'VW Beetle Custom handbook' geschreven door Keith Seume

Alles over Boeken, Tijdschriften, Folders, Flyers, Handleidingen, ...
Plaats reactie
Henk B

'VW Beetle Custom handbook' geschreven door Keith Seume

Bericht door Henk B » 12 feb 2012 21:05

Buggyvrienden,

Deze week het boek 'VW Beetle Custom handbook' geschreven door Keith Seume gekocht.
Voor het eerste uitgegeven in 1989!
In hele goede staat en voor een vriendenprijs.
Met alleen maar info over kevers, baja's en buggy's!

Mooi om even op een rustig moment door te bladeren.

Groet Henk B

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 15 feb 2012 00:03

Gert schreef:Henk, is het boek de moeite waard m.a.w. staan er veel buggy's in?

:arrow: Google books

Volgens mij zie ik ook bekende foto's uit het franse Super VW Magazine. Wordt Jacky Morel ook als bron genoemd?
Gert, dit is niet het boek wat Henk bedoeld. Waar jij naar refereert is 'VW Beetle The New Custom Handbook' uit 1998...

Henk heeft het over de eerste versie uit 1989.

Ik heb beide exemplaren, vandaar... :wink:

De versie uit 1989 is met een 'groene kever' op de kaft (met het Californische kenteken 'KAMRA BUG'), die uit 1998 is met een 'gele kever' op de kaft (met Californisch kenteken 'WVZ 266').

Overigens, in het boek waar Henk over spreekt, worden in het hoofdstuk 'Buggying About' de Britse GP buggy's, de EMPI Imp en een fraaie gecustomizde Meyers Manx (Manxed Out) belicht.

Ook vind je in het boek verschillende foto's van Chenowth rails. Voor de rest heel veel keverplaatjes...

In het boek wat jij bedoeld (The New Custom Handbook) wordt Jacky Morel inderdaad genoemd en door schrijver Keith Seume bedankt.

Het hoofdstuk over buggy's in The New versie, besteed Seume relatief veel aandacht aan Bruce Meyers, de Manx en de Towd, wat niet zo gek is, want - leuk detail - in mei 1998 was Keith en zijn vrouw Gwen Seume net als ik aanwezig tijdens het VW National evenement, waar Bruce en Winnie Meyers + aanhang te gast waren. Sommige foto's uit de The New versie zijn tijdens dit evenement gemaakt.

Als herinnering aan dit evenement en de ontmoeting met de familie Seume, de Meyers + aanhang en Morel + aanhang heb ik nog een fraaie poster + handtekeningen aan over gehouden. Altijd leuk zo'n herinnering.

Henk B

Bericht door Henk B » 15 feb 2012 18:48

Moi,

Mooi om te horen dat er nog een deel 2 is .... daar ga ik dus ook achteraan!

Deel 1 is al r...interessant!

Groet Henk

Plaats reactie