Show us your engine
Tja mijn blok is wat goedkoper qua opzet dan die van Ron. Orgineel een 2.0 CJ motor uit een VW Bus. Loopt goed, heeft erg veel koppel en reageert lekker agresief op het gas.


specs:
296 BAS ahenendorf nokkenas
standaard 2.0CJ cilinders.
standaard gereviseerde koppen die 0.8mm uitgedraaid zijn voor een iets hogere compressie. inlaat kanalen aangepast aan de inlaatspruitstukken
2x 40mm webers IDF carburateurs
gecoate uitlaat uit de autocross,
motorfiets absorbtie demper ( zo een ding waar je doorheen kan kijken)
vliegwiel afgedraait naar 4.5kg
polyesterkoelkap, koelfan en dynamo kever 1600
externe oliekoeler met thermostaat komt binnekort 2 koelfannetjes achter te staan
en toen was de bodem van de schatkist bereikt...
Als iemand nog een paar hoge K&N luchtfilters in de aanbieding heeft, dan hoor ik het graag!
Deze winter komt er een andere bak in. De 1303S bak met de grote wielen (en ik wil nog grotere) heeft een te lange overbrenging. Hij trekt het wel in zijn 4 maar mijn gevoel zegt dat een kortere bak mijn bug een stuk vlotter zal maken.


specs:
296 BAS ahenendorf nokkenas
standaard 2.0CJ cilinders.
standaard gereviseerde koppen die 0.8mm uitgedraaid zijn voor een iets hogere compressie. inlaat kanalen aangepast aan de inlaatspruitstukken
2x 40mm webers IDF carburateurs
gecoate uitlaat uit de autocross,
motorfiets absorbtie demper ( zo een ding waar je doorheen kan kijken)
vliegwiel afgedraait naar 4.5kg
polyesterkoelkap, koelfan en dynamo kever 1600
externe oliekoeler met thermostaat komt binnekort 2 koelfannetjes achter te staan
en toen was de bodem van de schatkist bereikt...


Als iemand nog een paar hoge K&N luchtfilters in de aanbieding heeft, dan hoor ik het graag!
Deze winter komt er een andere bak in. De 1303S bak met de grote wielen (en ik wil nog grotere) heeft een te lange overbrenging. Hij trekt het wel in zijn 4 maar mijn gevoel zegt dat een kortere bak mijn bug een stuk vlotter zal maken.

Ziet er ook heel gaaf uit Casper en als het dan ook nog goed
loopt is al het werk niet voor niets geweest, want er gaat wel
heel veel tijd in zitten en het zit ook wel eens tegen. Ja je zou
eens een 8:33 bak kunnen proberen of naar 14inch en dan weer
een beetje hoog rubber 8:31 word wel heel driftig kort ook al
omdat je een lichter vliegwiel hebt, mijn vliegwiel is nog niet af-
gedraaid het was al moeilijk zat om een nieuw vliegwiel te
krijgen heeft nl. 3mnd. geduurd en wat je zegt de bodem he
ik hoor hem volgend jaar wel lopen type4.
Gr. Hans
loopt is al het werk niet voor niets geweest, want er gaat wel
heel veel tijd in zitten en het zit ook wel eens tegen. Ja je zou
eens een 8:33 bak kunnen proberen of naar 14inch en dan weer
een beetje hoog rubber 8:31 word wel heel driftig kort ook al
omdat je een lichter vliegwiel hebt, mijn vliegwiel is nog niet af-
gedraaid het was al moeilijk zat om een nieuw vliegwiel te
krijgen heeft nl. 3mnd. geduurd en wat je zegt de bodem he
ik hoor hem volgend jaar wel lopen type4.
Gr. Hans

It's a Bruvo
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 okt 2009 01:19
- Locatie: Brazil
- Contacteer:
- d.overgoor
- Rit organisator
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 26 dec 2008 22:18
- Locatie: Silvolde Gelderland
- Contacteer:
- d.overgoor
- Rit organisator
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 26 dec 2008 22:18
- Locatie: Silvolde Gelderland
- Contacteer: