Show us your engine
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 jul 2011 11:41
- Locatie: Skepparslöv, outside of Kristianstad, Sweden
- Contacteer:
No, I didn't have the time to do it. It was actually built by a man called Leif Nyström. The reason for not building it myself was that I was abroad working (in Korea) that spring and had no engine...
Forumadministrator at www.beachbuggy.se
- christiaannieuwhoff
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2009 17:53
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
- christiaannieuwhoff
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2009 17:53
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
NokkenasGert schreef:Wat zit er allemaal in en op Christiaan?
"dee" 4063 opening inlaatklep 10.922, en 296 graden
Paruzzi nummer : 01600
Krukas met contragewichten (4140 chroommolybdeen)
Paruzzi nummer : 01504
Lichter vliegwiel 200 mm (130 tanden, 6.0 kg)
Paruzzi nummer : 01787
Big bore cilinder/zuigerset 1641cc gesmeed
Paruzzi nummer : 01735
Cilinderkop Magnum
Paruzzi nummer : 01785
Tuimelaarassen versterkt paar
Paruzzi nummer : 02181
Carburateur set EMPI/Brosal 40mm
Paruzzi nummer : 02234
Stroomverdeler 009 ontsteking
Paruzzi nummer : 02160
Koelhuis Porsche style
Paruzzi nummer : 02170
Koelventilator (911) montage set
Paruzzi nummer : 02169
Koelventilator Porsche 911
==========================================
...en nog in onderdelen op zolder


..ik wist het wel, gooide gewoon die pot gele verf bij die blauw in! 

- christiaannieuwhoff
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27 mei 2009 17:53
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
...en dit was de motor van klaas.
Een PRV B28. V8-zescilinder
http://nl.wikipedia.org/wiki/PRV-motor

Heb hem er uit gelepeld, en terug gebouwd naar origineel kever.
Een PRV B28. V8-zescilinder


http://nl.wikipedia.org/wiki/PRV-motor

Heb hem er uit gelepeld, en terug gebouwd naar origineel kever.
..ik wist het wel, gooide gewoon die pot gele verf bij die blauw in! 

staat in de link in het vorige bericht
GelijkenisDe PRV-motor mag derhalve wel gezien worden als een V8 met 2 ontbrekende cilinders. De blokhoek was 90 in plaats van 60 graden. Het Maserati V6-blok welke in de Citroën SM gemonteerd was leek qua ontwikkeling wel op de PRV-motor, deze begon ook als V8.

GelijkenisDe PRV-motor mag derhalve wel gezien worden als een V8 met 2 ontbrekende cilinders. De blokhoek was 90 in plaats van 60 graden. Het Maserati V6-blok welke in de Citroën SM gemonteerd was leek qua ontwikkeling wel op de PRV-motor, deze begon ook als V8.
