[Robkuh] Ruska Super!

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
robkuh

[Robkuh] Ruska Super!

Bericht door robkuh » 08 okt 2011 14:18

Vandaag heb ik een body gekocht van een Ruska Super (korte versie,wielbasis 200cm) inclusief voorruit,rolbeugel,koplampen en een versleten kapje die nog wel mooi kan dienen als voorbeeld voor een nieuwe :D Het chassis kon ik er helaas niet bij kopen omdat deze gebruikt gaat worden voor een nieuwe buggy. De body zelf is nog in hele goede staat,geen scheuren,barsten en niet verzaagd. Ik ben er ontzettend blij mee!! Nu nog ergens een chassis of een sloopkever scoren en dan kan ik weer lekker aan de slag :da
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'65 Ruska Sprinter Buggy (winterproject)
'78 Volkswagen T2 Pick-Up (sold)
'69 Volkswagen Kubel 181 (sold)
'75 Volkswagen Kever Pick-Up (sold)
'68 Bruvo Road Buggy (sold)
'95 Opel Astra F Stationwagon (daily ride)
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 08 okt 2011 17:31

Thanx :D Inderdaad binnekort weer lekker wat te doen!
De plannen; Tsja,eerst maar eens een chassis zien te vinden,of een sloopkever van voor `71 en dan zelf een chassis inkorten. Verder is het plan om deze buggy een beetje meer geschikt te maken voor wat "off-road" fun. Dus in iedergeval een bodyliftkit, een geschikte set wielen en banden,en geen 1200cc blokje. Heel misschien iets watergekoelds,maar daar twijfel ik nog een beetje aan. Over een eventueel andere kleur ben ik ook nog aan het nadenken. En natuurlijk een nieuwe kap laten maken,zodat ik deze buggy niet per se altijd binnen hoef te zetten.
Maar eerst maar eens een onderstel kant en klaar zien te krijgen...
Afbeelding

Henk B

Bericht door Henk B » 08 okt 2011 19:13

Hé Robkuh,

Ik vermoed dat deze body uit Zeeland komt bij Hilco vandaan.
Mooie aankoop en prachtig model (lekker brede spatborden), wel hele korte wielbasis en 2 persoons!

Hilco had ook vreselijk brede en mooie ATS velgen te koop in de breedte 12j en 9j x 15.
Ik heb nog overwogen om ze te kopen ze worden namelijk niet meer in die breedte gemaakt (alleen nog 5,5 j) maar waar passen ze onder behalve dan een Ruska Super met de brede spatborden.
Of je moet je body verbreden/aanhangwagen spatborden monteren/....... en je vooras versmallen (dat laatste heeft Ale van der Zwaag met zijn pasgebouwde grasgroene Hot Rod ook gedaan, maar die had slechts 7J ATS'en aan de voorkant te plaatsen).

To the point: weer een body gered! Mooi man, succes met de opbouw. Voor een kever chassis, de keversite in de gaten houden, daar wordt vreselijk veel bruikbaar spul aangeboden voor weinig!

Groet Henk
Laatst gewijzigd door Henk B op 08 okt 2011 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

christiaannieuwhoff
Contacteer:

Bericht door christiaannieuwhoff » 08 okt 2011 19:21

Leuke body en de goede kleur! :D
..ik wist het wel, gooide gewoon die pot gele verf bij die blauw in! ;)

Gotnos

Bericht door Gotnos » 08 okt 2011 19:39

Goed model! en hij is zo blauw natuurlijk :lol:

SeLoN

Bericht door SeLoN » 08 okt 2011 20:35

Mooie body, veel plezier met de opbouw.

makkie

Bericht door makkie » 08 okt 2011 22:27

als je de buggy niet blauw gaat maken heb ik nog wel 69er kever chassis te koop
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 08 okt 2011 22:59

Je hebt zelf nog een kever chassis met keverkooi te koop staan :shock: :?: chassis er af en de rest in de verkoop houden..
Meer dan dit...
AfbeeldingHeb je niet nodig..
Rest wordt toch vernieuwd

250euro voor die bodem met kenteken en kooi....
denk dat Makkie voor dat 69er chassis met kenteken meer vraagt..
(zou ik tenminse wel doen)

Maar een Supper met en wielbassis van 200cm.....
dat is wel heel erg kort :twisted: :re
Afbeelding

robkuh

Bericht door robkuh » 09 okt 2011 02:42

Ik heb de body inderdaad in zeeland gekocht bij ene Haiko. Een hele aardige kerel trouwens! Best nog even leuk mee staan ouwehoeren over buggy`s en ik kreeg ook nog een lekker bakje koffie :D Dus ja;inderdaad weer een body gered,en deze gaat zeker weer terug de weg op komen hoor!!
En nee helaas;hij word niet blauw 8)

Dat chassis wat ik zelf nog heb staan,daar zat ik ook aan te denken,maar daar zitten geen originele bodemplaten meer in,maar dikke traanplaat,en hoe dat dan eventueel met de breedte uit gaat komen,dat moet ik eens even uitmeten.

Volgens de verkoper is de wielbasis 200cm. Dat is inderdaad erg kort,maar hoe korter hoe liever. Volgens hem zijn er 2 soorten Ruska Super`s; 4-zitter met een wielbasis van 210cm. En een 2-zitter met een wielbasis van 200cm. Weet iemand of deze informatie ook echt klopt??
In iedergeval heb ik het chassis wat eronder zat ook goed bekeken en dat is zo`n beetje ingekort tot aan de achterkant van de stoelrails (zou geloof ik 40cm tussenuit zijn?)
Anyway,ik ben echt ontzettend blij met deze body en ik denk dat ik hier best weer een mooie buggy van kan gaan bouwen.
Afbeelding

makkie

Bericht door makkie » 09 okt 2011 08:36

mijn gele super(is een 2 zitter) heeft een wielbasis van 1.96 en mn rode super 210

enne scrap...niet zelf mijn prijzen bedenken,mijn 69 sloper mag weg voor 200
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Wim

Bericht door Wim » 09 okt 2011 09:28

Rob geweldige aankoop, de super onverzaagt.
Maar wat zijn de achterschermen breed? Is daar niets bij aangezet?

En de Bruvo gaat dus nu echt weg.........jammer als je hem geel verft, lijkt een bruvo heel anders!

Ook kleiner :wink:

Gr Wim

robkuh

Bericht door robkuh » 09 okt 2011 09:53

Wielbasis 1.96cm? Het word steeds kleiner zeg,haha :wink: Dan zou ik dat chassis waar `ie opgestaan heeft zelf nog eens goed op moeten meten voor de zekerheid denk ik. Just to be shore..
De Bruvo blijft trouwens voorlopig nog gewoon hoor. Eerst de Ruska maar eens bouwen en misschien hou ik ze dan gewoon allebei wel. Ik kan van mn Bruvootje ook moeilijk afstand doen eigelijk.
Aan de body van de Ruska is trouwens niets veranderd of verbreed hoor. Die is zelfs nog nooit gespoten geweest,dus wat je ziet is nog de originele gelcoatlaag.
Afbeelding

Gotnos

Bericht door Gotnos » 09 okt 2011 11:48

zijn de ruskas is die kleur geleverd? lijkt me sterk....ff oude brochure erbij van ron of gert??

robkuh

Bericht door robkuh » 09 okt 2011 14:21

Gotnos schreef:zijn de ruskas is die kleur geleverd? lijkt me sterk....ff oude brochure erbij van ron of gert??
Blijkbaar wel,want aan de voorkant zit een heel klein steenslag plekje,en daar kan je zien dat het een dikke laag in kleur is,dus geen dunne laklaag zeg maar.
Afbeelding

Henk B

Bericht door Henk B » 09 okt 2011 14:58

Robkuh en anderen,

Heb maart vorig jaar contact gehad met Haiko.
Hij toen aan een Ruska met 200 cm te hebben gekocht.

De kleur staat mij bij als originele Ruska kleur.
Destijds werden ze in 60 verschillende effen kleuren geleverd. Heb nog geen plaatje gevonden, maar volgens mij heb ik die wel!

De brede achterschermen zijn origineel! Daarom konden daar ook die prachtige super brede 12j en 9j ATS velgen onder!!

Robkuh je hebt echt een Super aankoop gedaan! En fantastisch dat de body nog niet verzaagd is. Maar als je het terrein ingaat zal je beide voorzijden wel aan moeten passen want in 'tankgrachten' heb ik vaak gezien dat die zich in de walkant/bochten in graven, vandaar veel verzaagde body's dus.

Ik blijf de Super body's SUUUPER!!! vinden.

Veel geluk en wijsheid met eventueel verzagen en laat ons je vorderingen zien, ben namelijk (wie niet) heel nieuwsgierig.

Groet Henk B

Plaats reactie