Buggy's, bouw je eigen auto

Alles over Boeken, Tijdschriften, Folders, Flyers, Handleidingen, ...
Plaats reactie
manx
Contacteer:

Buggy's, bouw je eigen auto

Bericht door manx » 08 nov 2009 16:34

Kennen jullie dit boekje van Hans Kuipers al? Ik had 'm namelijk hier op Buggyvrienden nog niet gespot...

Afbeelding

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 08 nov 2009 18:59

Klopt Ron, voor degene die op rommel- en/of boekenmarkten willen gaan zoeken: boekje is slechts 13 bij 18 cm...

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 18 nov 2009 23:50

Gert schreef:De rail op de voorzijde (...)
Yep, brings back memories!

Dit boekje is 'ergens' uit de jaren 70. Kan bij Jan wel eens navragen wanneer precies (hij kent de schrijver).

Die rail heeft mij jaren geleden geïnspireerd om ooit naar de andere kant van de plas te reizen om het buggy-gebeuren aldaar van dichtbij mee te maken. Dat gebeurde overigens 'pas' in de juni 1988, toen ik met een stel andere (nu ook even bejaard als ik) Nederlandse buggy-gekken daar naar toe ging (de rest zag het NL voetbal 11-tal Europees kampioen worden - wij hebben dat toen allemaal gemist).

Wat je moet weten is dat, toen wij daar arriveerden (na een omweg van 13 uur vliegen en een uur of zes rijden in een mobile home - ik mocht van onze gastheer geen 'camper' zeggen) gelijk in een 2 x 50 mile offroad enduro terecht kwamen. Ik heb die hele rit uitgezeten als navigator in zo'n 'klimrek'! Ik zal eens in mijn archief duiken voor wat fraaie (zwart/wit) foto's.

Maar waar het me nu ff om gaat, zijn die fraaie gele KC Daylighter covers. Zo typerend, want ze zien er uit als de bekende Smilies. Toen al rete cool. Duzzz... die covers waren zo'n beetje het eerste wat ik bij Kmart - een soort van mega Hema - kocht. Deze covers en de variant met de zonnebril (nu ook bekend van de Smilies).

Overigens, ik kocht er ook zo'n setje 'daylighters' bij. Het type wat ik kocht heette toen 'aircraft landing lights', om een beetje aan te geven hoeveel 'candles' dat aan licht opbrengst had. Die monteerde ik bij thuis komst gelijk op mijn 'foute jeep'; een Daihatsu Rocky. Tering, wat een berg licht gaven die dingen als ik ze aan zette. Daar werden mijn tegenliggers niet echt vrolijk van. Tuurlijk, auto's anno nu hebben fraaie Xenon verlichting enzo, maar ik praat hier over 1988, waar we al happy waren met beetje halogeen verlichting...

Ach ja, opa verteld... :P

Plaats reactie