje in de oven. Heb de RDW gebeld wat er zou gebeuren met die loodjes in de oven. RDW gaf aan dat ze ook benieuwd zijn en dat ik het chassis maar gewoon met loodjes in de oven moet zetten (wel even goed fotos maken).

Erg leuk om eens met een van de techneuten van de RDW te praten, lijken een stuk relaxter dan hun boetes doen lijken . .

Wim

Bericht door Wim » 08 jul 2012 12:29

Ook eens een positief geluid {-06
Maar als je chassis uit de oven is en de loodjes niet meer herkenbaar zijn.
Zou ik nieuwe laten zetten, je hebt best nog lange weg te gaan, nu weten ze het bij Rdw nog.

Stel dat straks net diegene er niet meer werkt, anderen weten van niets en willen alles volgens de regels doen.

Gr Wim.

togt
Site Admin

Bericht door togt » 09 jul 2012 21:14

Dank voor de tip Wim, zal ik nog regelen met de RDW. Ik heb ondertussen een versnellingspook gescoord, en via via een compleet (hoogte verstelbaar) stuurkolom, hendeltjes en stuur gescoord.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

budspencer

Bericht door budspencer » 09 jul 2012 22:41

He Togt, dat is geen half werk die stuur kolom met alle toeters en bellen aan het stuur. Volgens mij zit daar ook nog ergens een airback verstopt {-12

scrapheap

Bericht door scrapheap » 09 jul 2012 22:48

Die loodjes kunnen gewoon in de oven {-06
Nummer dat er in staat is er in "geslagen" en het materiaal kan er gewoon tegen..
Alleen als je het chassis laat stralen/scoperen en eventueel poedercoaten (geen voorstnder van maar ieder zijn eigen wil) dan zou ik het loodje/nummer even dik in de crapetape draaien.. Die tape kan daar tegen en het lodje blijft daarna schoon en goed leesbaar..
Doen wij op het werk ook met delen van iets dat niet behandeld mag worden en werkt echt goed..
Afbeelding

togt
Site Admin

Bericht door togt » 09 jul 2012 23:24

De versnellingspook is niet doorgegaan, ondanks afspraak was ie aan iemand anders verkocht.

Wel heb ik een Porsche stoel op de kop getikt, de tweede vind ik nog wel.

togt
Site Admin

Bericht door togt » 17 jul 2012 23:32

Vandaag voor het eerst daadwerkelijk gesleuteld, mooi man! Gedaan:
- motor gedeeltelijk ontmanteld, vorige eigenaar was een prutser, of hij heeft hem effe snel in elkaar gezet want VEEL fouten, boutjes stukgedraait, scheef erin etc etc.
- Uitlaat eraf, scheelt me een halve meter in de garage!
- Wielen voor eraf
Afbeelding

- Spindels los, fuseekogels los
- stuurhuis eraf
- Vooras eraf
Afbeelding

Nu de schokdempers er nog af en dan morgen de vooras,IRS draagarmen etc stralen/lassen/lakken

Ik zag trouwens op Marktplaats stoelen langskomen, wilde ze hebben en heb ze gekocht, moet ze nog ophalen, wordt waarschijnlijk vrijdag . .
Afbeelding

Afbeelding

Bovi

Bericht door Bovi » 17 jul 2012 23:35

Erg leuke stoelen die ook nog eens voorover kunnen klappen.
Persoonlijk zie ik liever un andere kleur maar daar kan wel wat aan gedaan worden....
Fieliesieteert mit de aankoop en nu heb je un Porsche stoel over?
Of ga je er un burostoel van maken? :idea:
wie goed doet die goed ontmoet

togt
Site Admin

Bericht door togt » 17 jul 2012 23:42

Ik heb er nu een over, die maak ik netjes en gaat weer in de verkoop, moet het toch bekostigen he. Die grijze stoelen vind ik niet mooi zo, ga ze verven, even onderzoeken hoe. Dat is meer een klusje nadat alles rond is . .

Die stoelen zijn wel erg mooi nog, van een 2000 Boxster, met electrische rugleuning-instelling en handmatig hoogte-instellen.

Ben benieuwd of ze ver genoeg omlaag kunnen . . .

Plaats reactie