[VW1302] Schollens Woestijnrat

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
VW1302

Re: [VW1302] Schollens Woestijnrat

Bericht door VW1302 » 17 feb 2013 09:25

Ohja, en nu ik vader ben, lijkt me de minibuggy van Hotrod opeens wel een heel logisch volgend project {-06 {-06

VW1302

Bericht door VW1302 » 17 feb 2013 19:55

Gert schreef:Alsnog gefeliciteerd. Met plezier volg ik je updates weer. Laat maar komen :D
Dankjewel!

VW1302

Bericht door VW1302 » 24 mar 2013 14:35

Zoals beloofd: ik ben weer langzaamaan begonnen.

Ik had bij Datona een motorsteun gekocht. Deze bleek echter niet geschikt voor een keverblokje (maar gezien de prijs vond ik dit niet zo erg!).
Het vliegwiel was te dik. Met andere woorden: het vliegwiel kwam al tegen de steun aan, terwijl de bevestigingpunten nog niet eens in de buurt van de flens van de motor waren.

Daarom heb ik een halfronde beugel gemaakt met draadeindes. Dit geeft ook wat meer steun als ik ik later de linker carterhelft plat in de steun heb hangen om het blok weer op te bouwen.

Foto's:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gezien de temperaturen heb ik het blok maar op zolder gezet: kan ik tenminste doorwerken (in de schuur waar mijn buggy staat is het volgens mij kouder dan buiten :wink: ).

Inmiddels heb ik het blok ook al gedeeltelijk gestript. De bedoeling is om het schoon te maken, te controleren, lagers te vervangen (en, afhankelijk van wat ik allemaal aantref wordt er misschien nog meer vervangen), en voorlopig zoveel mogelijk standaard te houden.

VW1302

Bericht door VW1302 » 31 okt 2014 07:52

Zo......
En voordat je het weet ben je anderhalf jaar verder.

Gelukkig heb ik in die tijd toch af en toe wat aan de buggy kunnen doen, want het begint ergens op te lijken:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik moet nog van alles doen, maar hoop hem voor de jaarwisseling rijdend te hebben. Kijken of me dat lukt, ik heb in de afgelopen jaren al meer gehoopt op dit gebied :D :D

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 31 okt 2014 15:22

Goed bezig geweest hoor {-06 ik hoop dat je snel een blokje om kunt knallen met de bug.

VW1302

Bericht door VW1302 » 31 okt 2014 21:21

Tnx!
Ik hoop ook dat het niet meer al te lang gaat duren allemaal.
Het kenteken heb ik momenteel 3 jaar en een paar maanden op mijn naam staan, dus het word zo langzamerhand wel eens tijd.
Ik ben benieuwd hoe het rijd (ik heb nog nooit in een buggy gereden :oops: ).

Hierbij twee foto's van de achterkant:
AfbeeldingAfbeelding

Na het maken van deze foto's heb ik de achterwielophanging nog verder afgesteld (rechts stond hoger dan links). De bodemplaat is nu waterpas, maar ik heb het idee dat de body zelf ook niet helemaal recht is.

De body heb ik helemaal gerold in een matte grijskleurige epoxyprimer. Ooit krijgt dit nog een kleurtje (maar ik wil eerst eens een keer rijden :lol: :lol: ).

De huidige motor heb ik dit jaar gekocht en is een 1200 D blokje. Op diverse fora las ik namelijk dat de RDW moeilijk kon doen over een motorcode die origineel niet bij het chassis geleverd was. De motor die ik al had was een 1200 industrie blok (motorcode 122 of iets dergelijks).
In de toekomst moet er wel ooit eens een keer iets snellers in komen.

De voorspatborden heb ik +/- 4cm moeten verbreden om de wielen er onder te krijgen. Ik heb de verticale buitenrand afgezaagd van het spatbord, en stukje tussen deze rand en het spatbord gelamineerd. De ronde hoek van de verticale rand was nog het lastigste, maar het resultaat valt me niet tegen.

Nu maar snel verder met dingen als schokbrekers, accu, koplampen, contactslot, afdekking V-snaar, condensator, tankvulleiding, het testen van mijn nieuwe kabelboom, etc. etc.

VW1302

Bericht door VW1302 » 28 jul 2016 19:59

In mijn laatste post hoopte ik dat het allemaal niet al te lang meer ging duren..........

.............. en dat was alweer bijna 2 jaar geleden :roll: :roll: :roll:

Maar nu lijkt er toch weer wat vooruitgang te zijn:

Eind juni ben ik bij de RDW in Veldhoven geweest voor de keuring (van kever naar buggy op de papieren). De keurmeester was grondig maar schappelijk en had maar twee punten aan te merken:
- lichtbeeld van de koplampen leek nergens op
- hij wilde graag iets van een achterbumper zien, zeker gezien het feit dat de twee uitlaten nogal ver uitsteken

Beide punten kon ik me wel in vinden, dus ik weer terug naar huis, nieuwe koplampen en een motorkooi gemonteerd en weer een nieuwe afspraak gemaakt.
En die afspraak was gisteren!

Dit keer werd er gekeurd door een andere keurmeester, en de nieuwe koplampen vond hij helemaal mooi. De achterbumper / motorkooi vond hij te weinig beveiliging geven tegen de uitlaten.
Na wat vijven en zessen besloot hij toch de buggy goed te keuren!!!!! {-06

En nu zit ik dus in spanning thuis de brievenbus in de gaten te houden in afwachting van de nieuwe kentekencard.

De keurmeester gisteren vond ook dat de uitlaten teveel herrie maken (en daar heeft hij absoluut een punt; er is weinig subtiels aan het geluid dat eruit komt zetten :lol: ). Aangezien de vorige keurmeester dit niet als afkeurpunt beschreven had kon hij er echter weinig tegen in brengen.

Zodra ik de kentekencard ontvangen heb kan ik eindelijk naar de APK, en dan........

...... eindelijk rijden {-39 {-39 (werd langzaam tijd na 5 jaar :lol: :lol: )

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 28 jul 2016 20:48

GEFELICITEEEERRRRRRDDDD!!!!!!. {-06 {-06
De keuring van een buggy hangt gewoon af van welke keurmeester je krijgt. bij mijn buggy keuring heeft de motor niet eens gelopen , de koplampen niet nagekeken, en het woord achterbumper noemde ze niet eens.
volgens mij kunnen ze de buggy niet afkeuren op geluid , aangezien ze een type-goedkeuring uitvoeren , en geen APK. maar goed , je hebt de papieren (op tijd) binnen.

Vele veilige KM's gewenst {-39 {-39 {-39 {-39 {-39 {-39
GP MK1 project

harm en ineke en maik
Rit organisator

Bericht door harm en ineke en maik » 03 aug 2016 12:02

mooi dat er weer een open project naar een afgesloten project en op kenteken is gekomen. heel veel rijplezier en op naar de mini bug van hotrod {-06

gr harm
Afbeelding

Plaats reactie