Show us your exhaust

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
manx
Contacteer:

Bericht door manx » 26 jan 2012 13:18

Sandert schreef:(...) Ook aangezien het er op lijkt dat het verzenden van meerdere uitlaten niet echt een voordeel oplevert. (...)
Ok, geen probleem Sander, ik heb mijn bestelling inmiddels gedaan.

Overigens zal het aantal geen directe invloed hebben op de prijs per uitlaat, maar eerder op de verzendkosten; die zijn nl. fors! :x

In mijn geval ruim 1/3 van de prijs van de uitlaat zelf... :shock:

Gelukkig zijn het maar dollars... :wink:

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 27 jan 2012 00:06

Gert schreef:(...) Weet je ook of de kleppendeksels alweer leverbaar zijn :?:
Dat zou wel eens een nieuwe sticky topic kunnen opleveren Gert, want ik heb ze besteld. Show us your valve cover... :wink:

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 27 jan 2012 16:15

Gert schreef:Hmm... in oktober afgelopen jaar waren ze uitverkocht. Ga ik ze ook gelijk bestellen.
Kreeg vandaag bericht van Winnie.
Winnie schreef:(...) I have the (...), but haven't had the valve covers for some time. I will put you on a list for them. (...)
Helaas moet ik dus ook nog ff wachten... :roll:

Maar het goede nieuws is dat mijn Sidewinder onderweg is!

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 31 jan 2012 20:35

Gert schreef:(...) Gaaf man, dan kunnen we die bewonderen tijdens de Bollenrit of Vechtdalrit denk ik :wink:
Ja, zou zomaar kunnen gebeuren Gert...

Btw: kreeg vandaag een leuk mailtje van Winnie...
Winnie schreef:(...) I have shipped your exhaust, (...), yesterday by regular post. You may want to check it with your local Post Office in 6 - 10 days. (...)
Kortom, de komende week kijk vol verwachting uit naar mijn postbode... :mrgreen:

En btw2: binnenkort te koop, wanneer de postbode mij niet in de steek laat, deze (zie foto) ceramisch gecoate Bugpack uitlaat...

Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 15 feb 2012 10:03

Gert schreef:Ik heb wel interesse in je license plate frame :mrgreen:
Haha, maar Gert, je hebt toch al een setje frames?

Gister op Valentijnsdag arriveerde mijn pakket uit Amerika! {:1969
Ik helemaal blij, totdat de postbode mij nog een rekening van de douane presenteerde; invoerrechten. Kak! :evil:

Ik had er stiekem op gerekend dat Winnie het pakket als 'gift' zou versturen. :?
Heeft ze dus helaas niet gedaan, waarschijnlijk omdat het best wel van enige omvang is en dat het niet te verkopen valt dat de spullen slecht 35 dollar waard zijn... :roll:

Enfin, snel betalen, die rekening vergeten en genieten van mijn nieuwe aanwinsten... :P

Jaja, foto volgt...

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 15 feb 2012 21:06

Gert schreef:(...) Waar blijven de foto's :wink:
Ok, vers uit de verpakking: een originele keramisch gecoate Sidewinder... Monteren doe ik komend weekend wel...

Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 15 feb 2012 21:12

Gert schreef:(...) Mijn Sidewinder heeft geen aansluiting voor de voorverwarming. Mijn oude originele heeft dat wel. (...)
Die Sidewinder van mij heeft wel een aansluiting voor de voorverwarming. En die gebruik ik dus weer niet... :roll:

Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 15 feb 2012 21:14

Gert schreef:En hij klinkt ook zo lekker :mrgreen:
Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Ben benieuwd...

Overigens, binnen 14 dagen na de bestelling had ik de uitlaat in huis; keurig en stevig verpakt. Klasse geregeld door Winnie!

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 18 feb 2012 23:37

Gert schreef:En hij klinkt ook zo lekker :mrgreen:
Klik :arrow: Fantastisch! Maar ik ben natuurlijk erg bevooroordeeld... :wink:
manx schreef:
Gert schreef:Goed plan manx. En wat ga je doen met de motorkooi? Houden of...
Als het allemaal past met die Sidewinder, dan houd ik die motorkooi Gert. (...)
Eh... die past dus niet meer...

Afbeelding
Dus nu maar ff zonder motorkooi...
Laatst gewijzigd door manx op 25 feb 2012 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Karlie
Contacteer:

Ik heb wel voorverwarming

Bericht door Karlie » 19 feb 2012 10:18

Hallo Henny,

Als ik de sidewinder nou gewoon van je overneem, dan bestel je toch gewoon het juiste exemplaar :D

Zonder dollen zeer mooie uitlaat. Wil ik ook, maar wacht nog even totdat het aziatische chroomwerk van mijn dual exhaust het heeft begeven.

Overigens begrijp dat je net als ik in Amersfoort woon. Heb je nog niet zien rondtoeren. Ben heel benieuwd naar het geluid.

manx
Contacteer:

Re: Ik heb wel voorverwarming

Bericht door manx » 19 feb 2012 17:34

Ok Karlie, ga maar vast gaan sparen want goedkoop is ie niet... :roll:
Je bent totaal met aanschaf, verzendkosten, invoerrechten bijna 400 euro verder... :shock:
Maar dan heb je wel een super uitlaat, echt! :mrgreen:

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 19 feb 2012 22:28

Gert schreef:Persoonlijk vind ik het ook mooier zonder motorkooi. Wat ook leuk is; zo'n chromen achterbumper :idea: :wi
Helemaal met je eens! Ik ga hier in Amersfoort e.o. maar even opzoek naar wat buizen en een buizenbuiger...

Of had jij al iets gevonden Gert?

scrapheap

Bericht door scrapheap » 20 feb 2012 00:32

manx schreef:Ok Karlie, ga maar vast gaan sparen want goedkoop is ie niet... :roll:
Je bent totaal met aanschaf, verzendkosten, invoerrechten bijna 400 euro verder... :shock:
Maar dan heb je wel een super uitlaat, echt! :mrgreen:
Is dat echt zo?
Is deze uitlaat zo veel beter dan wat je had?
Als ik dan kijk waar je je gebuikte uitlaat voor aan bied
En deze nieuwe kost je dus "maar" iets minder dan 400 euro koste..

Oke tot daar.
Maar wat mij opvalt (tegen staat) is het grote verschil is buis lengte tot het collector punt :shock:
Dat was bij je "oude" uitlaat niet het geval , daar waren ze gelijk.. En dat is toch beter dacht ik 8) Kan het natuurlijk ook mis hebben maar dan zou ik graag weten waarom :?: :!:
En waarom is een stinger op je " oude" uilaat alleen voor shows? Dat ding heb ik al sinds jan 2006 als standaard uitlaat op mij rail.. en nog nooit een probleem mee gehad.
Afbeelding

Afbeelding

Ps: vind overigens die sidewinder op jou Manx wel heel mooi moet ik zeggen.. :!: Alleen jammer dat je motorkooi niet meer past
Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 20 feb 2012 14:20

scrapheap schreef:(...) Maar wat mij opvalt (tegen staat) is het grote verschil in buis lengte tot het collector punt :shock: Dat was bij je "oude" uitlaat niet het geval, daar waren ze gelijk.. En dat is toch beter dacht ik 8) Kan het natuurlijk ook mis hebben maar dan zou ik graag weten waarom (...)
Geen idee of je het hier bij het rechte eind hebt Robert Jan. Ik constateer net als jij dat de uitlaatbuis vanaf cilinder 1 idd langer is dan vanaf cilinder 2, evenals vanaf cilinder 3 tov 4. Of dit echt slechter is dan wat ik had; tja daar kun je theoriën op los laten, maar zal ik proefondervindelijk achterkomen...
scrapheap schreef:(...) En waarom is een stinger op je "oude" uilaat alleen voor shows? Dat ding heb ik al sinds jan 2006 als standaard uitlaat op mij rail.. en nog nooit een probleem mee gehad.
Dit is echt een kwestie van smaak en voorkeur voor (een mate van) comfort. De stinger is ongedempt en je zult zelf de herrie, en dat geldt ook voor het gezelschap waarmee je samen rijdt, gedurende de rit maar leuk moeten vinden...
scrapheap schreef:(...) Ps: vind overigens die sidewinder op jou Manx wel heel mooi moet ik zeggen.. :!: Alleen jammer dat je motorkooi niet meer past
Dank je Robert Jan, dat vind ik zelf natuurlijk ook en ik was helemaal om toen ik die Sidewinder op Gert z'n Manx zag zitten. Ben alleen, net als Gert, er minder rouwig om dat de motorkooi nu plaats moet maken (voor iets anders). Uiteraard wederom een kwestie van smaak.

Mijn inziens maakt de motorkooi bij jouw rail (goed te zien op jouw foto) integraal onderdeel uit van het ontwerp; dan is zo'n kooi niet alleen functioneel, maar het ziet er ook als geheel goed uit, als je begrijpt wat ik bedoel. Bij mijn buggy vind ik de motorkooi meer functioneel gekunsteld overkomen; natuurlijk, het is om de motor een mate van veiligheid te bieden voor een zekere onheil van buitenaf en om enigszins de hete en draaiende onderdelen naar buiten toe af te schermen. Overigens, geen idee of ik er zo mee door de APK kom, of dat een diener mij daarvoor op de bon gaat slingeren... :roll:

Bovi

Bericht door Bovi » 07 mar 2012 15:24

wel hier de nieuwe

Afbeelding
de voorganger

Afbeelding
die zijn voorganger

Afbeelding
nog un exemplaar

Afbeelding
nog eentje

Afbeelding