[Coen] Prowler buggy

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
budspencer

Re: [Coen] Prowler buggy

Bericht door budspencer » 02 jul 2012 23:53

togt schreef:Misschien die Tristan vragen of ie mee wil doen aan de gezamelijke actie?
Nee, hij heeft nu nog 3 body's liggen, dus die gaat voorlopig niet meer.

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 08 okt 2012 16:01

Na een hele lange (maar mooie zomer) van geen tijd ben ik weer aan de slag gegaan.
Ik had al wel diverse ''handleidingen'' gevonden voor het inkorten, maar van Budspencer een hele duidelijk handleiding gekregen, Mijn dank is groot! afgelopen weekend het projekt weer opgepakt.

Nieuwe deadline komend voorjaar klaar!!!
Wanneer is de eerste rit?

Afbeelding

budspencer

Bericht door budspencer » 08 okt 2012 18:25

Top man, lekker gevoel he om de zaag erin te zetten. Wel goede referentie punten opmeten van je chassis en ook kruislings over je body heen om te blijven controleren of het haaks is allemaal.

Voor de rest gewoon goed nadenken voordat je de zaag zet en aan de juiste kant van het plakband zagen {-40

De handrem buisjes komen niet stijf tegen de bovenkant van de tunnel maar er net een CM onder. Dit kun je zien in de tunnel net onder de handrembeugel. Daar zit nog een beugeltje waar ze op moeten komen.

Veel suc6.

PS. Meet ook de afstand van je schakelpook tot je bak. Dit wordt weer handig als je de schakelstang moet inkorten. Want je zaagt 36,5 cm weg, maar na het lassen zul je merken dat er toch weer een kleine afwijking komt en dat kun je dan makkelijker compenseren. Originele afstand minus werkelijke afstand = wat je moet inkorten op de schakelstang.

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 08 okt 2012 18:41

Ik kwam inderdaad even aan het kijken met die buisjes, ook nog geen idéé hoe ik dat ga doen...

Ik heb als referentie een heel klein stukje plat op de achter kant van de tunnel vast gezet, van de handrem beugel naar dit plat is (nu nog) exact 50 Cm.

budspencer

Bericht door budspencer » 08 okt 2012 18:49

C.Wisselink schreef:Ik kwam inderdaad even aan het kijken met die buisjes, ook nog geen idéé hoe ik dat ga doen...

Ik heb als referentie een heel klein stukje plat op de achter kant van de tunnel vast gezet, van de handrem beugel naar dit plat is (nu nog) exact 50 Cm.
Als je de handrembuisjes aan de voorkant gelijk afzaagt met je zaagsnede van de tunnel en dan die paar CM buis in de tunnel tot je handrem eruit slopen. De buis aan de achterkant laat je dan langer dan de achterste zaagsnede. En wel netzo lang als de buisjes die je gesloopt hebt. Dan een kwestie van buigen en passen. Als je de boel dan weer in elkaar schuift valt de overlengte van het achtste deel op zijn plek bij de voorkant.

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 08 okt 2012 20:00

kijk daar heb je nog eens wat aan...

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 15 okt 2012 13:03

na een druk weekend gelukkig nog we wat aan de buggy in spe kunnen doen.

Afbeelding

De brandstofleiding zit van oorsprong door de tunnel, hoe is deze het beste te vervangen?
Er doorheen krijgen lukt nog wel, maar het vast zetten in de tunnel lijkt mij verdomt lastig.
Nu kan ik er nog redelijk makkelijk bij.
Tevens zat ik te denken dat het mooi zou zijn dat ik de remleiding en evt een 13 x 0,75mm2 ook door de tunnel kan voeren, als je toch bezig bent, maar mag dit?

Wie heeft hier ervaring mee en evt. nog wat tips?

budspencer

Bericht door budspencer » 15 okt 2012 13:37

C.Wisselink schreef:na een druk weekend gelukkig nog we wat aan de buggy in spe kunnen doen.

De brandstofleiding zit van oorsprong door de tunnel, hoe is deze het beste te vervangen?
Er doorheen krijgen lukt nog wel, maar het vast zetten in de tunnel lijkt mij verdomt lastig.
Nu kan ik er nog redelijk makkelijk bij.
Tevens zat ik te denken dat het mooi zou zijn dat ik de remleiding en evt een 13 x 0,75mm2 ook door de tunnel kan voeren, als je toch bezig bent, maar mag dit?

Wie heeft hier ervaring mee en evt. nog wat tips?
Ik heb de nieuwe 6mm benzineleiding er gewoon doorheen getrokken en later met ty-wraps aan de buis van de koppelingkabel vast gemaakt om trillen en rammelen te voorkomen. Dat lijkt vooralsnog prima te werken. De remleiding heb ik via de oude route langs de tunnel gelegd.

Leo Hoeben
Contacteer:

Bericht door Leo Hoeben » 15 okt 2012 20:49

Mag is geen probleem.
Bij moderne auto's lopen de brandstofleidingen in kokers en balken.
Maar wel goed vastzetten voor trillingen en doorschuren na verloop van tijd.

Mvrgr Leo Hoeben
Buggy's have more fun
Afbeelding

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 22 okt 2012 15:40

Me zelf van het weekend getrakteerd met een auto vol kadootjes...

Afbeelding

Waaronder een complete vooras,

Afbeelding

en een lopend 1300 dubbelpoorts blok.

Ook ben ik weer lekker bezig geweest met het chassis.

Afbeelding

nog even

budspencer

Bericht door budspencer » 22 okt 2012 22:27

Kijk dat begint vormen aan te nemen, nu nog ff lassen en dan opbouwen.

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 23 okt 2012 07:57

budspencer schreef:nu nog ff lassen
Makkelijker gezegd dan gedaan, de doorsnee profielen van het voor en achterdeel van de tunnel verschillen wel heel erg, eerst dat maar pas krijgen.

budspencer

Bericht door budspencer » 23 okt 2012 08:53

De bovenhoekjes van de voorkant iets naar binnen tikken en hetzelfde bij de zijkanten onder. Een brander gebruiken en een hamer. Wel met beleid doen. Het verschil aan de bovenkant kun je later met lasrupsjes opvullen en vlak schuren om weer vloeiende lijnen te krijgen.

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 31 jan 2013 12:54

Na weer veel te lang niks gedaan weer tijd om aan de slag te gaan.

In de kerstvakantie nog wel bezig geweest met het chassis.
Ik heb de bovenkant van de tunnel al redelijk pas gekregen, maar de onderkant wil niet echt.

Is het normaal dat er een groot verschil zit bij de rand waar het onder en bovendeel van de tunnel bij elkaar komen?

Afbeelding

Afbeelding

Is het toegestaan om er stukken tussen te lassen om het pas te krijgen?

scrapheap

Bericht door scrapheap » 31 jan 2013 17:46

Erg vervelend om mooi goed te krijgen..
Daarom heb ik mijn bodem van de B1 verder naar voor ingekort. Eigenlijk het stuk dat dat er tussen uit moest heb ik vanaf de zijkant van de voorkant van de handrem er tussen uit gehaald
Afbeelding
Handrem houder wel aan het voorstuk laten zitten en die houdervorm weer uit het achterdeel gelepen..

Hoop dat de Foto duidelijk is Anders maar eens in het topic over de B1 kijken..
Niet dat je er nu nog veel aan kan verandere maar voor een volgende keer?

http://www.buggyvrienden.eu/forum/viewt ... =18&t=3122" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Plaats reactie