[Sander] East Coast Manx

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Sandert

Bericht door Sandert » 08 dec 2011 10:12

Hahaha, ja of een technisch patent!

Alvast een commercieel voorzetje:

Afbeelding

Cheers!

Leo Hoeben
Contacteer:

Bericht door Leo Hoeben » 08 dec 2011 17:17

Bij een pan denk ik meer om pannekoeken te bakken
Laat de orders maar komen
Maarja het zijn en blijven knutselaars de buggy mannen dus ik hoef er geen investering voor te maken

Mvrgr Leo
Buggy's have more fun
Afbeelding

the moose

Bericht door the moose » 18 dec 2011 09:52

Goed bezig! ga zo door.
THE MOOSE IS LOOSE

Sandert

Bericht door Sandert » 17 jan 2012 23:58

Hallo allemaal!

Eindelijk weer wat gedaan aan de buggy!

Op advies van Leo Hoeben heb ik 25x25 mm koker onder de buggy gelast om mij stoelen op vast te maken.
Daarnaast heb ik de 40x40mm koker die aan de buiten rand van de bodemplaten zit netjes dicht gelast.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een plaatje van de buggy met een stoel d'r in. Ik moet nog wel een paar afstandhouders maken om tussen de bodemplaat en de stoelrail te zetten zodat de rail netjes vrij loopt zodat mensen van kleiner formaat ook in de buggy kunnen rijden.

Afbeelding

Verder heb ik ook nog even zitten nadenken over de ondersteuning van de "achterbank" van de buggy en de bevestiging van de gordels. Tot nu toe nog geen concreet plan dus als iemand tips heeft hoe de 4-punts gordel te bevestigen of de achterbak te ondersteunen dan hoor ik het graag!

Afbeelding

Groet,
Sander

Gotnos

Bericht door Gotnos » 18 jan 2012 08:46

gordel vastmaken aan de achtersteunen van de rolkooi, makkelijkste oplossing.
Als je geen rolkooi maakt dan zou je een constructie kunnen maken via de motorkooi/veerpoten.
Alleen aan de body zou ik zeker niet doen

Sandert

Bericht door Sandert » 18 jan 2012 10:06

Gotnos schreef:Als je geen rolkooi maakt dan zou je een constructie kunnen maken via de motorkooi/veerpoten.
Alleen aan de body zou ik zeker niet doen
Ah, das waar een motorkooi......even vergeten dat ik die ook nog moet/wil maken! Ja goed plan om daar de bevestiging aan vast te maken, ik was iig niet van plan de boel aan de body te maken.

Iemand een pijpenbuiger te leen?

Groet,
Sander

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 18 jan 2012 23:17

Sandert schreef:(...)

Afbeelding

(...)
Tjonge, indrukwekkend dat je het chassis zo aan het versterken bent Sander. Gewoon een nieuwsgierige vraag: wat ben je van plan met je buggy te gaan doen?
Sandert schreef:(...)
Verder heb ik ook nog even zitten nadenken over de ondersteuning van de "achterbank" van de buggy en de bevestiging van de gordels. (...)
Ik heb achter een steun van de body naar de schokbreker en vervolgens tussen de achterschokbrekertorens een steun waarop de onderzijde van de body (bij de achterzitting) op rust.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel, onderstaand plaatje moet dat enigszins verduidelijken. Vervolgens heb ik de achterstoeltjes met vier bouten per stoel op deze steun vastgezet (ik dacht dat ik daar ook een archief foto van had, maar kan 'm ff niet vinden helaas).

Afbeelding

BTW: als je een keer wilt komen kijken Sander, laat maar weten. Ik woon in Amersfoort, niet al te ver bij je vandaan.

Grtz. Henny aka Manx

Sandert

Bericht door Sandert » 18 jan 2012 23:57

Hoi Henny,

Kijk dat zijn handige foto's! Kan ik mooi wat details van afkijken :wink:

Wat ik van plan ben met mijn buggy...eigenlijk alleen een beetje gummen op het asfalt eigenlijk. Ik moet bekennen dat ik gewoon van knutselen houd dus ben ik lekker aan het lassen geslagen! Naast dat ik van knutselen houd denk ik dat de verstevigingen die ik nu heb gemaakt, en nog wil maken, de wegligging te goede komen en dat er een stuk minder torsie in mijn body komt zodat de body minder snel scheuren zal gaan vertonen op den duur.

Waarschijnlijk zullen er mensen zijn die de constructie overbodig vinden. Maar goed zoals gezegd: ik houd van knutselen :lol:

Ik kom graag eens bij je kijken, zal even kijken wanneer ik kan. Stuur je wel een pb-tje.

Groet,
Sander

Gotnos

Bericht door Gotnos » 19 jan 2012 09:07

@sander: ik heb een zware pijpenbuiger, je mag gerust hier komen buigen.
Als dat lastig is is het makkelijkste er 1 voor een weekend te huren bij Boels (ik heb mijne toen overgenomen nadat ik hem ook gehuurd had)

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 21 jan 2012 10:32

Sandert schreef:(...) Ik kom graag eens bij je kijken, zal even kijken wanneer ik kan. Stuur je wel een pb-tje. (...)
Is goed, je bent van harte welkom. Misschien doe je dan wel meer ideeën op, hoewel ik mijn buggy vrij simpel heb gehouden...

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 29 jan 2012 10:38

Sandert schreef:(...) Kijk dat zijn handige foto's! Kan ik mooi wat details van afkijken :wink: (...)
Aanvullende foto...

Afbeelding

Zo zit de bobby van achter en de (in dit geval) twee kuipstoeltjes goed bevestigd aan het frame wat 'doorzakken' voorkomt en een stevige zit betekent...

Wim

Bericht door Wim » 29 jan 2012 11:55

Henny deze bevestiging had ik nog nooit gezien bij jou manx.

Hij ziet erg stevig, heb je de stoeltjes er al eens afgehad?

Zijn de bevestigings gaten nog mooi rond, of ook wel iets ovaal nu door de werking v/d body?

Mijn achterstoeltjes heb ik vast, maar wel los v/d body aan de rolbeugel dmv 4 bussen daarin as 25 mm ingestoken.

Ik wilde niet graag extra bevestiging van de kuip aan omderstel.

Een minuut heb ik nodig om de stoeltjes te plaatsen of te verwijderen.

Gr Wim.

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 29 jan 2012 12:41

Wim schreef:Henny deze bevestiging had ik nog nooit gezien bij jou manx. (...)
Volgende keer beter kijken Wim... :wink:
Wim schreef:(...) Hij ziet erg stevig, heb je de stoeltjes er al eens afgehad?

Zijn de bevestigings gaten nog mooi rond, of ook wel iets ovaal nu door de werking v/d body? (...)
Ja, verschillende keren zelfs en de bevestigingsgaten zijn idd nog mooi rond, mede doordat mijn body waarschijnlijk is 'uitgewerkt'.
Wim schreef:(...) Mijn achterstoeltjes heb ik vast, maar wel los v/d body aan de rolbeugel dmv 4 bussen daarin as 25 mm ingestoken.

Ik wilde niet graag extra bevestiging van de kuip aan omderstel.

Een minuut heb ik nodig om de stoeltjes te plaatsen of te verwijderen.
Lijkt mij ook een fraaie oplossing Wim, heb je een foto?
BTW: bij mij duurt het loshalen van de stoeltjes langer dan jouw 60 seconden. Als ik netjes werk kom ik op ongeveer 5 minuten... :roll:

Wim

Bericht door Wim » 29 jan 2012 15:41

Henny bij deze de foto's,

Afbeelding
Met de bekleding.

Afbeelding
De beugel die vast zit aan de rolbeugel, met de vier bussen.

Onderlinge afstand is gelijkmatig verdeeld, dus ipv twee stoeltjes kan er ook een in het midden worden geplaast.
Dochter wil soms in het midden mee kunnen kijken met een ritje!

Afbeelding
Een lichte simpele construcie twee dike assen en aan de zijkant zijn de heupgordels vast gemaakt.

Als ik met mijn vrouw alleen een weekend weg ga, gaan de stoeltjes er uit zodat er een tas achterin kan of de deurtjes die ik heb kunnen ook achter in.

Later wil ik nog eens de stoeltjes vervangen voor een bankje, ook op deze manier bevestigd.

Een volwassen persoon van 1,95 kan ook nog achter in zitten op de stoeltjes, dus eigenlijk twee volwassenen.

Gr Wim.
Laatst gewijzigd door Wim op 29 jan 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 30 jan 2012 12:01

Wim schreef:(...) Als ik met mijn vrouw alleen een weekend weg ga, gaan de stoeltjes er uit zodat er een tas achterin kan of de deurtjes die ik heb kunnen ook achter in. Later wil ik nog eens de stoeltjes vervangen voor een bankje, ook op deze manier bevestigd. (...)
Slim, praktisch en netjes uitgevoerd Wim, kan niet anders zeggen.
Ik ga 'mijn systeem' niet (meer) veranderen, achterin komt een vast (en permanent) bankje.
Maar misschien dat Sander hier wat aan heeft?

Plaats reactie