[Togt] Bounty Hunter

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
togt
Site Admin

[Togt] Bounty Hunter

Bericht door togt » 05 apr 2012 07:48

Intro
Bij deze een post over mijn (droom) buggy.
De laatste 2,5 jaar ben ik verliefd geraakt op buggies. Mijn ideale buggy is een Bounty Hunter / Deserter GT model. Ik ga langzamerhand de onderdelen bij elkaar sprokkelen die nodig zijn voor de Bounty Hunter. Doel is zo snel mogelijk rijdend te zijn met zoveel mogelijk onderdelen die ik voor de Bounty Hunter nodig heb. Zodra ik genoeg geld heb gespaard koop ik een Bounty Hunter body in Engeland.

Het lijstje van benodigde onderdelen en status:
Chassis - Gevonden, 2.04 wielbasis, 1967 met IRS, moet nog afgelast en gespoten
Body - Bounty Hunter body binnen!
Motor - Nu een 1300 AB met 44 pk
Versnellingsbak - IRS AT bak
Voor - Vooras gevonden, inclusief verlaagde spindels en schijfremmen voor
Achter - Trommelremmen
Wielen - Nu stalen velgen, worden Fuchs of BBS grote wielen

Bounty Hunter
Een voorbeeld:
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Deserter GT
Mijn favoriete voorbeeld (koplampen gemodificeerd):
Afbeelding

Van boven:
Afbeelding

Links
Mijn verzamelde links naar bouwprojecten:

Bounty Hunter
http://mackbottle.skyrock.com/5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://buggyboys.be/forum/viewtopic.php?t=4140" onclick="window.open(this.href);return false;

Deserter GT
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=314911" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

Bovi

Re: [Togt] DREAM - Bounty Hunter/Deserter GT

Bericht door Bovi » 05 apr 2012 09:18

Ziet er erg puik uit Togt

Vind de lage versie wel veel mooierdur dan zo hoog op de wielen.
Je kunt er wel goed in zitten met je lengte?

Suk6 met je zoektocht en hopelijk wordt je budget wat ruimer zodat ut wat makkelijker wordt met zoeken. :wink:
wie goed doet die goed ontmoet

Wim

Bericht door Wim » 05 apr 2012 19:00

@ Togt, wat versta jij onder een subframe?

:idea: ''We kunnen wel een aktie op touw zetten help Togt de zomer door aan een buggy!''

Veel mensen hebben wel onderdelen liggen die best goed zijn, maar voor hun overbodig/niet bruikbaar omdat plannen wel eens veranderen..........

Doneren aan Tocht :wink:

Gr wim.

makkie

Bericht door makkie » 05 apr 2012 19:46

ik pas mn droom altijd aan mn budget aan...daarom veel werk aanhalen...zoek een goedkope body....kost een 500...
Afbeelding
daarna een oud bodem van voor 1971.....vaak in slechte staat..
Afbeelding
motorblokje scoren...werkjas aan...
Afbeelding
dan eerst genoegen nemen met haalbaar resultaat en later verbeteren
Afbeelding
en 4 jaar later .....
Afbeelding
dus als je wilt beginnen....weet die super body van 500....en oud verroest 69er onderstel....voor 200....oude motor voor 500....is 1200 samen....paar nieuwe bodemplaten k0sten 140....is 1340...heb je al genoeg werk te doen en kun je als je aan het werk bent al verder sparen
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Gotnos

Bericht door Gotnos » 05 apr 2012 19:53

Wim schreef:@ Togt, wat versta jij onder een subframe?

:idea: ''We kunnen wel een aktie op touw zetten help Togt de zomer door aan een buggy!''

Veel mensen hebben wel onderdelen liggen die best goed zijn, maar voor hun overbodig/niet bruikbaar omdat plannen wel eens veranderen..........

Gr wim.

Ik doneer alleen aan het please me and my family fund....raad een ieder aan datzelfde te doen...

togt
Site Admin

Bericht door togt » 05 apr 2012 20:31

Wim schreef:@ :idea: ''We kunnen wel een aktie op touw zetten help Togt de zomer door aan een buggy!''
Gr wim.

He Wim, leuk dat je het voorstelt, maar ik ben ook niet zo van liefdadigheid ;) Ik wil graag misbruik maken van jullie netwerk (als je iets hoort over een mooi chassis of als er een bruikbaar onderdeel langskomt) en van jullie kennis (wat ik op dit forum al gebruik!).

Ik denk dat ik het meest leer van het traject zoals Makkie het omschrijft. Heb ik ook meer eer ervan! En leuk om alvast te klussen en langzaam maar zeker bij te kopen/modificeren. (Desnoods beginnen met een complete aftandse Buggy . . )

Hans

Bericht door Hans » 05 apr 2012 21:11

Domme raad Gotnos, maak je geen vrienden mee, je zit hier op de Buggyvrienden site
niet vergeten hoor!!! Elkaar een beetje helpen kan echt geen kwaad.
Gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

CI

Bericht door CI » 05 apr 2012 21:32

Togt,

Was al paar keer naar je avatar aan het kijken,bloedmooi ding.

Dacht al dat het een mooi voorbeeld was voor je, want anders waren er vast wel meer foto's geweest van deze buggy.

Heel veel succes. Ben ook net eindelijk begonnen met mijn project en het eerste laswerk gedaan en heb net als jou veel aan de ervaringen van de ander. Dus hou ons op de hoogte!!

Wouter
CI

scrapheap

Bericht door scrapheap » 05 apr 2012 21:45

Gewoon rustig beginnen met onderdelen verzamelen en die dan op je gemak opknappen.
Je komt soms op de meest onverwachte momenten bruikbaren onderdelen voor een leuke prijs tegen.
Schaf die dan aan..
Als je ze gaat zoeken als je ze nodig hebt dan vind je ze niet of alleen tegen de hoofd prijs..

Rustig rond kijken en je niet gek laten maken..

Mijn Rail heb ik voor minder dan 2500 euro over 5 jaar gebouwd en dat is inclusief alle onderdelen die ik uiteindelijk niet gebruikt hebt omdat ik betere tegen kwam of de plannen veranderde..
1500 euro is niet veel om eerlijk te zijn maar zeg niet dat het onmogenlijk is..
Maar als je je project over een paar jaar onderdelen sparen uitspreid.. is er voor een lowbudget echt wel een hele leuke buggy te bouwen..

Of Idd een oude buggy kopen en deze dan op je gemak gaan opknappen.. Maar dan gaat er elk jaar ook weer een paar honderd tot 1000 euro in zitten..

Robert Jan
Afbeelding

Wim

Bericht door Wim » 05 apr 2012 21:46

Sorry Togt wil je zeer zeker niet in verlegenheid brengen, bedoel ook meer als je een keertje topic opend, en je begonnen bent, met een project.

En je iets nodig hebt en met een oproep dat kenbaar maakt, men je vast en zeker graag zal willen helpen, natuurlijk voor een heel vrienden prijsje 8)

Je doet ook veel voor buggy vrienden :wink:

Maar wat is nu dat Subframe????????? ?

Gr Wim.

scrapheap

Bericht door scrapheap » 05 apr 2012 22:05

Dit is een subframe.
Afbeelding
Afbeelding

togt
Site Admin

Bericht door togt » 05 apr 2012 22:21

CI schreef:Togt,

Was al paar keer naar je avatar aan het kijken,bloedmooi ding.
Ik heb nog VEEL MEER fotos van dat exemplaar!
http://www.buggyvrienden.eu/forum/viewt ... f=6&t=2112

Gotnos

Bericht door Gotnos » 06 apr 2012 08:28

Hans schreef:Domme raad Gotnos, maak je geen vrienden mee, je zit hier op de Buggyvrienden site
Gr. Hans
ja tuurlijk hans beetje helpen is prima,,.maar iemand met een totale buggy "doneren" enkel om het feit dat hij zegt een klein budget te hebben....is BS....
Als je geen geld heb moet je gewoon ff doorsparen he,,,,
Ik wil ook graag een 911....maar denk niet dat als ik op een 911 forum neerzet dat ik maar 1500 euro heb ik wordt overspoeld met medeleven en van alles gedoneerd krijg...

togt
Site Admin

Bericht door togt » 06 apr 2012 09:23

Gotnos schreef:
Hans schreef:Domme raad Gotnos, maak je geen vrienden mee, je zit hier op de Buggyvrienden site
Gr. Hans
ja tuurlijk hans beetje helpen is prima,,.maar iemand met een totale buggy "doneren" enkel om het feit dat hij zegt een klein budget te hebben....is BS....
Als je geen geld heb moet je gewoon ff doorsparen he,,,,
Ik wil ook graag een 911....maar denk niet dat als ik op een 911 forum neerzet dat ik maar 1500 euro heb ik wordt overspoeld met medeleven en van alles gedoneerd krijg...
He buggyvrienden, ik maak graag gebruik van jullie kennis en kunde, niemand heeft het over doneren. Graag niet dit soort discussies in mijn droom auto topic ;)

Ik vraag niet om medeleven, zeg ook niet dat het totale budget 1500 is, dat is alleen wat ik er NU voor kan uittrekken ALS ik opeens een goede bodem/body vind . . Vervolgens spaar ik wel door hoor.

Wim

Bericht door Wim » 06 apr 2012 13:16

Vrienden wat een kouwe drukte allemaal, het ging niet om een buggy te doneren!

Het ging over onderdelen. .............iedereen kan daar op zijn eigen inzicht een oordeel over geven?

Maar Gotnos, soms lees je dingen op een andere mannier, zoals jij nu ff :wl .... :lol:

Maar een buggy voor 1500 of het kan weet ikke niet........mijn buggy ben ik al 6 jaar mee bezig hem zo te krijgen als ik voor ogen heb.

@ Togt jij hebt gewoon een donders mooie buggy op het oog,exclusieve smaak heel mooi.

Staar je daar niet blind op en kijk of je ergens aan een oude opknaper kunt komen dan rij je het snelst en kun je al van de hobby genieten.

Gr Wim.

Plaats reactie