[Sander] East Coast Manx

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Sandert

[Sander] East Coast Manx

Bericht door Sandert » 14 aug 2011 15:52

Hallo allemaal!

Even voorstellen, ik ben Sander en ik woon in Renkum. Goed nieuws! na een pauze van een jaar of 3 ben ik weer aan mijn buggy project begonnen!

Een jaar of 4 geleden heb ik bij East Coast buggies ( http://www.eastcoastbuggies.co.uk/ ) een Metalflake manx body inclusief side pods, hard top, voorruit, roll bar en koplampjes gekocht.

Na het verprutsen van een keverbodem en de start van de verbouwing van het huis heb ik het project even geparkeerd. Inmiddels heb ik een buggybodem weten te bemachtigen waar mijn Manx body op past. De bodem heb ik netjes kaal gemaakt, voorzien van nieuwe bodemplaatjes en in de Ferpox primer gezet.
Het plan is nu om de diverse onderdelen zoals draagarmen, assen, veerplaten, torsiestaafdeksels, ondersteuningen voor de body te verzamelen/maken en dan alles te laten stralen en spuiten waarna ik kan beginnen met de montage.

Mijn doel is om voorjaar 2012 de weg op te kunnen met de buggy, nog even goed doorwerken dus!

En natuurlijk een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet,
Sander
Laatst gewijzigd door Sandert op 14 aug 2011 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gotnos

Bericht door Gotnos » 14 aug 2011 17:27

ik zeg: prima kleurtje! getuigt van heel veel smaak :lol:

danigator
Rit organisator

Bericht door danigator » 14 aug 2011 18:57

Het begin ziet er in ieder geval geweldig uit, veel succes, ben erg benieuwd hoe het eind resultaat er uit zal zien.

Paul

Bericht door Paul » 14 aug 2011 22:04

Wat een mooie bodem plaat hoe lang heb je er over gedaan om de bodem zo te krijgen?

Ook een hele mooie body
Laatst gewijzigd door Paul op 15 aug 2011 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

matchbox

Bericht door matchbox » 15 aug 2011 08:05

Hey Sander,

Ik heb je buggy al mogen aanschouwen echt een hele mooie boddy met een hele mooie kleur!!
Ik ga je project zeker volgen.
Afbeelding

BugsBenny
Contacteer:

Bericht door BugsBenny » 15 aug 2011 21:19

Mooi om zo van de bodem af aan te beginnen. Als ik dit zo zie begint het wel te kriebelen :th
BugsBenny
Afbeelding

Sandert

Bericht door Sandert » 15 aug 2011 21:29

Hallo allemaal,

Dank voor het warme welkom! Ik zal proberen met enige regelmaat de ontwikkelingen te posten :D

@ Paul: ik schat zo in dat ik een avond of 8 bezig ben geweest met die bodem zoals ie nu is. Eerst de tectyl en roest/lak (meer roest dan lak) verwijderd, toen de hele koker met Fertan roestomvormer behandeld, vervolgens de bodemplaten d'r in gelast en uiteindelijk alles in de ferpox primer en nadenkit gezet.

O ja dan heb ik de tijd die ik heb besteed aan het inkorten van de bodemplaten niet meegerekend.

Nu is het plan om eerst alle zaken als verstevigingen en bevestigingsbeugels voor de body te maken en dan alles in 1 keer in kleur te (laten) spuiten.

Groet,
Sander

Paul

Bericht door Paul » 15 aug 2011 23:46

Oké, ik ben namenlijk ook bezig met het opknappen van mijn bodem plaat maar het inkorten van de plaat is nog al een klus om dat netjes te doen. Nu bijna 1 plaat af.

John

Bericht door John » 16 aug 2011 21:24

Gewoon laten stralen schoperen en spuiten.
Dan weet je zeker dat het goed is en strak.

John
Ruska B1 met R25 2,2ltr motor
Ruska B1 met 1600 kevermotor

Sandert

Bericht door Sandert » 17 aug 2011 22:19

Zo, dit weekend begonnen met het lassen van de RVS kokerbalkjes, vanavond even afgemaakt. Nu alleen nog een paar draadbussen d'r in lassen voor de bevestiging van de body en dan beitsen en passiveren!

De flenzen komen van Hotrod

Doei!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sandert op 17 aug 2011 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandert

Bericht door Sandert » 17 aug 2011 22:56

Hoi Gert,

Nee zit niet op mijn bodem, zal eens kijken bij Hotrod wat dat precies is.

Ik weet verder nog niet hoe ik e.e.a. gaan doen met mijn rolbeugel, misschien ga ik bij het raam ook een rolbeugel maken en dan de 2 rolbeugels met elkaar verbinden met een stuk pijp dat weg gewerkt zit achter mijn side pods, maar dat zijn enkel nog ideeën :D

Cheers!

Sandert

Bericht door Sandert » 17 aug 2011 23:42

Hoi Gert,

Ja ik was me ervan bewust dat ik iets met m'n voorruit moest doen, ik zat te denken aan een rolbeugel ofzo, maar een dergelijke constructie als jij aangeeft kan natuurlijk ook!

Eerlijk gezegd ben ik nog helemaal niet zover dus nog tijd zat om na te denken.

Wat betreft de stijl weet ik het nog niet precies, ik heb een hardtop bij de buggy, deze wil ik er misschien altijd op hebben zitten. Is wel iets lastiger in stappen maar ik vind het er wel mooi uit zien. Verder wil ik de buggy redelijk clean houden, niet te veel toeters en bellen d'r op. Op het gebied van velgen ben ik er nog niet uit, heb een keer een Manx met American Racing Hopster velgen gezien, voor 15 inch achter 17 inch, maar dat is een beste investering, nog even nog beschikbaar. Mooie velgen zijn altijd duur heb ik gemerkt. Zelf had ik het idee om in eerste instantie verbreed staal te monteren, voor 15 inch en achter 16 inch, als ik deze velgen een beetje leuk spuit of beplak met vinyl carbon ziet het er best gaaf uit denk ik.

Groet,
Sander

Sandert

Bericht door Sandert » 17 aug 2011 23:44

Hey Gert,

Ben ik nog een keer!

Dashboard is zwart en glad en is 1 geheel met de neus en van polyester. Wederom nog geen idee wat ik hier mee ga doen. Wat ik wel weet is dat ik niet te veel metertjes wil.

Cheers!

Sandert

Bericht door Sandert » 17 aug 2011 23:57

Jep....vette bak Gert!

Die velgen zij ook echt super!

Ben jij a.s. zondag ook bij de Veluwe rit? Ik ben van plan om even te komen kijken en wat fototjes te maken om ideeën op te doen. En wat is er dan beter om bij een echte Manx een kijkje te nemen!

Sjees

mmm

Bericht door Sjees » 18 aug 2011 08:40

allebei Gert ,trekstang aan de buggy....
Afbeelding

Plaats reactie