Show us your engine

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Gebruikersavatar
ybor56
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 jul 2008 20:55
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door ybor56 » 13 mei 2009 19:59

't Zal wel zijn zoals op het kenteken staat "ILLI NOISE" :D .

Dan heeft ik een uitdaging. M'n kleppie blijft niet openstaan :lol: . En verder weet ik nog niks van het blokkie dan het vermogen dat der uitkomt. Bouwer / eigenaar overleden en alle info verdwenen :cry: .

Een foto gaan Marjo en ik wel samen maken. Houdt zij het kleppie vast ala Leontien :wink: .



Rob.
Ook EERLIJKE mensen hebben gevoel
Ik ben heel gevoelig
Afbeelding
It's not easy beeing green.

Gotnos

Bericht door Gotnos » 13 mei 2009 20:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://s135.photobucket.com/albums/q160 ... ank004.flv

Mijn blokje dus:
2.2. liter Subaru
4 cilinder boxer motor
Ophanging op originele rubber in bumperkooi
KMS motormanagement systeem
Custom wiring loom
Multisnaar aangepast
RVS absorptie demper met custom rvs uitlaat
Direct port Nitrous injection (wet-system)
Nitrous Purge valve
Custom made radiator met 3 rijen
Dubbele koelvin uit Fiat Brava Diesel
Flexibele koelslang (totaal circa 17 liter koelvloeistof)

ca 147 Pk zonder NOS en ca 196 Pk met NOS

Gebruikersavatar
ybor56
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 jul 2008 20:55
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door ybor56 » 14 mei 2009 07:15

Dan doet die van mij het zo gek nog niet met 65pk en 125 Nm bij 2400tpm. En dat met een Volkswagen blokje. Wat er in zit weet ik nog niet maar daar kom ik van de winter wel achter.


Rob
Ook EERLIJKE mensen hebben gevoel
Ik ben heel gevoelig
Afbeelding
It's not easy beeing green.

Gebruikersavatar
d.overgoor
Rit organisator
Berichten: 857
Lid geworden op: 26 dec 2008 22:18
Locatie: Silvolde Gelderland
Contacteer:

Bericht door d.overgoor » 16 mei 2009 22:08

Mijn motor:

1641 cc
+/- 82 pk
127 Nm
2x dubb. 40 m/m Webers

Python uitlaat

Afbeelding

Mmmmm jammie!!
http://www.mijnbuggy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;


Afbeelding

Gebruikersavatar
d.overgoor
Rit organisator
Berichten: 857
Lid geworden op: 26 dec 2008 22:18
Locatie: Silvolde Gelderland
Contacteer:

Bericht door d.overgoor » 16 mei 2009 22:23

Gert,

Tijdens 't rijden wordt de grijns op m'n gezicht steeds groter.


En euh,.. volgens mij wordt het, het komend weekend mooi weer!
http://www.mijnbuggy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;


Afbeelding

Gebruikersavatar
albert-jan
Rit organisator
Berichten: 598
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:46
Locatie: noord-sleen

Bericht door albert-jan » 17 mei 2009 11:34

Afbeelding
Afbeelding
dit is een seat cupra blok 2.0 16V van '97 heeft standaard 150 pk 210 Nm
ophanging is van een porsche incl. vering en aandrijfassen.
2 radiateurs 1x van een peugeot 106 diesel
die andere van een ford escort 1.1 samen goed voor 12 liter koelvloeistof.
3 benzine pompen, 1x een opvoerpomp, 1x een hogedrukpomp, 1x een regelpomp die het zaakje op 3 bar afregeld.
koppeling, een 200 mm stage 3 Kennedy (Amerika) goed voor 295 Nm
en nog een bus bak ( de 2de al dit jaar) 1600 cu bak
afgelopen winter alles ingebouwd incl. met computer die alles regeld (dit rijd wel zo super) en een bedankje aan Ad Vos die me met alles geholpen heeft!!!

gr A.J.ee
Afbeelding
beter krom erin dan recht ernaast

Gebruikersavatar
manx
Berichten: 1241
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:15
Locatie: Amersfoort - UT (NL)
Contacteer:

Re: Show us your engine

Bericht door manx » 28 jun 2009 14:40

Afbeelding
Mijn oude vermoeide 1500 cc 'pancake' motor (uit een type 3).
Blok was echt op. BTW: heb de twee Solex 32-34 PDSIT carburateurs nog liggen. Ze zijn als set te koop.
Deze carburateurs zijn ook geschikt voor VW bus (T3) motor 2.0 CU.
Als je interesse hebt, neem dan even contact met mij op.

De pancake is vervangen door een nieuwe Hot Rod (ruil)motor (foto hieronder).
Standaard 1600 cc met wat 'dress up'; levert 54 pk. Ik ben er content mee.

Afbeelding

Gebruikersavatar
makkie
Berichten: 2041
Lid geworden op: 18 mar 2009 21:53
Locatie: meppel

Bericht door makkie » 28 jun 2009 20:54

ow kan ik ook mee doen
Afbeelding
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Gotnos

Bericht door Gotnos » 28 jun 2009 21:23

ja makkie en niet steeds je handelswaar... :wink:

Maare.....je kunt ook sponsor worden van Buggyvrienden dan kun je wel adverteren.....

Gotnos

Bericht door Gotnos » 02 aug 2009 19:52

mobideen?? nooit van gehoord!
verder een mooi blokje...wel dik in geinvesteerd zo te zien 8) 8)

Gebruikersavatar
BugsBenny
Berichten: 555
Lid geworden op: 28 jun 2007 21:51
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door BugsBenny » 02 aug 2009 20:49

Gotnos schreef:mobideen?? nooit van gehoord!
misschien molybdeen?
BugsBenny
Afbeelding

Gotnos

Bericht door Gotnos » 02 aug 2009 20:57

denk ik ook chroommolybdeen of zo??

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 935
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Hans » 02 aug 2009 21:41

lichter in gewicht en dit materiaal krimt en rekt minder dus
kleppen stellen op 0.05 mm gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

Gebruikersavatar
Leo Hoeben
Berichten: 462
Lid geworden op: 27 dec 2006 18:25
Locatie: Someren-Eind
Contacteer:

Bericht door Leo Hoeben » 02 aug 2009 21:50

Zou voor de zekerheid maar 0.10 doen
Ik heb zelf ook van deze stangen in een type 1 blok 1600 en heb ze op 0.10 staan zonder problemen.
Maar op 0.05 zouals je het zegt zou ik toch niet durven,want standaard zitten ze op jou blok op 0.15.

Mrgr Leo
Buggy's have more fun
Afbeelding

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2305
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Bericht door scrapheap » 02 aug 2009 21:51

Chromoly (CrMo of CroMo) is een afkorting voor chroom-molybdeenstaal. Chromoly is staal van lage legering dat onder meer chroom en molybdeen bevat. Het wordt onder andere gebruikt om fietsframes en rolkooien voor raceauto's te produceren. Het is niet zo licht als een aluminiumlegering, maar heeft als voordeel een hoge treksterkte en een grote vervormbaarheid. Chromoly kan gemakkelijk gelast worden en is beduidend sterker en duurzamer dan standaard staal.

Hoewel chromoly chroom bevat, is het niet roestvrij.


Dus lichter dan gewoon staal en heel veel lichter bij gelijke sterkte, of wel heel veel sterker bij gelijk gewicht.
Let we op bij lassen dat je een ander soort lasdraad nodig hebt om dezelfde sterkte te waarborgen.

In het geval van deze stoterstangen geld dus een lager gewicht wat een hoger toerental mogenlijk maakt met dezefde klepveren.
Als je hogere toeren draai met orginele stoterstangpijpjes dan kan het zijn dat je orginele klepveren de kleppen niet meer optijd gesloten krijgen en je dus zwevende klepen krijg. Met kromme kleppen als mogenlijk gevolg.
Door deze chromo stoterstangen is het gewicht van je kleptrein lager en kunnen de orginele klepveren dus bij een hoger toerental de kleppen nog wel optijd dicht trekken..
Dus chromo stoterstangen in combinatie met verzwaarde klepveren geeft een mogenlijkheid tot en veel hoger toerental/vermogen.

Robert Jan
Afbeelding

Plaats reactie