[De Oude Schicht] Ruska Classica

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
De Oude Schicht

[De Oude Schicht] Ruska Classica

Bericht door De Oude Schicht » 05 mei 2011 20:22

Hoi,

Sinds gisteren ben ik een VW rijker, een Buggy Ruska Classica
met een 1300 AB motor.

Afbeelding

Er valt nog genoeg aan te doen, Kap-stoelen-bank.
Ondertussen geniet ik van alles met een big smile!
Dan heb ik ook nog een dagelijkse VW..
Afbeelding

Autorijden is mijn werk en hobby, ik werk als chauffeuze op rouwvolgwagens en trouwwagens...
Dat kan de ene keer een Kever zijn en de andere keer een Rolls.
Afbeelding

Verder rij ik regelmatig met gehandicapten kinderen, allemaal liefdewerk oud papier.
Naast deze bezigheden mag ik sinds kort assisteren bij de Public Relations van Keverclub Nederland en de activiteiten rond Budel en beheer ik de info van IKWBudel op Twitter.

Ik zie heel veel gezichten en spreek veel mensen...dit VW wereldje is pas twee jaar oud voor mij, dus ik onthoud niet meteen iedereen...nu kan ik niemand vragen een naambadge te dragen :D maar het mag wel...

Nou allemaal...tot ziens of tot Budel.

Gr Yvonne

Bovi

Bericht door Bovi » 05 mei 2011 20:43

Halloa Yvonne

Welkom hiero en was vandaag nog in Utrecht.
Leuke VW heb je en heel veel suk6 met je bouw ceeku verbouwplannen :!:
wie goed doet die goed ontmoet

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 05 mei 2011 20:50

Kijk das nou leuk!

Ik zat vanmorgen als een di hard in de Bug...rond de klok van half 8 en dan nooit meer zeggen dat een vrouw een kou kleum is. Heb heerlijk een uur gereden en toen aan de koffie.

Ik had op Appeltern een NL bordje maar dan met vraagteken gekocht..de overbuurman zou hem erop zetten als ik thuis zou komen moest ik maar ff langskomen...
Ik kom thuis, begin gelijk met de warme hap te maken het was inmiddels 17.00 loop erna naar de buurman..om zijn autohoes terug te brengen...zit het bordje er al op.
Dikke pluim.

makkie

Bericht door makkie » 05 mei 2011 20:51

hoi welkom...........leuke hobby toch...vooral die verbouwde vw's ...ik ben er aan verslaafd en jij zo te zien ook....misschien tot budel,ben er nog niet geweest maar wil dit jaar wel gaan...........lijkt mij wel gewaagd om bij je baas de grille van een rolls te pikken voor je kever :D
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 05 mei 2011 21:01

Een echte Rolls grill is natuurlijk veel groter en zwaarder.
In de 70er jaren werden de Rolls grills ) er is een naam voor, speciaal voor de kever gemaakt, er waren 2 modellen, voor een 1300 type en voor een 1303 type.
Ik ben op zoek gegaan en vond iemand die een orginele nog op zolder had liggen.
De Snuit is van 1972 , de Oude Schicht van 1970 en ik van 1963...allemaal op leeftijd dus :D

Budel daar moet je gewoon naar toe, vorig jaar was mijn eerste ervaring en ik was gelijk verkocht, ook de buggybak was echt top!
Ik raad iedereen dit feest te bezoeken, 3 dagen of 1 dag.

makkie

Bericht door makkie » 05 mei 2011 21:04

ik wil al 2 jaar na budel maar steeds slecht weer...maar zet dit jaar door en schop 1 van mn vw's die kant wel op...desnoods met dak er op...en neem jij dan beide vw's mee naar budel?trekhaak aan de kever en classica aan triangel?
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 05 mei 2011 22:08

Hoi FatChick :wink:

Leuk je hier ook tegen te komen :!:
Had de foto van je buggy al naar Ron gestuurd omdat deze nieuwer was dan die al in het buggyregister op deze site..
Oude foto staat onder nr 737

Veel plezier met deze buggy (en natuurlijk met de Snuit :D )

En Budel daar kom ik al sinds 2006 met de rail en daar voor ook al een paar keer zonder kever/buggy. Een jaar om nooit meer te vergeten :( maar wel een heel mooi treffen.

Hoop je dit jaar daar te treffen.
Afbeelding

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 08 mei 2011 18:53

owww zo met pech gestaan gisteren maar zo genoten van de Bug en het weer...

heb dus echt een nieuwe accu-spanningsmeter en dynamo nodig en dat dit juist in het weekend gebeurd dat je niets in huis hebt en niemand bereikbaar.

Morgen rond bellen, de gele Snuit staat ver weg in de stalling en dan mis je je vervoer.
ik merkte vrijdagavond al dat mijn voltmeter lampje brandde en mijn knippers niet werkte net als groot licht, vooruit komen was een crime!
was blij dat ik thuis was, de dag ervoor vond ik hem al slecht trekken en soms niet boven de 80..en dat moet met een 1300 ab motor toch veel beter kunnen.
Ik zaterdag de zekeringen nagekeken, vraag niet hoe want wat een houding moet je aannemen om erbij te kunnen.
maar ze waren allemaal goed en dus even starten...er gebeurde weinig, toen doodse stilte en ineens vroem....dus dat is op zich al niet gewoon.
maar de meter wees weer groen en na een half uur stond hij op half...heb toch een uur gereden.
In de middag moest hij aangesleept en startte ik hem zeer snel.
wederom na een half uur...leegloper en voltmeter nam het ritme van de knipper aan..onderweg even stiltaan op parking met een draaiende motor bellen naar de oude eigenaar, die er niet was...en na gas geven..al gesputter..doseren maar het mocht niet baten...sloeg af en was dood.

Anwb gebeld, picknick, anwb kwam en heeft de accu aan de lader gezet zodat ik iig thuis kon komen...net aan!!
Dus nu staat hij onder de pyama...tot de volgende reanimatie.

het contactslot draait ook rond, zit al los in de bug en daar moet ook wat op gevonden worden...

verder....ben ik echt blij met de bug!! :D

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 08 mei 2011 20:08

Achterkantje,

Afbeelding

Zijkantje

Afbeelding

Afbeelding

Budel, ja ik ben er 3 dagen met het ass. van PR.
We schenken geen Budel bier meer maar Grolsch.
Alle caravans zijn inmiddels verhuurd.
Dan zijn vrijwilligers altijd hoognodig..dus wil je helpen geef je op.

http://www.beautifulbudel.nl/medewerker ... ers_nl.asp
Woendag ervoor beginnen ze al..natuurlijk hoeft het niet alle dagen..al kan je maar een dag, wij hebben jou nodig!!!!

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 08 mei 2011 20:14

scrapheap schreef:Hoi FatChick :wink:

Leuk je hier ook tegen te komen :!:
Had de foto van je buggy al naar Ron gestuurd omdat deze nieuwer was dan die al in het buggyregister op deze site..
Oude foto staat onder nr 737

Veel plezier met deze buggy (en natuurlijk met de Snuit :D )

En Budel daar kom ik al sinds 2006 met de rail en daar voor ook al een paar keer zonder kever/buggy. Een jaar om nooit meer te vergeten :( maar wel een heel mooi treffen.

Hoop je dit jaar daar te treffen.
ja, ik had hem ook in het register gevonden!! met huif! die er helaas niet meer bijzat.
Wie is de oude eigenaar?

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 14 mei 2011 11:23

Na mijn pech avontuur welke ik heb benut met een picknick hebben de oude eigenaren hem opgehaald met hun mooie ambulanche.
hij word helemaal nagekeken, dus het zal zeker goed komen.
koolborstels, spanningregelaar etc etc. hij ging van tijd dus ze gaan ook de ontsteking doen en de cillinders nakijken.

natuurlijk kon ik niet stilzitten en heb een super aardige kappenmaker gevonden die een kap voor de Bug gaat maken, zwart met roze sticksels.

Als alles voorspoedig gaat neem ik hem mee naar BUDEL!!!

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 15 mei 2011 13:20

het zou toch helemaal te gek zijn dat hij klaar is voor 22 mei...en helemaal super als die kap er dan al op zit!!!

Gisteren helemaal onder de smeer onder de keef uitgekomen, maar daar ik geen kruk-brug had en een griptang waar geen ruimte voor was...ik op straat onder de auto lag en alles met 1 hand moest doen, is het me niet gelukt om de vleugelmoer van de koppelingskabel aan te draaien....mensen vinden het maar raar als er ineens een vrouw onder een auto vandaan komt.

Vandaag heeft de buurman de klus overgenomen, met krik...band eraf, moer had ik al ingespoten, aandraaien...en klaar.

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 23 mei 2011 19:46

Telefoon: heeft u een buggy..Ik: Ja.
Staat deze in reparatie? ..ja
Mist u hem?.....ja
Wilt u deze week nog rijden? ...Jaaaa
Hij is Klaar!! .....jaaaaaaaaa

Nu willen ze hem woensdag avond brengen...maar zo lang ga ik niet wachten, ik haal hem morgen ochtend op!!

Ik probeer het even uit te leggen, uit de Dynamo steken draadjes, 1 ervan meet 2, die verdeeld de boel naar 14 volt..dat verdelen ging dus niet....dat is vervangen..
alles gecheckt en goed..accu laad weer op.
Zondag avond rij ik ermee naar dedemsvaart en zet hem bij de kappenmaker, maandag lekker de boel verkennen en maandag avond de Bug met kap meenemen!!!

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 23 mei 2011 21:23

ja! wel een hele dag he!

De Oude Schicht

Bericht door De Oude Schicht » 24 mei 2011 19:39

Wat een heerlijke dag vandaag, zon wind en de Oude Schicht!!

Afbeelding

Afbeelding

De teller is een klokje rond en staat nu op 110 km..

Plaats reactie